Britové vyhlásili nejméně spolehlivé auto na trhu, problémy s ním má skoro každý

Pokud existuje nějaké auto, kterému bude lepší se vyhnout, pak je to jistě to statisticky nejméně spolehlivé. Podle dat Which? mělo s tímto za poslední rok problém hned 74 procent majitelů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Britové vyhlásili nejméně spolehlivé auto na trhu, problémy s ním má skoro každý

17.9.2020 | Petr Prokopec

Britové vyhlásili nejméně spolehlivé auto na trhu, problémy s ním má skoro každý

/

Foto: Volvo/Which?, koláž Autoforum.cz

Pokud existuje nějaké auto, kterému bude lepší se vyhnout, pak je to jistě to statisticky nejméně spolehlivé. Podle dat Which? mělo s tímto za poslední rok problém hned 74 procent majitelů.

Volvo se během své více než 90leté historie stalo symbolem bezpečnosti, stejně jako kvality a spolehlivosti. O to překvapivější je výsledek průzkumu, který mezi majiteli uspořádal magazín Which?. Vlajková loď švédské automobilky, tedy SUV XC90 druhé generace, totiž skončilo na absolutním konci žebříčku spolehlivosti, který čítá 280 modelů 35 různých značek. Problémy se v jeho případě týkají opravdu vysokého počtu exemplářů - během posledního roku hned 74 % majitelů XC90 muselo u svého vozu řešit nějakou závadu.

Oblastí, ve kterých se závady objevily, je opravdu spousta, jak nejlépe dokládá grafika Which?. Nezřídka šlo o drobnosti v podobě problémů spojených s venkovními dveřními klikami a zámky, nicméně nejčastější závadou byly výfukové nebo emisní kontrolní systémy, tedy mnohem dražší záležitost. To platí také o chladicím okruhu motoru, podvozku, palivovém systému či turbodmychadle. Kromě toho 12 procent majitelů přiznalo, že jejich vůz je v uplynulých 12 měsících nechal alespoň jednou na holičkách a vůbec nenastartoval.

Magazín Which? dodává, že u středních a velkých SUV jako XC90 je nespolehlivost poměrně běžnou záležitostí. V případě maximálně tříletých aut má totiž vyšší stavbu karoserie a zvýšený podvozek hned sedm modelů z deseti nejhorších, ve věkové kategorii tří až osmi let pak mezi nejhorší desítkou figurují tři SUV. Právě sem přitom spadá Volvo, u kterého majitelé poukazují hlavně na špatnou kvalitu výroby, s níž naneštěstí nic nedělají ani svolávací akce.

Pro majitele je to o to nepříjemnější, že problémy se objevují hlavně po uplynutí dvou let a nájezdu zhruba 100 tisíc kilometrů. Tedy praktiky přesně ve chvíli, kdy končí většina standardních záruk a účty za opravy tak jdou pouze za majitelem. Je přitom otázkou, zda nápravou byl facelift, který se představil v loňském roce, zde více poví až čas.

Magazín Which? se nezabýval pouze jednotlivými modely a značkami, ale také spolehlivostí dle typu pohonu, což staví Volvo do ještě horšího světla. Jako nejspolehlivější jsou aktuálně britskými motoristy vnímány benzín-elektrické hybridní jednotky, s nimiž měla za poslední rok problém jen necelá tři procenta majitelů. U benzinů šlo nicméně o 6 a u dieselů a elektromobilů o 10 procent. Britové přitom zmiňují, že konvenční hybridy jsou na tom výrazně lépe než plug-in hybridy, údajně kvůli tomu, že nedobíjecí hybridy už čas ověřil více a výrobci měli tedy více prostoru vychytat všechny mouchy.

Právě na hybridy Volvo hodně sází, chlubí se četností jejich zastoupení ve své nabídce i prodejních číslech, přesto ale XC90 skončila tak mizerně a Which? jejímu umístění věnuje dokonce zvláštní článek. Možná převzetí automobilky Číňany prospělo firemním financím, ne však kvalitě.


Britové vyhlásili nejméně spolehlivé auto na trhu, problémy s ním má skoro každý - 1 - Volvo XC90 nejhorsi spolehlivost 01Britové vyhlásili nejméně spolehlivé auto na trhu, problémy s ním má skoro každý - 2 - Volvo XC90 nejhorsi spolehlivost 02Britové vyhlásili nejméně spolehlivé auto na trhu, problémy s ním má skoro každý - 3 - Volvo XC90 nejhorsi spolehlivost 03
Magazín Which? na základě průzkumu vyhlásil Volvo XC90 jasně nejméně spolehlivým vozem současnosti. Foto: Volvo

Britové vyhlásili nejméně spolehlivé auto na trhu, problémy s ním má skoro každý - 4 - Volvo XC90 nejhorsi spolehlivost 04
Se švédským SUV mělo problém 74 procent majitelů, a to hlavně po třech letech. Závady byly přitom jak lehké, tak velké a tedy nákladné. Grafika: Which?

Zdroj: Which?

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše