Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových

Ceny udržovaných čtyřletých aut s nepříliš vysokými nájezdy se běžně pohybují výše, příchod nové generace A6 spolu s přetrvávajícím odporem Němců ke starším dieselům ale poslaly hodnoty takových vozů na třetinu cen nových.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových

31.1.2020 | Mirek Mazal

Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ceny udržovaných čtyřletých aut s nepříliš vysokými nájezdy se běžně pohybují výše, příchod nové generace A6 spolu s přetrvávajícím odporem Němců ke starším dieselům ale poslaly hodnoty takových vozů na třetinu cen nových.

Od roku 1994 platí Audi A6 za auto na dlouhé cesty par excellence, stálice vyšší střední třídy boduje zejména v karosářském provedení Avant čili kombi. Na prémiový segment nabízí dostatek prostoru, obvykle ji pohánějí dostatečně výkonné motory a ve výbavě najdeme dlouhý seznam výbavových prvků zapracovaných do konstrukce platící za kvalitní a trvanlivou.

Po odhalení generace C8 zakotvily české ceníkové ceny nových A6 na minimální hodnotě 1 438 900 Kč za verzi 35 TDI s dvoulitrovým dieselem. Novinka je nezřídka pořizována jako náhrada starších A6, které pak v zachovalém stavu a se slušným potenciálem pro další provoz přicházejí na trh s ojetinami. V tomto obchodním segmentu je obvykle doprovází relativně nízká cena, kterou zejména v Německu tlačí níže i skepse vůči dieselovým motorům. Ceny prémiových ojetin tak rychle padají, jak si všimli kolegové z Auto Bildu.

U západních sousedů snadno člověk objeví nepříliš staré A6 generace C7 s velmi lákavou cenovkou. Pěknou ukázkou propadu ceny je Avant z března 2016 po prvním majiteli s nájezdem 106 120 kilometrů za 19 480 Eur (492 tisíc Kč). Stále atraktivní kombi nemá pod kapotou motor 3,0 TDI, ale úspornější 2,0 TDI s výkonem až 140 kW (190 koní) a točivým momentem maximálně 400 Nm. Turbodieselová jednotka je neobvykle kočírovaná manuálem se šesti rychlostními stupni, to bude jistě pro některé plus navíc.

Když už jsme uvnitř téměř pětimetrového Audi, patří se zmínit 565 litrů zavazadelníku. Dostatečná zásoba ložné plochy pojme vše potřebné, látkový interiér v černé barvě nedisponuje žádnými designovými výstřelky, tmavé prostředí rozjasňuje pouze stříbrné obložení některých částí. Řidič má vše na dosah ruky, většina potřebných ovladačů je na očekávaném místě, jak bývá u aut koncernu VW zvykem.

První majitel využil možnost individuálně vybavit auto placenými doplňky, přibyly například pomocné senzory jízdy i parkování, zadní kamera, vyhřívání sedadel, samozatmavovací zrcátka, elektrické dveře kufru, čtyřzónová automatická klimatizace, navigace, infotainment MMI Plus nebo xenonové výbojky s denním svícením LED.

Vkusnou kabinu kopíruje stylový exteriér s tmavě modrou metalízou Aviatorblau. Nenápadný lak zanikne v běžném provozu, přitom je nápaditý zejména vedle převahy stříbrných, černých a bílých aut. Uznání patří i za sériová kola střízlivých rozměrů 225/55 R17, někdo neměl potřebu cítit každý kamínek na úkor vzhledu.


Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 1 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 01Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 2 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 02Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 3 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 03Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 4 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 04Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 5 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 05Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 6 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 06Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 7 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 07Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 8 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 08Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 9 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 09Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 10 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 10Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 11 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 11Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 12 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 12Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 13 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 13Ceny ojetých Audi A6 TDI po příchodu nové generace padly, stojí zlomek cen nových - 14 - Audi A6 2016 za mene nez polovinu nove ceny 14
Ojeté Audi A6 2,0 TDI ultra z Düsseldorfu stojí třetinu ceny nového Avantu, v poměru výkonu a ceny je to zajímavá koupě

Zdroje: Auto Bild, Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.