Populární Toyota C-HR je jako nová až nesmyslně drahá. Ojetou ji jako jeden z největších držáků vůbec koupíte už za třetinu

Je to sympatické auto, o tom žádná, při jeho současných cenách v podobě nového vozu se ale divíme, že ho ještě někdo kupuje. Ojetou C-HR, třebaže nepříliš použitou a už vůbec ne problematickou, můžete mít za zlomek sumy potřebné na nový vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Populární Toyota C-HR je jako nová až nesmyslně drahá. Ojetou ji jako jeden z největších držáků vůbec koupíte už za třetinu

5.3.2024 | Petr Prokopec

Populární Toyota C-HR je jako nová až nesmyslně drahá. Ojetou ji jako jeden z největších držáků vůbec koupíte už za třetinu

/

Foto: Toyota

Je to sympatické auto, o tom žádná, při jeho současných cenách v podobě nového vozu se ale divíme, že ho ještě někdo kupuje. Ojetou C-HR, třebaže nepříliš použitou a už vůbec ne problematickou, můžete mít za zlomek sumy potřebné na nový vůz.

Od premiéry původní Toyoty C-HR uplynulo už osm let. Do prodeje v Evropě auto zamířilo před sedmi roky, přičemž tehdy vám na pořízení základní verze s přeplňovanou jedna-dvojkou o 116 koních stačilo 489 900 Kč. Co ovšem dnes vnímáme jako láci, byla tehdy docela drahota. Škoda Karoq totiž byla k dispozici za úplně stejné peníze, nabízela ale víc - je to větší a praktičtější vůz.

Co se odehrálo od té doby, jsme zmínili nejednou. Ceny nových aut začaly rychle růst, kvůli čemuž si dnes na Karoq musíte připravit minimálně 715 900 Kč, i když jde pořád o to samé auto. Toyota C-HR se ale od té doby dočkala nové generace, a tak zaznamenala ještě dramatičtější cenový posun - dnes za základní provedení dáte neskutečných 859 900 Kč. To je absurdní suma za ne až tak velké SUV a skoro se divíme, že si ho loni koupilo 1 437 lidí, jakkoli Karoq je s 9 032 registracemi v jiné lize. Nešlo spíš o stále prodávané původní, přece jen levnější provedení? To ze statistik SDA nepoznáme

Tím vás však od zástupce Toyoty nehodláme odrazovat, ostatně jeho styl se nám zamlouvá, i když jsou s ním spojeny mnohé nevýhody. Malá boční okna a tlusté sloupky totiž omezují hlavně výhled vzad, stejně jako nejsou po chuti klaustrofobikům. A navzdory dnes základnímu hybridnímu motoru 1,8 pod kapotou to není žádný trhač asfaltu - jen 140 koní (Karoq má dnes v Česku v základu 150 koní) znamená stovku za 10,2 sekundy a maximálku 170 km/h. Karoq s maximálkou 204 km/h a stovkou za 8,4 s vedle toho vypadá jako raketa.

Vlastně tak není divu, že kupci nových aut dávají přednost spíše českému vozu, tedy alespoň v našich končinách. V případě těch, kteří loví na trhu s ojetinami, by však na místě byl opačný přístup. Toyota totiž patří mezi výrobce nejspolehlivějších aut, model C-HR ctí vysoko posazenou laťku a jeho ceny jsou mnohem, mnohem zajímavější. Data německého TÜV Reportu staví japonské SUV v jeho první iteraci do pozice jednoho z největších držáků mezi moderními auty. Ojetých C-HR se tedy opravdu není třeba obávat, zvláště když zatím existuje pouze jediné široce známé riziko, kterému se navíc lze snadno vyhnout.

Někteří majitelé si totiž stěžují na praskliny na čelním okně. Ty se zprvu objevují v jeho vrchní části, než dojde na rozšíření směrem dolů. Celý problém umocňuje fakt, že Toyota instalovala na vnitřní část čelního okna kameru a laserový radar. V případě výměny skla tak musíte k dealerům značky, kteří budou muset oba prvky přeprogramovat, aby byla zaručena jejich funkčnost. To ovšem znamená, že v servisech necháte trochu víc peněz, než je obvyklé. Na druhou stranu jde o jediný extra výdaj, se kterým budete konfrontováni. Tedy za předpokladu, že původní majitel byl aspoň trochu ohleduplný.

I přes vysokou spolehlivost a odolnost ojeté C-HR není drahé. Ceny startují okolo 330 tisíc Kč za vozy s nájezdem v řádu desítek tisíc km, tedy cirka na třetině sumy potřebné na současné základní provedení. A za tuto částku můžete pořídit jak dnes už nedostupnou jedna-dvojku, tak hybridní jedna-osmu. Lišit se bude jen nájezd.

Naši kolegové z Německa aktuálně vyzkoušeli variantu s původním motorem 1,2 turbo o 122 koních, která byla poprvé zaregistrována v srpnu 2018. Nejde tedy ani o 6 let starý vůz, jeho majitel s ním navíc najel jen 31 tisíc km. Přesto je k dispozici za 22 850 Eur, tedy asi 577 tisíc Kč. To je o mnoho méně, než stojí jakékoli nové C-HR, zvlášť pak ve srovnatelném provedení. Co s takovým držákem udělá 31 tisíc najetých kilometrů?

Němci říkají, že prakticky nic, je to stále zánovní vůz, jehož 122 koní spojených s automatickou převodovkou bohatě stačí na každodenní ježdění. Je to prostě normální moderní auto, které vydrží a jako ojetina stojí ještě snesitelné peníze. Pokud navíc akceptujete vyšší nájezd či delší časové stáří, cenu můžete snížit ještě skoro o polovinu. Jestli se vám tedy C-HR líbí, není třeba mnoho dalšího řešit.


Populární Toyota C-HR je jako nová až nesmyslně drahá. Ojetou ji jako jeden z největších držáků vůbec koupíte už za třetinu - 1 - Toyota C-HR 2019 ilustracni foto 01Populární Toyota C-HR je jako nová až nesmyslně drahá. Ojetou ji jako jeden z největších držáků vůbec koupíte už za třetinu - 2 - Toyota C-HR 2019 ilustracni foto 02Populární Toyota C-HR je jako nová až nesmyslně drahá. Ojetou ji jako jeden z největších držáků vůbec koupíte už za třetinu - 3 - Toyota C-HR 2019 ilustracni foto 03
Toyota C-HR je velmi spolehlivý vůz, prozatímní kritika se vztahuje pouze k čelnímu oknu, jenž může prasknout. Ceny však přesto jdou rychle dolů, hezké kousky koupíte navzdory nevelkému stáří i nájezdu levněji než novou Fabii v základu. Foto: Toyota

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše