Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jen pár let starý rodinný kompakt koupíte v bazarech velmi levně, i když spolehlivostí patří k nadprůměru
18.8.2022 | Petr Prokopec
Tohle auto moc lidí do bazarů neláká, žádný objektivní důvod k tomu ale není. Ceny se tedy drží hodně nízko, a tak jde o zajímavou šanci dostat se ke slušně spolehlivému autu, které poslouží klidně i rodině s menšími dětmi.
Kupovat ojetá auta je tak trochu jako hrát na burze. Pracovat nemusíte jen se skutečností, ale i s očekáváními a zažitými představami. Tak se může stát, že auto, které v bazarech je přehlížené kvůli domnělé nespolehlivosti, pak z TÜV Reportu vychází velmi dobře, ceny ale odpovídají spíše předsudkům než jakékoli realitě.
To je i případ Kie Rio, kterou si dnes dovolíme proklepnout. Její vnímání v bazarech totiž zdaleka neodpovídá tomu, že jde o už docela velký kompaktní vůz, který podobně jako poslední generace Škody Fabia neobslouží zdaleka jen městské ježdění, ale klidně obstará i veškeré ježdění mladé rodiny. A svou spolehlivostí se rozhodně nemá za co stydět.
U dvou- až tříletých aut je Rio 57. nejspolehlivějším autem, jen čtyř- až pětileté padá na 99. příčku, jinak i v dalších ročnících (64.) patří k nadprůměru. Poslední generace YB vyráběná od roku 2017 tak má jediný stěžejní problém, kterým je životnost světlometů. V případě zájmu o jakkoli více použitý vůz se tedy musíte připravit na dřívější či pozdější výměnu čelních světel. Jinak s vozem problémy nejsou, přičemž za pět let v oběhu už by se projevit měly.
Třetí generace, která s interním označením UB dorazila v roce 2011, zná nedostatků více, statisticky ale také ze srovnání s jinými podobnými vozy nevychází špatně. Světla jsou znovu jednou z kapitol, další představují korodující výfuk a klimatizace, ze které může unikat chladivo. Předčasně odporoučet se však může také spojka, zavěšení či klouby řízení. Zkontrolovat je také třeba případné úniky oleje, naopak jen zběžná kontrola stačí u pružin a koroze karoserie. S ničím z toho potíže nebývají.
Rio tak působí jako zajímavá nabídka, neboť ceny startují opravdu nízko. Už za zhruba 80 až 90 tisíc totiž dostanete slušný výkon i nepříliš vysoký nájezd v nejvýše 10 let starém autě v případě generace UB. A pokud zatoužíte po novějším a dosud téměř bezproblémovém voze typu YB, pořad si můžete vystačit s částkou okolo 200 tisíc Kč. Uvážíme-li, za kolik se dnes prodávají i naprosto nezajímavé verze nových aut s nejasnými vyhlídkami na další existenci, nejsou to vůbec vysoké sumy.
Kia Rio s interním označením UB se dnes prodává ojetá už za méně než 100 tisíc Kč, i když jde o auto z roku 2012 či mladší, které nemuselo najet stovky tisíc kilometrů. Své problémy má, s cenou ale nekorespondují. Foto: Kia
Její nástupce zvaný YB dorazil v roce 2017 a je na tom se spolehlivostí ještě lépe. Ani tohle auto přitom není drahé, ceny nejstarších skromných specifikací se pohybují okolo 200 tisíc Kč. Foto: Kia
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024