Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Experti vybrali 10 ojetých aut pro rok 2021, na jejichž vlastnictví už neproděláte
29.11.2020 | Petr Prokopec
Představte si, že koupíte vůz, který si budete užívat, a poté ho ještě prodáte se ziskem. V případě aut z přehledu firmy Hagerty nemá jít pouze o fikci.
Pokud kupujete obyčejné auto, je pokles hodnoty něčím, co musíte akceptovat jako fakt. Nakonec, váš vůz bude po několikaletém provozu citelně opotřeben, i když s ním budete zacházet velmi obezřetně a absolvovat s ním veškeré servisní úkony. Výjimečný pak sice může být pro vás i vaši rodinu, zbytek světa si ale něco takového obvykle myslet nebude. A jelikož může vybírat z bezpočtu podobných nabídek, je pochopitelné, že ceny jsou tlačeny dolů.
Některá auta se ale stávají novodobými klasikami, jejichž cena postupem času začíná opětovně růst. A nemusí jít vždy o exkluzivní vozy, najdou se i výjimky z řad „normálních” aut. Takové vozy se sice na trhu nenajdou snadno, neboť vyrobeny byla buď v menším množství, nebo před mnoha lety, čas věnovaní hledání ale může stát za to.
Přehled právě takových aut pro další rok dala dohromady společnost Hagerty, která se zaměřuje zejména na pojišťování klasických aut. Letošní vydání je již čtvrtým v řadě, přičemž se na jeho podobě podílelo hned 18 expertů. Ti výsledky rozdělili do tří stěžejních skupin, kdy první zahrnuje právě vozy mainstreamových značek.
Další skupinkou jsou poněkud zapomenuté klasiky, tou finální pak novodobé legendy. Viceprezident společnosti Hagerty Larry Webster řekl, že vlastnit všechny tyto vozy je ve výsledku levnější, než by si kdokoliv myslel. Stojí za tím právě onen vzestup hodnoty, který vám zpětně vykompenzuje veškeré účty za servis či benzín. „Toto jsou auta, která si můžete koupit, užívat, a až nadejde čas jejich prodeje, nejspíše tak učiníte bez toho, aby na vás dopadla ztráta hodnoty.“
Tolik ale pro úvod, nyní již vzhůru k vyvolené desítce, jíž si probereme sestupně dle data výroby. Ve finále pak ještě přihodíme tip na jeden jednostopý prostředek, jenž se ovšem pyšní logem Hondy.
Lexus LFA (2011-2012)
Hned na úvod tu máme opravdu velké sousto, koupě prozatím jediného supersportu od Lexusu totiž nikdy nebyla levnou záležitostí. A jelikož soundtrack jeho desetiválcového motoru nejspíše již nebude nikdy překonán, je snadno pochopitelné, že ceny půjdou pouze nahoru.
Foto: Lexus
Jeep Grand Cherokee SRT8 (2006-2010)
Tvary tohoto vozu sice odkazují na nešťastné manželství Chrysleru s Daimlerem, pod kapotou však již svou práci odvádí ryze americká, tedy velkoobjemová 6,1litrová pohonná jednotka. Ta je zárukou nejen zběsilého zátahu, ale i toho, že na benzinových pumpách v okolí vás budou znát jménem.
Aston Martin Vantage (2005-2017)
Co britský sporťák poněkud ztrácí na spolehlivosti, to dalece dohání designem, jenž aspiruje na jeden z nejkrásnějších v historii. Doplňuje ho působivý zvuk osmi- i dvanáctiválcových motorů, více na ceně však mají růst menší 4,7litrové jednotky.
Ford GT (2005-2006)
Zatímco s novou generací Ford hraje tak trochu nedůstojné divadýlko, ta první poněkud zapadla. Nutno dodat, že neprávem, neboť původnímu GT40 se klaní daleko více. Nikoliv pouze vzhledem, ale i díky osmiválci, jež burácí pouhých pár centimetrů od vašich uší.
Audi TT (2000-2006)
Svého času šlo o auto s poněkud zesměšňovanou skupinou zákazníků, kterému neprospělo ani počáteční nepříliš působivé chování na silnici. U čtyř kruhů však na podvozku zapracovali, pozdější kousky tak lze považovat za unikátní a přitom stále ještě dostupné designové ikony.
Toyota Land Cruiser FZJ80 (1993-1997)
Land Cruiser nikdy neměl být součástí automobilových sbírek, místo toho jej Toyota navrhla tak, aby vydržel vše a všude. A právě díky této spolehlivosti a jízdním vlastnostem se zejména osmdesátková série začíná dostávat do širšího povědomí.
Ferrari Testarossa (1984-1991)
Větší legendu 80. let člověk aby pohledal. „Rudá hlava“ přitom vychytala veškeré chyby, které trápily předchozí Ferrari 512 BBi. Dorazil tedy nejen větší kokpit, stejně jako dostačující zavazadelník. A pochopitelně i dvanáctiválec, jenž okouzlil celý štáb seriálu Miami Vice.
VW Transporter Westfalia (1980-1991)
Třetí generace legendárního Transporteru se zejména ve verzi Westfalia zahrnující výklopný stan na střeše stala kultem, třebaže kvůli nespolehlivosti však lidé mění původní motory za čtyřválce od Subaru. Cenově už má jít jen nahoru.
Honda S600 (1964-1970)
Najít jeden z raných modelů Hondy s levostranným řízením je pomalu zázrak, nicméně hledání se vám více než vyplatí. Motor sice produkoval 57 koní, spárován nicméně byl s pouhými 715 kg. Tedy v případě roadsteru, kupé bylo překvapivě kvůli pevné střeše o 15 kg těžší.
Jaguar XK120 (1948-1954)
Pro řadu lidí jde o vůbec nejkrásnější auto všech dob, čemuž pochopitelně odpovídají i ceny. Na jejich výši se pak ostatně projevil i ten fakt, že XK120 bylo v roce 1949 nejrychlejším produkčním vozem na světě. A jelikož dostupných kusů stále ubývá, levnější už tento „Jag“ nebude.
Honda CB750 (1969-2003)
První motocykl, se kterým Honda výrazně ohrozila evropskou konkurenci, a zároveň první, kterému se začalo říkat superbike. Rychlost přitom korunovala neskutečná spolehlivost, díky čemuž se prodalo více než 400 tisíc kusů. Nejvíce na ceně přitom rostou rané kusy z roku 1969.
Zdroj: Hagerty
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 4 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 7 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch