Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Populární Toyota C-HR je jako nová až nesmyslně drahá. Ojetou ji jako jeden z největších držáků vůbec koupíte už za třetinu
5.3.2024 | Petr Prokopec
Je to sympatické auto, o tom žádná, při jeho současných cenách v podobě nového vozu se ale divíme, že ho ještě někdo kupuje. Ojetou C-HR, třebaže nepříliš použitou a už vůbec ne problematickou, můžete mít za zlomek sumy potřebné na nový vůz.
Od premiéry původní Toyoty C-HR uplynulo už osm let. Do prodeje v Evropě auto zamířilo před sedmi roky, přičemž tehdy vám na pořízení základní verze s přeplňovanou jedna-dvojkou o 116 koních stačilo 489 900 Kč. Co ovšem dnes vnímáme jako láci, byla tehdy docela drahota. Škoda Karoq totiž byla k dispozici za úplně stejné peníze, nabízela ale víc - je to větší a praktičtější vůz.
Co se odehrálo od té doby, jsme zmínili nejednou. Ceny nových aut začaly rychle růst, kvůli čemuž si dnes na Karoq musíte připravit minimálně 715 900 Kč, i když jde pořád o to samé auto. Toyota C-HR se ale od té doby dočkala nové generace, a tak zaznamenala ještě dramatičtější cenový posun - dnes za základní provedení dáte neskutečných 859 900 Kč. To je absurdní suma za ne až tak velké SUV a skoro se divíme, že si ho loni koupilo 1 437 lidí, jakkoli Karoq je s 9 032 registracemi v jiné lize. Nešlo spíš o stále prodávané původní, přece jen levnější provedení? To ze statistik SDA nepoznáme
Tím vás však od zástupce Toyoty nehodláme odrazovat, ostatně jeho styl se nám zamlouvá, i když jsou s ním spojeny mnohé nevýhody. Malá boční okna a tlusté sloupky totiž omezují hlavně výhled vzad, stejně jako nejsou po chuti klaustrofobikům. A navzdory dnes základnímu hybridnímu motoru 1,8 pod kapotou to není žádný trhač asfaltu - jen 140 koní (Karoq má dnes v Česku v základu 150 koní) znamená stovku za 10,2 sekundy a maximálku 170 km/h. Karoq s maximálkou 204 km/h a stovkou za 8,4 s vedle toho vypadá jako raketa.
Vlastně tak není divu, že kupci nových aut dávají přednost spíše českému vozu, tedy alespoň v našich končinách. V případě těch, kteří loví na trhu s ojetinami, by však na místě byl opačný přístup. Toyota totiž patří mezi výrobce nejspolehlivějších aut, model C-HR ctí vysoko posazenou laťku a jeho ceny jsou mnohem, mnohem zajímavější. Data německého TÜV Reportu staví japonské SUV v jeho první iteraci do pozice jednoho z největších držáků mezi moderními auty. Ojetých C-HR se tedy opravdu není třeba obávat, zvláště když zatím existuje pouze jediné široce známé riziko, kterému se navíc lze snadno vyhnout.
Někteří majitelé si totiž stěžují na praskliny na čelním okně. Ty se zprvu objevují v jeho vrchní části, než dojde na rozšíření směrem dolů. Celý problém umocňuje fakt, že Toyota instalovala na vnitřní část čelního okna kameru a laserový radar. V případě výměny skla tak musíte k dealerům značky, kteří budou muset oba prvky přeprogramovat, aby byla zaručena jejich funkčnost. To ovšem znamená, že v servisech necháte trochu víc peněz, než je obvyklé. Na druhou stranu jde o jediný extra výdaj, se kterým budete konfrontováni. Tedy za předpokladu, že původní majitel byl aspoň trochu ohleduplný.
I přes vysokou spolehlivost a odolnost ojeté C-HR není drahé. Ceny startují okolo 330 tisíc Kč za vozy s nájezdem v řádu desítek tisíc km, tedy cirka na třetině sumy potřebné na současné základní provedení. A za tuto částku můžete pořídit jak dnes už nedostupnou jedna-dvojku, tak hybridní jedna-osmu. Lišit se bude jen nájezd.
Naši kolegové z Německa aktuálně vyzkoušeli variantu s původním motorem 1,2 turbo o 122 koních, která byla poprvé zaregistrována v srpnu 2018. Nejde tedy ani o 6 let starý vůz, jeho majitel s ním navíc najel jen 31 tisíc km. Přesto je k dispozici za 22 850 Eur, tedy asi 577 tisíc Kč. To je o mnoho méně, než stojí jakékoli nové C-HR, zvlášť pak ve srovnatelném provedení. Co s takovým držákem udělá 31 tisíc najetých kilometrů?
Němci říkají, že prakticky nic, je to stále zánovní vůz, jehož 122 koní spojených s automatickou převodovkou bohatě stačí na každodenní ježdění. Je to prostě normální moderní auto, které vydrží a jako ojetina stojí ještě snesitelné peníze. Pokud navíc akceptujete vyšší nájezd či delší časové stáří, cenu můžete snížit ještě skoro o polovinu. Jestli se vám tedy C-HR líbí, není třeba mnoho dalšího řešit.
Toyota C-HR je velmi spolehlivý vůz, prozatímní kritika se vztahuje pouze k čelnímu oknu, jenž může prasknout. Ceny však přesto jdou rychle dolů, hezké kousky koupíte navzdory nevelkému stáří i nájezdu levněji než novou Fabii v základu. Foto: Toyota
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před hodinou - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 3 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 4 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 10:12 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch