Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitel před Vánoci svěřil drahý sporťák autorizovanému servisu, doteď toho lituje
16.1.2020 | Mirek Mazal
Navzdory odrazujícím zkušenostem jiných chtěl pro své sportovní auto udělat to nejlepší a svěřil ho drahému, ale potenciálně lepšímu oficiálnímu servisu. Teď už ví, že to byla chyba.
Alex Goy je automobilový novinář na volné noze, a tak své články publikuje v mnoha anglicky psaných magazínech. Jeho práce se objevují na webech jako Jalopnik, Telegraphu, Carfection, CNET, nebo Drive Tribe. Právě na posledním jmenovaném přiblížil své další zkušenosti s ojetým Astonem Martin Vantage, respektive s autorizovaným servisem značky. A ani náznakem nelze hovořit o skryté reklamě.
Oficiální zastoupení Aston Martin Mayfair v Londýně dostalo za úkol připravit Vantage na pravidelnou MOT (obdoba naší STK) spolu s opravou několika drobností. Alex nepodlehl kritickým hlasům o pochybných kvalitách autorizovaných servisů Astonu s kurážnou hodinovou sazbou a kvůli klidnému svědomí svěřil černé kupé do péče zdánlivých profesionálů.
Zpočátku nic nenasvědčovalo chybnému rozhodnutí, protože objednávka volného termínu byla snadná. Dokonce bylo domluveno osobní převzetí Vantage na jeho domovské adrese a majitel nabídku nadšeně přijal - odvoz auta z domu i jeho dovoz zpět opatrným technikem mu ušetřilo starosti.
Do protokolu žádaných oprav byla mimo jiné uvedena kontrola lakování kvůli částečným defektům barvy, Alex chtěl uplatnit záruku výrobce navzdory pochybnostem o uznání garance. Za pokus nic nedal a bez většího urgování doufal, že není potřeba speciálně prosit o vyřešení nižšího tlaku jedné z pneumatik před absolvováním STK, když zhoršený stav navíc signalizovala varovná kontrolka.
Servis se po odvezení Astonu neozval, dokud nebylo potřeba sdělit údaje platební karty kvůli úhradě 1 693,87 liber (49 700 Kč) za MOT a lakování. Akceptovatelný účet Alexe potěšil, vrácení vozu nastalo 23. prosince, tím dnem ale dobré pocity skončily. Při předání Vantage pracovník utrousil dost pochybnou informaci: „Vaše kontrolka pneumatik stále svítí, ale prošlo to.“ Radost servisu zprvu nerozhodila Alexe, který s kocovinou zalehl zpět do postele a neřešil ani chybějící protokoly z MOT či rozpis lakování.
Pravé vystřízlivění nastalo po prvním nastartování vráceného kupé. Na vánočního oslavence vyskočilo oznámení o poruše systému pneumatik, ten celý rozhozený nečinností automechaniků překontroloval správné tlaky gum a zavolal zpět do opravny, aby se dozvěděl, že všichni jsou doma u stromečků a na place už nikdo nezůstal. Nespokojenost s autorizovanou dílnou narostla do maxima, když se vydal na cestu a hned si všiml neprovedeného lakování na přesně domluvené části u vnějšího zpětného zrcátka. Následoval další telefonát do Mayfair, další stížnost i další odkaz na dořešení nespokojenosti až po svátcích.
Nebyla jiná možnost než čekat, ale první pracovní den bylo ticho po pěšině. Smířený novinář vytočil už uložené číslo dealerství a vyžádal si reklamaci předvánočního incidentu. Kromě omluvy se podvedený Alex dohodl na zahájení druhého kola oprav dne 20. ledna 2020, výsledek se proto dozvíme za několik dní či týdnů - podle pracovního nasazení nijak akčního podniku.
Jako automobilový nadšenec se bije do hlavy, ale bez osobní zkušenosti by těžko uvěřil problematickým zážitkům ostatních z podobných opraven ohánějících se autorizací Astonu Martin. Alex sám říká, že se cítí jako hlupák kvůli tomu, že ignoroval nesčetná doporučení vyhnout se originálnímu zastoupení. Kdysi spokojený majitel britského GT ztratil důvěru ve značku i vůz samotný. Bůh ví, jakým způsobem by proběhla například výměna oleje, když pracovníci nechali odjet auto s rozbitým senzorem tlaku a bez barvy pod zrcátkem.
Konečnému odmítnutí Astonu Martin pomohly i nové pazvuky ozývající se ani ne po 320 kilometrech od problémových tahanic. Za tolik starosti ani elegantní kupé nestojí. Bohužel, naše zkušenosti s mnoha autorizovanými servisy jsou podobné - vyšší cena je zárukou kde čeho, jen ne vyšší kvality práce či péče o zákazníka. Pochopitelně to neznamená, že jsou všechna autorizované servisy špatné, obezřetnost a zkoumání zkušeností jiných jsou ale na místě.





Aston Martin Vantage přinesl novináři obraz dnešní reality mnohých autorizovaných servisů. Drahý bohužel ani zde neznamená dobrý
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Dánskému géniovi shořel jeho elektromobil přímo doma poté, co v zimě zahříval baterie toustovačem
před 11 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
včeraMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
včera
Nejnovější články
Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová
před 3 hodinamiTěžko ho zabít: Saab se má přece jen vrátit mezi živé, projekt posledního nového auta firmy má nového majitele
před 5 hodinamiToyota jde vážně proti proudu, v roce 2023 ukázala nový 2,8litrový diesel, koupit půjde i v Česku
před 6 hodinamiZkušenost majitele Tesly ukazuje, že baterie elektromobilu vás po pár letech budou stát statisíce vždy, ani záruka vás nezachrání
před 8 hodinamiToyota udrží v nabídce spalovací motory i v době nařizování elektromobilů, s jejím přístupem škodit nebudou
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva