Koncernový sourozenec Škody Karoq je jako ojetina kupodivu mnohem levnější než český vůz

Je pozoruhodné, kam až zašly ceny škodovek. Dříve platily za levnější alternativy Volkswagenů, přinejmenším u některých modelů se ale v ČR karta otočila. I o desítky procent levnější než Škoda Karoq tak lze koupit ojetý VW T-Roc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Koncernový sourozenec Škody Karoq je jako ojetina kupodivu mnohem levnější než český vůz

14.11.2021 | Petr Prokopec

Koncernový sourozenec Škody Karoq je jako ojetina kupodivu mnohem levnější než český vůz

/

Foto: Volkswagen

Je pozoruhodné, kam až zašly ceny škodovek. Dříve platily za levnější alternativy Volkswagenů, přinejmenším u některých modelů se ale v ČR karta otočila. I o desítky procent levnější než Škoda Karoq tak lze koupit ojetý VW T-Roc.

Portfolia většiny automobilek se v posledních letech rozšířila o řadu nových SUV. Jejich počet je někdy až neskutečný, načež řadu z nich lidé pomalu nestihnou ani zaregistrovat a na trh už se dostává modernizované provedení. V důsledku toho mohou být autobazary plné relativních novinek, mezi něž můžeme zařadit i Volkswagen T-Roc. Ten se sice představil již v srpnu roku 2017, spousta lidí jej ale pořád vnímá jako nový model.

Němci od té doby prodali více než půl milionu exemplářů, což pochopitelně není málo. Na druhou stranu, u nás většina lidí vnímá na silnicích hlavně koncernového příbuzného jménem Škoda Karoq. Té jsme se jako ojetině věnovali před několika dny, nyní proto budeme pozornost směřovat k zástupci Volkswagenu, který dostal do vínku o chlup kratší rozvor (2 638 mm vs. 2 590 mm), což mu pochopitelně ve vzájemném poměřování nenahrává.

Na první pohled se může zdát, že rizikových oblastí není málo. Hned 19 procent dosavadních majitelů si stěžovalo na pohonné jednotky, stejně jako na elektroniku nesouvisející s motorovým prostorem. Kromě toho se ovšem porouchává i klimatizace a předčasně odchází brzdy. Nicméně na druhou stranu, i s těmito potížemi zůstávala čtyři z pěti aut nadále v provozu. A když už došlo na návštěvu servisu, byla hned třetina oprav provedena tentýž den. Nemalých 90 % zakázek pak navíc bylo vyřešeno v rámci záruční doby.

Neznamená to nicméně, že byste mohli bezstarostně nakráčet do bazaru a ukázat prstem na to auto, které se vám prostě zalíbilo. Stále je třeba obezřetnost, zvláště když i v tomto případě se mohou objevit typické koncernové neduhy. Mezi ně patří prosakování či nadměrná spotřeba oleje u pohonných jednotek nebo stávkování automatu DSG. V prvním případě vám nesrovnalosti prozradí již pohled pod kapotu, neduhy převodovky pak vychází najevo při testovací jízdě, na které tak rozhodně trvejte.

Kromě toho důkladně prozkoumejte kabinu, a to nikoli jen kvůli známkám ošoupaného čalounění či poškrábaných plastů. Pravděpodobnost je přitom ve druhém případě veliká, neboť jde o poměrně tvrdé výlisky, které pak navíc sráží dojmy z vozu. Navíc si zkontrolujte, že ve vámi zvoleném exempláři najdete vše, co budete při svých cestách potřebovat. Třeba taková středová loketní opěrka nebyla na některých trzích součástí standardní výbavy u níže položených úrovní, které jsou díky nižší ceně často těmi nejprodávanějšími.

Tím se dostáváme k nemalému překvapení, jež koresponduje s již zmíněnými rozdílnými rozvory u Volkswagenu a Škody. T-Roc je totiž navzdory svému prémiovějšímu logu levnější, pořídit se dá již od 300 tisíc korun, tedy až o 100 tisíc Kč levněji než Karoq. V té chvíli je nicméně třeba počítat s litrovým tříválcem či dieselovou jedna-šestkou. Pokud ovšem zatoužíte po 190koňovém TSI, s nímž T-Roc dá stovku za 7,2 sekundy, pak je třeba sáhnout do kapsy alespoň pro půl milionu korun.

Můžeme už jen dodat, že na rozdíl od Škody se Volkswagen na takové metě nezastavil, do prodeje totiž pustil i provedení R osazené přeplňovaným dvoulitrem a 300 koňmi. S nimi a často i s opravdu vysokou výbavou ovšem ceny v té chvíli rostou nad 800 000 Kč. Svezení je s ním ale velmi pěkné, to můžeme z vlastní zkušenosti potvrdit.


Koncernový sourozenec Škody Karoq je jako ojetina kupodivu mnohem levnější než český vůz - 1 - Kia Xceed vs Mini Countryman vs Skoda Karoq vs VW T-Roc 07Koncernový sourozenec Škody Karoq je jako ojetina kupodivu mnohem levnější než český vůz - 2 - Kia Xceed vs Mini Countryman vs Skoda Karoq vs VW T-Roc 08Koncernový sourozenec Škody Karoq je jako ojetina kupodivu mnohem levnější než český vůz - 3 - Kia Xceed vs Mini Countryman vs Skoda Karoq vs VW T-Roc 09
T-Roc se již četně objevuje v bazarech. Model spřízněný se Škodou Karoq je oproti českému SUV méně praktický, ale také problematický a překvapivě citelně levnější. Foto: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše