Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko

Doba volá po rozumných koupích a tyto patří mezi přesně takové. Znamená to automaticky nudná a obyčejná auta? Ne nutně, srdce i rozum si tady mohou docela dobře notovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko

17.7.2023 | Petr Prokopec

Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko

/

Foto: Mercedes-Benz

Doba volá po rozumných koupích a tyto patří mezi přesně takové. Znamená to automaticky nudná a obyčejná auta? Ne nutně, srdce i rozum si tady mohou docela dobře notovat.

Zájem o ojetá auta v posledních letech vystřelil nahoru. Důvodů je víc - ta nová byla kolikrát zcela nedostupná, jindy drahá, v dalších případech příliš vzdálená představám zákazníků. Aktuálně se trh poněkud srovnává s tím, že peněz lidem nepřibývá a omezenou poptávku po nových vozech se daří vykrývat lépe, i tak je zájem o ojetiny vysoko. Proto se vám ještě více než dříve snažíme přinášet co nejširší informace o spolehlivosti těch kterých aut v rozličných věkových skupinách. Neboť u ojetiny to nezbytně bude hlavně spolehlivost, která rozhodne o tom, zda svou koupi budete vnímat jako dobrou.

Často se při našich bazarových toulkách opíráme o statistiky německého TÜV Reportu 2022. Dnešek nebude výjimkou a podíváme se znovu na dostupné kousky, tentokrát ale trochu jiné a jinak. Omezením dnes nebude cenový strop, snahou bude najít vozy nabízející maximum „spolehlivostní muziky” v hávu modelů různých tříd a typů, ovšem za co možná nejnižší ceny.

V několika případech jde o prémiové vozy, což zní jako knížecí rada, tak to ale zkrátka statisticky vychází. Je to dáno do značné míry nejen trvanlivostí těchto aut, ale také obvykle lepší péčí jejich lépe situovaných majitelů. Není to tedy jen ukazatel ryze povedenější techniky, vás ale jako kupce ojetiny přece nezajímá, co přesně stojí za tím, že to či ono auto bývá spolehlivější. A nakonec ani dražší značka nemusí být problém.

Upřímně řečeno, žádný z níže jmenovaných vozů není servisní vabank - udržovat třeba 10, 15 let staré Audi A6 u nezávislého opraváře za velmi přijatelné ceny není nic nemyslitelného, nejde o žádnou vesmírnou loď na kolech, dnešní optikou rozhodně ne. I tento aspekt nicméně připomíná, že při koupi je vždy nutné sledovat péči předchozího majitele - špatná údržba zabije i vyhlášené držáky, naopak snaha mít vše v pořádku prodlouží život i notorickým průšvihářům.

Jmenovat ale nebudeme jen prémiové modely, dostaneme se také podstatně níž, však za chvíli uvidíte, že ze zmíněných vozů by si mohl vybrat kdekdo. Pro tuto chvíli už jen dodáme, že přehled je seřazen podle minimálních cen, neznamená to však, že za stejný vůz nelze dát i násobně víc, pakliže je méně jetý či novější. A kromě pozitivních aspektů jednotlivých vozů neopomeneme zmínit i oblasti, kde technici německých zkušeben nachází nejčastěji problémy, neboť také u obecně spolehlivých vozů je třeba dávat pozor na jejich neduhy.

Ford Fusion (rok výroby 2002 až 2012)

Tuhle Popelku autobazarů by v podobném přehledu čekal málokdo, ona sem ale nutně patří. Jde o jednoduchý, překvapivě odolný vůz, který spolehlivostí vždy bodoval, i když jej koupíte za pakatel. Nejdostupnější kousky dnes můžete mít už za méně než 15 tisíc Kč, byť opravdu dobrá volba bude chtít násobky této částky. Slabinou vozu jsou automatické převodovky, pokud tedy vyhlédnutý exemplář bude osazen Durashiftem, vezměte nohy na ramena. Jinak lze počítat s robustností a bytelností, která může být vaše opravdu levně.


Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 1 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 13Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 2 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 14Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 3 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 15
Foto: Ford

Honda Jazz (rok výroby 2008 až 2015)

Další vyhlášený držák mezi obyčejnými malými vozy (které ovšem uvnitř ubytují klidně celou rodinu, to je i případ Fusionu) s cenami ve své druhé generaci začíná na 60 tisících korunách, a nabízí tak optikou spolehlivosti opravdu dobý poměr k ceně. Je poněkud překvapivé, že lehký a pouze 3,9 metru dlouhý Jazz má problémy především s brzdami, neznamená to ale, že byste ho jen kvůli tomu měli nechat ležet ladem. Ve zbytku totiž nebudete mít důvod ke stížnostem, žádnými jinými velkými neduhy tohle auto netrpí.

Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 4 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 16Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 5 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 17Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 6 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 18
Foto: Honda

VW Golf Plus (rok výroby 2008 až 2014)

Pokud máte pocit, že i Fusion a Jazz jsou tak trochu „do MPV” a Golf Plus už se k této třídě hlásí zcela nepokrytě, máte pravdu. Právě tady ale dnes leží cesta k dobré koupi, neboť spoustu lidí MPV emocionálně nelákají, mohou ale přesto skrývat praktická a odolná auta, která koupíte o to levněji. „Plusová varianta“ Golfu trhákem nebyla a model v nabídce VW skončil, spolehlivostí dnes ale boduje a láká na dobrý poměr muziky za peníze. Znám není žádný výraznější problém zasahující větší množství aut, což je pozitivní hlavně při pohledu na cenu startující okolo 75 tisíc korun.

Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 7 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 28Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 8 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 29Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 9 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 30
Foto: Volkswagen

BMW X1 (rok výroby 2009 až 2015)

Ani nejmenší bavorské SUV není bazarový hit, je na to prostě moc malé, to ale znovu dláždí cestu k dobré koupi. Vyplatí se důkladná prohlídka brzd, stejně jako je třeba zkontrolovat řízení. Ve všech ostatních ohledech však lze BMW X1 hodnotit nadprůměrně, jakkoli nejstarší vozy již mohou trápit světla. Ceny použitelných kousků začínají na 120 tisících Kč.

Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 10 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 10Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 11 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 11Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 12 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 12
Foto: BMW

Mercedes-Benz GLK (rok výroby 2008 až 2015)

GLK po dlouhá léta vévodilo žebříčkům spolehlivosti, a to včetně TÜV Reportu. Není tedy divu, že nyní figuruje mezi nejspolehlivějšími ojetinami, když už jeho ceny klesly až ke 160 tisícům Kč. Pozor si tak zájemci mají dát pouze na brzdové hadičky, typických problémů zná jeden z posledních Mercedesů „ze staré školy” naprosté minimum.

Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 13 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 22Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 14 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 23Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 15 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 24
Foto: Mercedes-Benz

Audi A6 (rok výroby 2011 až 2018)

Nezáleží na tom, zda sáhnete po sedanu či kombíku (a stejně je hodnocený i pětidvéřový liftback A7 Sportback), ve všech případech můžete počítat s vysokou odolností i při vysokých nájezdech, hlavně pak u verzí 3,0 TDI. Ceny už dávno nejsou nepřijatelně vysoké, první použitelné kousky seženete i pod 200 000 Kč.

Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 16 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 01Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 17 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 02Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 18 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 03
Foto: Audi

Audi Q5 (rok výroby 2008 až 2016)

Není-li vám po chuti A6, můžete za stejné peníze pokukovat po SUV Q5, dalšímu premiantovi německých statistik, který dnes též nemusí přijít na víc než 200 tisíc Kč. Jedno z nejodolnějších aut čtyř kruhů posledních dekád dokáže stále zaujmout bytelným interiérem, problémy pak nemá ani s brzdami, výfukem či světly, což jsou jindy typické neduhy odhalené při inspekci TÜV. Nicméně zájemci o velmi staré vozy musí prověřit hlavně zavěšení, na některých unavenějších autech se objevují prasklé pružiny.

Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 19 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 04Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 20 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 05Nejlevnější držáky mezi moderními ojetinami: Ani s malým rozpočtem nemusíte mířit nízko - 21 - Nejspolehlivejsi starsi a dostupna ojeta auta 2021 06
Foto: Audi

Zdroj: TÜV, Data o cenách: Mobile.de

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše