Majitel před Vánoci svěřil drahý sporťák autorizovanému servisu, doteď toho lituje

Navzdory odrazujícím zkušenostem jiných chtěl pro své sportovní auto udělat to nejlepší a svěřil ho drahému, ale potenciálně lepšímu oficiálnímu servisu. Teď už ví, že to byla chyba.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Majitel před Vánoci svěřil drahý sporťák autorizovanému servisu, doteď toho lituje

16.1.2020 | Mirek Mazal

Majitel před Vánoci svěřil drahý sporťák autorizovanému servisu, doteď toho lituje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Navzdory odrazujícím zkušenostem jiných chtěl pro své sportovní auto udělat to nejlepší a svěřil ho drahému, ale potenciálně lepšímu oficiálnímu servisu. Teď už ví, že to byla chyba.

Alex Goy je automobilový novinář na volné noze, a tak své články publikuje v mnoha anglicky psaných magazínech. Jeho práce se objevují na webech jako Jalopnik, Telegraphu, Carfection, CNET, nebo Drive Tribe. Právě na posledním jmenovaném přiblížil své další zkušenosti s ojetým Astonem Martin Vantage, respektive s autorizovaným servisem značky. A ani náznakem nelze hovořit o skryté reklamě.

Oficiální zastoupení Aston Martin Mayfair v Londýně dostalo za úkol připravit Vantage na pravidelnou MOT (obdoba naší STK) spolu s opravou několika drobností. Alex nepodlehl kritickým hlasům o pochybných kvalitách autorizovaných servisů Astonu s kurážnou hodinovou sazbou a kvůli klidnému svědomí svěřil černé kupé do péče zdánlivých profesionálů.

Zpočátku nic nenasvědčovalo chybnému rozhodnutí, protože objednávka volného termínu byla snadná. Dokonce bylo domluveno osobní převzetí Vantage na jeho domovské adrese a majitel nabídku nadšeně přijal - odvoz auta z domu i jeho dovoz zpět opatrným technikem mu ušetřilo starosti.

Do protokolu žádaných oprav byla mimo jiné uvedena kontrola lakování kvůli částečným defektům barvy, Alex chtěl uplatnit záruku výrobce navzdory pochybnostem o uznání garance. Za pokus nic nedal a bez většího urgování doufal, že není potřeba speciálně prosit o vyřešení nižšího tlaku jedné z pneumatik před absolvováním STK, když zhoršený stav navíc signalizovala varovná kontrolka.

Servis se po odvezení Astonu neozval, dokud nebylo potřeba sdělit údaje platební karty kvůli úhradě 1 693,87 liber (49 700 Kč) za MOT a lakování. Akceptovatelný účet Alexe potěšil, vrácení vozu nastalo 23. prosince, tím dnem ale dobré pocity skončily. Při předání Vantage pracovník utrousil dost pochybnou informaci: „Vaše kontrolka pneumatik stále svítí, ale prošlo to.“ Radost servisu zprvu nerozhodila Alexe, který s kocovinou zalehl zpět do postele a neřešil ani chybějící protokoly z MOT či rozpis lakování.

Pravé vystřízlivění nastalo po prvním nastartování vráceného kupé. Na vánočního oslavence vyskočilo oznámení o poruše systému pneumatik, ten celý rozhozený nečinností automechaniků překontroloval správné tlaky gum a zavolal zpět do opravny, aby se dozvěděl, že všichni jsou doma u stromečků a na place už nikdo nezůstal. Nespokojenost s autorizovanou dílnou narostla do maxima, když se vydal na cestu a hned si všiml neprovedeného lakování na přesně domluvené části u vnějšího zpětného zrcátka. Následoval další telefonát do Mayfair, další stížnost i další odkaz na dořešení nespokojenosti až po svátcích.

Nebyla jiná možnost než čekat, ale první pracovní den bylo ticho po pěšině. Smířený novinář vytočil už uložené číslo dealerství a vyžádal si reklamaci předvánočního incidentu. Kromě omluvy se podvedený Alex dohodl na zahájení druhého kola oprav dne 20. ledna 2020, výsledek se proto dozvíme za několik dní či týdnů - podle pracovního nasazení nijak akčního podniku.

Jako automobilový nadšenec se bije do hlavy, ale bez osobní zkušenosti by těžko uvěřil problematickým zážitkům ostatních z podobných opraven ohánějících se autorizací Astonu Martin. Alex sám říká, že se cítí jako hlupák kvůli tomu, že ignoroval nesčetná doporučení vyhnout se originálnímu zastoupení. Kdysi spokojený majitel britského GT ztratil důvěru ve značku i vůz samotný. Bůh ví, jakým způsobem by proběhla například výměna oleje, když pracovníci nechali odjet auto s rozbitým senzorem tlaku a bez barvy pod zrcátkem.

Konečnému odmítnutí Astonu Martin pomohly i nové pazvuky ozývající se ani ne po 320 kilometrech od problémových tahanic. Za tolik starosti ani elegantní kupé nestojí. Bohužel, naše zkušenosti s mnoha autorizovanými servisy jsou podobné - vyšší cena je zárukou kde čeho, jen ne vyšší kvality práce či péče o zákazníka. Pochopitelně to neznamená, že jsou všechna autorizované servisy špatné, obezřetnost a zkoumání zkušeností jiných jsou ale na místě.


Majitel před Vánoci svěřil drahý sporťák autorizovanému servisu, doteď toho lituje - 1 - Aston Martin Vantage neopraveny v servisu 01Majitel před Vánoci svěřil drahý sporťák autorizovanému servisu, doteď toho lituje - 2 - Aston Martin Vantage neopraveny v servisu 02Majitel před Vánoci svěřil drahý sporťák autorizovanému servisu, doteď toho lituje - 3 - Aston Martin Vantage neopraveny v servisu 03Majitel před Vánoci svěřil drahý sporťák autorizovanému servisu, doteď toho lituje - 4 - Aston Martin Vantage neopraveny v servisu 04Majitel před Vánoci svěřil drahý sporťák autorizovanému servisu, doteď toho lituje - 5 - Aston Martin Vantage neopraveny v servisu 05
Aston Martin Vantage přinesl novináři obraz dnešní reality mnohých autorizovaných servisů. Drahý bohužel ani zde neznamená dobrý

Zdroj: Drive Tribe

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše