Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Škoda Kamiq vypadá všelijak, jako ojetina ale má co nabídnout. Po faceliftu její ceny klesly až na polovinu
19.2.2024 | Petr Prokopec
Není to žádný prodejní superhit, jako „zvýšený klon” povedené Scaly to ale není ani špatné auto. Jako nové už je dost drahé, zvlášť s jeho designem, jako ojeté umí být o hodně levnější. Přitom je to už léty prověřený, statisticky spolehlivý vůz.
V roce 2019 se konal ženevský autosalon, který na rozdíl od toho letošního nebyl jen odvarem ze své někdejší slávy. Nechyběla na něm tehdy ani Škoda, která na svém stánku představila již třetí SUV v nabídce, tehdy i dnes nejmenší Kamiq. Prodej 4,2metrového vozu začal krátce poté, přičemž ceny startovaly na 379 900 Kč. To můžeme z dnešního úhlu pohledu považovat za láci, neboť momentálně vám taková suma stačí jen na Fabii, navíc osazenou nikoli přeplňovanou, nýbrž atmosférickou verzí litrového tříválce. Kamiq se v mezičase posunul do vyšších sfér a startuje o 100 tisíc korun výš než před čtyřmi lety.
Nejlevnější moderní SUV vyráběné v Mladé Boleslavi můžete pochopitelně pořídit i levněji, jen musíte showroom s novými vozy vyměnit za autobazar a smířit se s verzí před nedávným facelitem. Mezi ojetinami narazíte pochopitelně na mladé, nanejvýš čtyři roky staré, častěji ještě mladší vozy. Jejich nájezd je navíc obvykle relativně malý, neboť nejde o favorita fleetových manažerů. Máte tak docela slušně na výběr z nepříliš drahých ani výrazněji opotřebených vozů.
Skutečně nemusíte být moc při penězích, neboť na pořízení některého z nich vám bude stačit polovina sumy potřebné na leckdy i horší provedení nového auta stejného jména. Pokud sáhnete po některém z aut starých maximálně tři roky, vyhnete se problémům, které byly spojeny s ranými exempláři. Kamiq byl totiž dvakrát povolán zpátky do servisů, a to kvůli automatickému volání pohotovosti při nehodě a modulu zajišťujícímu konektivitu. Druhý zmíněný nešvar trápil auta vyrobená do 17. září 2019, v případě tohoto prvního byla „nakažena“ produkce až do 7. února 2020. Obojí si vyžádalo přehrání softwaru, žádná další svolávačka pak zatím neproběhla.
S Kamiqem problémy skutečně nejsou, což potvrzuje Auto Bild. Tam si tentokrát vyhlédli prakticky nové auto, exemplář poprvé zaregistrovaný v prosinci 2023 s 2 500 km na tachometru. Ten zůstává relativně drahý a nereprezentuje zrovna typickou ojetinu, z dřívějších testů ale víme, že i na autě se 100 tisíci najetými km marně pátrali po jakýchkoli větších vadách. Neznamená to ale, že by Kamiq byl z hlediska kvality čistější než lilie, ze zkušeností Němci poukazují na dva nešvary. U benzínových agregátů hrozí poškození či prasknutí rozvodového řetězu, u verzí s automatem pak namísto hladkého řazení může přijít škubání. Inu, koncernová technika, tohle známe i z jiných aut VW Group.
Tím jsme nicméně zmínili veškerá dosud známá negativa. Ta další již mají spojitost s konkrétními vozy. Jak už padlo, spíše než jako služební auto Kamiq slouží v rodinách. Prověřit je tedy třeba jak stav karoserie a litých kol, tak i plastů, čalounění či koberečků. Potvrzují to ostatně i kolegové, neboť jimi testovaný vůz měl lehce odřený přední nárazník, skvrny na zadních sedadlech a zadní brzdové kotouče už by potřebovaly vyměnit. To jsou ale všechno běžné provozní nedostatky dané tím, že vůz měl za sebou už naznačených 100 853 km.
Ani takových aut, která lze pořídit od nějakých 260 tisíc Kč, se tedy není třeba bát. A těch novějších teprve ne. Ve srovnání se stávajícím portfoliem navíc můžete u ojetin volit z širší nabídky pohonných jednotek, neboť aktuálně už nelze objednat dieselovou či plynovou verzi. První zmíněná se navíc nejspíš už nikdy nevrátí, a tak jako ojetina může být časem ceněná.
Kamiq už nějakou chvíli není na trhu ojetin ničím mimořádným, pár let stará auta lze pořídit za polovinu cen srovnatelných současných provedení. Zásadní chyby podle všeho nemá. Foto: Škoda Auto
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis