Jeden z držáků Audi a 5. nejspolehlivější auto vůbec končí bez nástupce, na cenách ojetin už je to znát

Vypadá stále svěže, na trhu je už ale sedm let. A zvoní mu umíráček, protože Audi v tak nízkých sférách trhu dál lovit nehodlá. Škoda, model Q2 lze jako ojetý vybírat pomalu naslepo, neboť i těch pár vad, které majitelé objevili, továrna obvykle odstranila zdarma. Je však třeba si pospíšit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jeden z držáků Audi a 5. nejspolehlivější auto vůbec končí bez nástupce, na cenách ojetin už je to znát

7.6.2023 | Petr Prokopec

Jeden z držáků Audi a 5. nejspolehlivější auto vůbec končí bez nástupce, na cenách ojetin už je to znát

/

Foto: Audi

Vypadá stále svěže, na trhu je už ale sedm let. A zvoní mu umíráček, protože Audi v tak nízkých sférách trhu dál lovit nehodlá. Škoda, model Q2 lze jako ojetý vybírat pomalu naslepo, neboť i těch pár vad, které majitelé objevili, továrna obvykle odstranila zdarma. Je však třeba si pospíšit.

Audi je jednou z těch automobilek, které se zavázaly k absolutní elektromobilitě. Vůbec poslední nový model osazený spalovacím ústrojím tak má být představen v roce 2025, o osm let později pak chce výrobce dekorovaný čtyřmi kruhy zcela skončit s jejich prodejem. To při pohledu na loňské registrace, kdy bateriový pohon nedosahoval ani 10procentního podílu na celkovém odbytu automobilky, nezavání zrovna logikou. Jenže zdravý rozum se zjevně z Neckarsulmu a Ingolstadtu vytratil. Tedy ne zcela, poslední špetku značka využila k poznání, že elektrická revoluce je příliš drahá.

Němci proto vypracovali plán, který jim má zajistit bezproblémový přechod od spalovacích aut k těm bateriovým. Zaměřit se chtějí hlavně na maximálně zisková auta, která klidně budou produkovat i v menších sériích, aby tak narostla jejich exkluzivita. Z toho důvodu se již zakrátko dočkáme konce několika modelů. Jedním z nich se stane i Audi Q2, přičemž zrovna v tomto případě je zdvižení obočí na místě. Pokud totiž hledáte aktuálně nejkvalitnější vůz značky, pak vedle spřízněného A3 je jím právě toto malé SUV.

Cena tohoto modelu jako nového u nás startuje na 734 900 Kč, tedy o podstatných 255 tisíc korun výše než u podobně velké Škody Kamiq. Ta nicméně používá modulární platformu MQB A0, zatímco Audi stejně jako třeba Karoq stojí na verzi MQB A1. Přesto Němci používají stejnou techniku, jen ji prodávají daleko dráž. Q2 tedy na rozdíl od českého „kamzíka“ nemá finanční problémy a snadno může plnit firemní pokladnu. Jeho zaříznutí tak nedává zrovna smysl.

Stačí však jeden pohled pod kapotu, a rázem je jasno - s elektrickým ústrojím a bateriemi o kapacitě 38 kWh, s nimiž je spojen žalostný dojezd 265 km, je Q2 k mání jen v Číně. Evropané pak mohou volit pouze mezi benzinovými a dieselovými agregáty, které byly Bruselem shledány jako to největší zlo pod sluncem. Páté nejspolehlivější auto současnosti dle aktuálního TÜV Reportu tak před sebou má už jen pár měsíců.

Při tomto výhledu a s daným renomé vlastně není překvapivé, že hodnota exemplářů z druhé ruky není zrovna nízká. Pokud zauvažujete o kouscích z let před faceliftem, který přišel v roce 2019, musíte si připravit přinejmenším 300 tisíc korun. V takové chvíli však očekávejte výrazný nájezd a pod kapotou dieselovou jedna-šestku se 116 koňmi. Za stádo alespoň 150 koní ovšem již dáte zhruba 375 tisíc Kč, v kombinaci s nízkým nájezdem pak přes 400 tisíc korun.

Ani to pochopitelně není konečná, verze po modernizaci totiž již startuje okolo 500 000 Kč. A jakmile zašilháte směrem ke sportovnímu provedení SQ2, jehož všechna čtyři kola roztáčí 300 koní, nemusí vám stačit ani 900 tisíc korun. Dobrou zprávou nicméně ve všech případech je fenomenální spolehlivost. Pouze 11 procent všech majitelů totiž zaznamenalo nějakou závadu. I tak ale všechna auta zůstávala provozuschopná, hned 88 procent všech problémů Audi odstranilo bezplatně.

Co se pak týče případných vad, v podstatě jen zkontrolujte, že funguje veškerá elektroinstalace a klimatizace. A protože vůz byl často používán rodinami, vyplatí se rovněž prověřit stav karoserie a litých kol kvůli případným ťukancům. Příliš však nepočítejte s tím, že byste následně mohli požadovat slevu, a to ani za předpokladu, že došlo na poškrábání plastů a znečištění sedadel - znovu se totiž budeme opakovat, nicméně tohle auto je zosobněním kvality.

Potvrzují to i kolegové z Německa, kteří proklepli dva roky starý exemplář, tedy Q2 po faceliftu. S tím první majitel najel jen 10 992 km, zároveň nevynechal jedinou prohlídku. Přeplňovanou jedna-čtyřku pak spároval s manuálem a bohatší výbavou. Hnací ústrojí přitom funguje zcela bezproblémově, vůz pak nehyzdí jediný šrám. Cena 25 900 Eur (cca 610 tisíc korun) je tak vlastně pomalu lidová i proto, že fanoušci Audi touží spíše po automatu S tronic.


Jeden z držáků Audi a 5. nejspolehlivější auto vůbec končí bez nástupce, na cenách ojetin už je to znát - 1 - Audi Q2 2021 facelift ilustracni foto 01Jeden z držáků Audi a 5. nejspolehlivější auto vůbec končí bez nástupce, na cenách ojetin už je to znát - 2 - Audi Q2 2021 facelift ilustracni foto 02Jeden z držáků Audi a 5. nejspolehlivější auto vůbec končí bez nástupce, na cenách ojetin už je to znát - 3 - Audi Q2 2021 facelift ilustracni foto 03
Malé SUV je druhým nejspolehlivějším modelem značky, stejně jako A3 má na kontě 2,6procentní míru poruchovosti. Majitelé navíc dodávají, že i s některými vadami bylo Q2 stále pojízdné, výrobce navíc většinu potíží vyřešil v rámci záruky. Foto: Audi

Zdroj: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše