6 rad, jak jezdit v zimě autem bez nehod

 | 27 příspěvků | 22.11.2011 Miro Mihálik, Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený J. Vávra

Musím říct, že jsem od toh.. | 22.11.2011 15:30reagovat
avatar

Musím říct, že jsem od toho článku moc nečekal, ale příjemně mě překvapil. Žádná klišé, stokrát omleté řeči. Ano, řadu věcí znám, ale pokud to beru jako návod pro začínající a mírně pokročilé, je to super. Navíc moc hezky napsané. Poctivá práce pánové.

Nepřihlášený Elena

Pridavam se s chvalou, ur.. | 22.11.2011 15:38reagovat
avatar

Pridavam se s chvalou, urcite poucne cteni, s nadhledem psane. Je chlapi videt ze umite ridit a mate hodne odjeto. Tak pekne zpracovane jsem tohle tema jeste nikde necetl, sdilim dal.

Nepřihlášený joker

to s tím esp a abs je perf.. | 22.11.2011 15:53reagovat
avatar

to s tím esp a abs je perfektně řečeno. některý lidi tvrdí, že nepotřebují umět řešit problematický situace, když je tohle vyřeší za ně. správné je to ale jak je řečeno tady: má se jezdit bez toho a auto opravdu řídit a tohle si nechávat jen jako zálohu. prostě přesně jak je to napsáno: kdo už zálohu používá jako standard, žádnou zálohu nemá.

líbí se mi to, už kvůli tomu že to není postavené na zimních gumách ani elektronice. i auto plné elektroniky se dá dobře řídit, že tam je něco navíc za tím už je jen plus, ale ne podstata.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PP

Reakce na: to s tím esp a abs je perf.. | 22.11.2011 16:14reagovat
avatar

V tomhle naprostý souhlas. Jezdit na ESP je jak dokola dlabat brufen na zánět žlučníku. Následek (bolest) zmizí, ale příčina (zánět) ne. Je třeba se naučit řídit a odstranit nutnost korekcí, jinak je to jen pokoušení průseru.

goes

pekny clanek, ale autori s.. | 22.11.2011 16:36reagovat
avatar

pekny clanek, ale autori si mohli odpustit tu traparnu s temi ridici co jezdi vyuzivajic ESP apod. na to autori prisli jak, ze neni problem se s takovymi setkat? To, ze u nekoho sem tam zareaguje nepopiram, ale neznam nikoho, kdo jezdi tak, ze mu to blika soustavne apod. to jsou jenom vymysly par chytrolinku, kteri cerpaji ze svych snu a ne z rality.

Opet, neni zde clanek, ktery by autori nezprasili svymi naprosto nepravdivymi vsuvkami. Je to jen snaha porad delat nejake bubububu na ruzne veci a vydavat to za fakta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hix

Reakce na: pekny clanek, ale autori s.. | 22.11.2011 16:47reagovat
avatar

Měl bys víc chodit mezi lidi. Zvlášť mladších řidičů co jezdí podle možností ESP a ne auta taky pár znám. Na tom vyrostli, neumí to jinak. A samozřejmě se to projevuje hlavně na sněhu apod. Takže žádná rarita, že ses s tím nesetkal ty ještě neznamená že to neexistuje.

Nepřihlášený xpert

Reakce na: pekny clanek, ale autori s.. | 22.11.2011 16:55reagovat
avatar

vsichni chapeme ze se musis proti necemu postavit, ale mel sis vybrat neco lepsiho. zrovna tohle povazuju dneska za hodne typicky nesvar tech co vyrostli na autech s elektronikou, casto i nevypinatelnou. samo ze v lete to neni moc znat, ale na snehu proste zatoci, daj plnej a cau, elektronika to zvladne. nabadat k rizeni vlastnima naprosto podporuju.

clanek je ale pekny cely, nabadani k pouzivani rozumu a sdileni zkusenosti, presne to je treba jako sul.

goes

a dle ceho to tak vite, ze.. | 22.11.2011 16:58reagovat
avatar

a dle ceho to tak vite, ze se to tak deje? to jedete autem a poznate to? ale no tak, nebudte smesni. Pokud kolem sebe mate takoveho cloveka, bude to rarita, ale nic obvykleho.

jinak taky nemam s clankem problem, je dobry, ale tato cast je totalni fraska.

Nepřihlášený Martin L.

Velmi pěkné, Miro, velký r.. | 22.11.2011 18:03reagovat
avatar

Velmi pěkné, Miro, velký rozdíl proti povrchním blábolům, které na tohle téma většinou čteme.

Gratuluju!

Nepřihlášený Diamant

Autorov musím pochváliť za.. | 23.11.2011 13:36reagovat
avatar

Autorov musím pochváliť za veľmi dobre a zrozumiteľne napísaný článok. Navyše časť o rozbiehaní sa na snehu so štvorkolkou mi hovorí z duše. Presne takto som to na prvom 4x4 smehu zažíval aj ja. Na križovatke som vystrelil ako raketa, aký som bol borec! Ale na ďalšej križovatke som potom mal čo robiť, aby som to ubrzdil. 4x4 fakt brzdí ako hociktoré iné auto na snehu, akurát sa ľahšie rozbehne.

goes - stačí s niekým cestovať v aute ako spolujazdec a poznáš to veľmi rýchlo, že auto ide na limite a nebyť ESP, tak už je v každej druhej zákrute mimo zasneženú vozovku. Toto som už zažil. A taktiež prvú zimu s ESP som mal podobné sklony aj ja. Ale to som bol eštemladý a slobodný, tak to pripisujem tomu.

goes

diamant: ja jezdim casto s.. | 23.11.2011 17:51reagovat
avatar

diamant: ja jezdim casto s lidmi jako spolujezdec, ale nikoho takoveho komu by blikalo ESP neznam. A ze znam dost "magoru" za volantem...

Nepřihlášený Bismarck

Naozaj velmi dobre napisan.. | 25.11.2011 09:59reagovat
avatar

Naozaj velmi dobre napisany clanok, klobuk dolu :-)

A Goesi, to, ze ty jazdis s prehladom neznamena, ze tak jazdia vsetci. Zazil som par nepeknych situacii a takmer vzdy bol za volantom zasran. Neverim, ze si chudak uvedomuje, ze ESP je "zachranna brzda"... Struha frajera a tak ide co to da.

honza42

No tak já patřím mezi ty,.. | 25.11.2011 17:43reagovat
avatar

No tak já patřím mezi ty, kterým neustále ESP bliká a ABS kope. Nevidím na tom nic špatného, ba právě naopak. Bez těchto zařízení jsem taky pořád brzdil na hranici a zrychloval na hranici právě proto, abych tu hranici poznal.

Nemá žádný smysl "jet opatrně", když netuším, kdy už to bude neopatrně.

Takže můj způsob řízení v zimě spočívá v neustálém osahávání povrchu.

Zkráceně řečeno, ESP musí pořád blikat na místech kde o tolik nejde, abych věděl, že tam kde je to o hubu blikat nebude.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vladimír

Pokud řidič pojede jak oca.. | 25.11.2011 19:06reagovat
avatar

Pokud řidič pojede jak ocas ,tak mu žádná elektronika natož ESP nepomůže.

Nepřihlášený Peter

Reakce na: No tak já patřím mezi ty,.. | 28.11.2011 10:34reagovat
avatar

bez komentara, nema to zmysel :-D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Peter

Reakce na: bez komentara, nema to zmy.. | 28.11.2011 10:34reagovat
avatar

to honza42:

bez komentara, nema to zmysel :-D

maky1128

jezdit normálně na zimních.. | 28.11.2011 11:22reagovat
avatar

jezdit normálně na zimních pneu a ne jak magor na letnákách v mínus deseti,nebo si dejte dopředu brusle a trenujte na zoh krasobruslení v autě

Nepřihlášený Martin

Jsem rad, ze jsem zde nase.. | 1.12.2011 10:37reagovat
avatar

Jsem rad, ze jsem zde nasel napsane to, co tak nejak podvedome citim, ze je spravne a to co se snazim delat. Zatim 15 let uspesne :-) Vystudovat fyziku se mi konecne k necemu hodilo :-D

Nepřihlášený Bob

Dobrej článek. "Franta pře.. | 9.1.2012 23:28reagovat
avatar

Dobrej článek.

"Franta přestane sypat, prohrnovat, ..." zní to hloupě, ale zažil jsem to:

Jel jsem brzo ráno v sobotu z Prahy na Písek. Tak 10 čísel čerstvého sněhu, nic moc. Najednou jsem narazil na činnost pluhu v levém pruhu. Šel jsem tedy do levého a spokojeně jsem si to upaloval. Najednou ale byl dálniční sjezd, před kterým pluh nedal blinkr, nešel pomalu do pravého a do odbočovacího, ale - přímo z levého pruhu udělal skoro pravoúhlou zatáčku a z dálnici zmizel ...

V rámci možností jsem dupnul na brzdu, před nástupem sněhu pustil brzdu, snažil jsem se najet co nejrovnějí a s nohou nad plynem doufal v dobrý vzorek pneumatik.

No, kola se chytla, tak jsem zbrzdil a pokračoval zase na sněhu ...

Nepřihlášený Jakub Kamas

Rád bych jen dodal k posle.. | 10.2.2012 11:01reagovat
avatar

Rád bych jen dodal k poslednímu odstavci, že přibrždovat si v zatáčce a doufat že se auto chytne je řešení, ovšem mnohem lepší je se vozu snažit vyvolat přetáčení, které potřebujeme. Rád bych podotkl, že v tomto případě nemusí být hospodská ručka právě od věci, ovšem na to já čas v kritzové situaci nemívám. Některým dobře vyladěným vozům stačí při oném mírném přibrždování i mírné impulsy volantem k rozhoupnutí, jakoby impuls k řízenému smyku, kdy se pak nedotáčivost srovnává kousavými pohyby a vytáhování s jemným plynem, aneb využívání onoho srovnávacího jevu. Z mých zkušeností je to u mne ta nejposlednější varianta. Protože už při tom přibrždování dávám vozu impulsy k natočení čela zpět do zatáčky. Vozy s ESP tomuto dokáží dosti napomoci, ovšem i přesně naopak.... Aneb že s ESP se nedá vůbec provádět řízený smyk. Když se snažíte vůz vyhrabat jakoby z přetáčivého smyku. Zde ESP pěkně kazí snahy a snaží se vás plynule srovnat a umístit po tečně opatrně do příkopu. Rád bych proto upozornil, že ESP není sportovní doplněk a byl bych rád, kdyby se k tomu tak i řidiči chovali. Už jsem viděl dost špatně končících blbinek s ESP

Nepřihlášený aio

suhlasim, velmi pekny a do.. | 27.1.2013 10:53reagovat
avatar

suhlasim, velmi pekny a dobry clanok zide sa precitat vela ludom, ale chcel by som sa spytat autorov na tvrdenie ,,A velmi špatně může dopadnout i nehoda, při které se vůz obrátí na střechu.,, samozrejme ze moze dopadnut velmi zle, ale opak byva pravidlom, aspon podla mojich skusenosti a nazoru. prevratit sa z autom na strechu vo vecine pripadov vobec nebyva take zle ako sa to moze na prvy pohlad zdat, vecinou pri takomto type havarie nebyvaju vazne a dokonca ani lahke zranenia. Ci mate nejake ine dokazy/nazory/skusenosti?

Nepřihlášený Wawris

Reakce na: No tak já patřím mezi ty,.. | 26.11.2015 16:56reagovat
avatar

Clanek ale spis pojednaval o tom,ze je spatne,kdyz ridici neustale blika ESP v lete,protoze v zime uz mu pak nema jak pomoci.. Proste...,tam,kde v lete blika ESP,v zime blika zachranka.. V zime mi taky esp blika co chvili,ale jen proto,jak jste psal,zkoumani bezpecne hranice prilnavosti.. Vetsinu zatacek mirne koriguju plynem a volantem,brzdy vzdy pred zatackou,ne v ni,pokud to neni vylozene nutne..

Nepřihlášený Chybami se učící

Přidám své letošní zkušeno.. | 1.3.2018 08:38reagovat
avatar

Přidám své letošní zkušenosti:

- (obzvláště) ten kdo jede z kopce musí zhodnotit zda projedou dvě auta proti sobě bez zastavení a když tak počkat

- jedoucí z kopce je také přirozeně ten kdo si může dovolit zajet ke krajnici a vůz zastavit, protože z kopce se snadno znovu rozjede

- neustále hlídat krajnici, nepouštět vozovku

- parková i na noc opět se snadným ranním rozjezdem, tedy z kopce a podívat se vším (auto se propadlo, zapadalo, nemá po ránu výkon kvůli poruše která při parkování nebyla patrná)

- vozit sebou lano, je až s podivem kolik lidí ho nemá ač je součástí povinné výbavy

- kopec je třeba neustále hodnotit z hlediska možnosti být ještě schopen nasadit řetězy. V kopci totiž jednak nejde zastavit a opět se bez řetězu rozjet a jednak pro nasazení řetězu jsou potřeba určitě podmínky.

- proto když řetězy tak takové co dokážete nasadit během otáčky kola a samy se rozpínání (ano jsou drahé)

- Autokelly má letos v nabidce plastové vyprošťovací řetězy. Ještě jsem je nevyzkousel (nejsou zase až tak casto použitelné jak by se podle názvu mohlo zdát), ale kovové na osobní auta beztak nikdo nevyrábí.

To zatím stačí.

Nepřihlášený Chybami se učící

Bylo zmíněno ESP. Jel jsem.. | 1.3.2018 08:52reagovat
avatar

Bylo zmíněno ESP. Jel jsem na Pustevny a koleje v ledu zledovatělém sněhu. ESP zjistilo prokluzu a začalo snižovat prenaseny vykon, no ale já na pedálu plynu trval na výkonu maximálním. Kdybych zavčas ESP vypnul asi bych vyjel svižnější a nebyl zděšen z chybových hlášení palubního počítače.

Nepřihlášený Chybami se učící

Ještě bych přidal klasiku... | 1.3.2018 09:17reagovat
avatar

Ještě bych přidal klasiku... S brzdou opatrně a jen při srovnání autě.

Pri nutnosti couvat zpět kopec pozor na krajnici, radši srovnávat kola při zastavěném autě, něco na pozdější úlevu krku sebou. A hlavně couvat a mít ruční brzdu tak na tři zuby abyste to vůbec uhradili. Jak to dělat s elektronickou parkovací brzdou neporadil.

Nepřihlášený Chybami se učící

Sorry za ty případně hova.. | 1.3.2018 09:20reagovat
avatar

Sorry za ty případně hovadiny, ale občas mi je nahrazeno slovo a prehlednu to. A

Nepřihlášený nina

Článek byl velmi zajímavý.. | 2.12.2020 17:33reagovat
avatar

Článek byl velmi zajímavý a naučný, ale i tak mi přišlo, že tam nebylo úplně všechno, proto bych doporučila se podívat i na https://www.dopravniznaceni.com/jizda-na-snehu-jeji-nebezpec i-a-jak-ji-zvladnout

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše