Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Luxusní ojetá auta, která pořád vypadají draze a přesto nestojí víc než nová Octavie
11.4.2021 | Petr Prokopec
Pokud nebudete trvat na zbrusu novém autě, můžete si za cenu nijak vyšperkované české modly koupit větší, výkonnější a podstatně prestižnější auta.
Nová Škoda Octavia dávno není levné zboží - pokud zatoužíte byť jen po trochu rozumné specifikaci, bude to chtít okolo 700 tisíc Kč. Např. solidní, ale asfalt netrhající motor 1,5 TSI se 110 kW vás v kombinaci s výbavou Style vyjde jako liftback na 647 900 Kč. Přidejte pár prkotin, automat, pohon všech kol s dvoulitrem, karoserii kombi nebo cokoli podobného a jste za 700tisícovou hranici jako nic.
Octavia je dobré auto, o tom žádná, není to ale nic mimořádného a 700 tisíc bychom za pouze přijatelnou specifikaci prostě nedali. Vydali bychom se raději na trh ojetých aut, kde za podobnou či ještě menší sumu můžete dostat o poznání více hodnoty. A když vše dovedete do krajnosti, najdete i luxusní auta prestižních značek, která za ty samé peníze nemusí být ani vysloveně stará, ani zhuntovaná, ani neperspektivní.
Právě po takových, která se dají koupit do 700 tisíc korun právě teď, jsme se podívali. Níže tak najdete kandidátů, jež někdy pořídíte i za citelně méně, a to může jít klidně i noblesní SUV či kabriolet, které vypadají pořád jako drahá auta. Není pochyb o tom, že jejich provoz vás vyjde na víc než v případě Octavie, ale už vzhledem k jejich stáří o žádné kasičky obvykle nejde. Projděte si je níže, seřazena jsou dle abecedního pořadí a k informacím o cenám přidáváme i varování TÜV, na co si v jejich případě dát pozor.
Audi A4/A5 B9
Stále poslední generace modelů A4 a A5 je na trhu od roku 2015, rozhodně tedy nejde o zastaralé zboží. Design nadále odpovídá soudobým požadavkům, problémy nebudete mít ani s pohonnými jednotkami a interiér budete dávat za příklad mnoha sousedům ještě po dlouhá léta. Vyplatí se vám nicméně proklepnout zavěšení, jinak vám postačí 15 000 Eur (cca 390 tisíc Kč), na které přijdou nejlevnější kusy s motory 2,0 TDI a nájezdem do 100 tisíc km. Za nějakých 22 000 Eur (asi 572 tisíc Kč) můžete mít rychlou a úspornou verzi 3,0 TDI též s pěticifernou kilometráží.
Foto: Audi
BMW X5/X6 F15/F16
Také v případě mnichovské dvojice je třeba zaměřit zrak na podvozek, z TÜV přichází informace hlavně o více opotřebovaných nápravách a jejich jednotlivých komponenetech. Kromě toho byste se měli vyvarovat raných exemplářů generací F15 a F16, jejichž výroba skončila před dvěma lety. Provázeny jsou totiž některými dětskými bolístkami. Tím ale negativa končí, dále již máme „na skladě“ jen solidní dynamiku či relativně prostornou kabinu. Ceny hezkých kousků s menšími než 100tisícovými nájezdy z let 2015 a novějších pak startují okolo 25 000 Eur, tedy asi 650 tisíc Kč.
Mercedes-Benz SLC
V roce 2016 byl Mercedes SLK přejmenován na model SLC, aby lépe zapadal do firemní hierarchie. Jeho kvality však nezmizely, ba naopak se zdá, že došlo k jejich nárůstu. Po koupi byste tedy nemuseli řešit nic jiného než účty za pohonné hmoty, neboť SLC nabízí mnoho zábavy za volantem s vysokou spolehlivostí. Obávat se pak nemusíte ani o jeho bezpečnost, jde totiž o jednoho z posledních zastánců kdysi vyhledávaných kupé-kabrioletů s pevnou střechou. Na opravdu pěkné kousky bez zjevných vad a nájezdem obvykle v nízkých desítkách tisíc km stačí 24 tisíc Eur (asi 624 tisíc Kč).
Porsche Cayenne 958
Bezesporu největší kalibr v našem přehledu vypadá jako přestřel, ale podívejte se na to racionálně - předchozí generace vyráběná do roku 2017 vypadá od faceliftu v roce 2014 alespoň zepředu, jako ta stále aktuální, koupit ji ale lze relativně levně. I v případě spolehlivosti navíc překonává konkurenci, jen na jednu oblast je třeba dát si větší pozor - motor i převodovka jsou známé prosakováním oleje. Rozhodně tedy trvejte na testovací jízdě, po které prověřte motorový prostor. Na stále hezká auta z roku 2014 či novější přitom stačí 22 000 Eur, tedy asi 572 tisíc Kč. Za 700 tisíc už si můžete vybírat a dieselová verze vás opravdu nezruinuje.
VW Touareg 7P
Jsme ve finále, a to u sourozence SUV z Zuffenhausenu. Touareg má přitom tytéž potíže jako Porsche, kromě toho k nim ovšem ještě přidává haprující parkovací brzdu. Stejně tak se vyplatí prověřit ty klasické. Ovšem na rozdíl od BMW nebudete muset řešit potíže s podvozkem. A oproti Cayenne také ušetříte, za 20 000 Eur (520 tisíc Kč) si už vybere z kousků vyrobených po roce 2014 s nájezdy okolo 80 tisíc km.
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva