Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchová auta podle ADAC: Tyto vozy nejčastěji nedojíždí do cíle
1.5.2021 | Petr Miler
Asi největší obavou motoristů je, že jejich vůz nedojede tam, kam mají zrovna namířeno. Německý autoklub ve své tradiční studii konstatuje, kterým automobilům se něco takového stává na tamních silnicích nejčastěji.
Pokud uvažujete o koupi ojetého vozu, obezřetnost je vždy na místě. Stačí málo a vaše peníze mohou vyletět výfukem za auto, které je spíše k zlosti než k užitku. Nápomocna ve výběru toho správného modelu je řada anket, průzkumů a studií založených na všelijakých statistikách i zkušenostech samotných majitelů. A byť jejich závěry nikdy nejsou stoprocentní, dávají vždy nějaké vodítko k tomu, jakým vozům dát mezi novými či ojetými modely přednost a jakým nikoli.
Jednou z takových je i tradiční Pannenstatistik německého autoklubu ADAC, která dává dohromady data o výjezdech jeho asistenční služby. Ta za poslední rok zaevidovala 3,4 milionů případů, což sice o podstatných 400 tisíc výjezdů méně než v předchozím roce (důvod uhádnete - začíná na „k” a končí na „oronavirus”), pořád je to ale skoro 10 tisíc akcí za den. To je i při velikosti Německa a frekvenci tamní dopravy velmi vysoké číslo, ze kterého lze usuzovat, s jakými vozy jsou problémy častěji než s jinými.
Zajímavé je, že jednou z nejčastějších příčin se náhle stalo specifické selhání elektrického auta (pohon, dobíjení nebo zcela vybitá baterie), na které připadá 4,4 procenta výjezdů. Může se to zdát málo, ADAC ale upozorňuje, že vzhledem k průměrnému stáří elektrických aut (skoro nic) a jejich četnosti (stále velmi malá) je to neobyčejně mnoho. U konvenčních aut jsou časté problémy s elektronikou (15,1 %), naopak téměř vymizely problémy s chlazením (0,1 %).
Přibývá ovšem defektů pneumatik (14,2 %), což je historicky bezprecedentní číslo. Lidem ze staré školy přijde jistě absurdní volat si kvůli píchlé pneumatice odtahovku, ADAC ale správné poukazuje na to, že dotyčným obvykle ani nic jiného nezbývá. Rezervních kol jsme se vzdali kvůli snížení nákladů a spotřeby a lepicí sada při jakémkoli větším defektu nemá šanci pomoci.
Přesunout se můžeme k „premiantům”, kterým je podle ADAC radno se na dlouhé cestování vyhnout, neboť do cíle nedoráží až příliš často. Jejich kompletní přehled najdete níže, pár výsledků z nic ale vypíchneme. Zaujmout může palec dolů pro Mercedes třídy E, který platí za velmi spolehlivý vůz, modelové roky 2011 a 2012 se ale zjevně nepovedly.
Pozoruhodná je pozice populárních Korejců, zejména Kie Ceed a Kie Sportage, které jsou v případě podobných ročníků opravdu hodně, časem ale míří nahoru. Opačný trend ale zaznamenávají Renaulty a také Nissan Qashqai. Zmínit se dále sluší, že mezi vozy, které postávaly na pokraji silnice nejčastěji, je velké množství MPV. Figuruje zde jak Opel Meriva, taky Ford C-Max a S-Max, i Seat Alhambra a VW Sharan.
Výčet všech vozů, kterým ADAC dává palec dolů, následuje.
Auta s nejčastějšími selháními na cestách dle ADAC Pannenstatistik 2021
Nejhorší miniauta
Nejhorší malá auta
Nejhorší auta nižší střední třídy
Nejhorší auta střední třídy
Nejhorší auta vyšší střední třídy
Nejhorší dodávky
ADAC v loňském roce vyjel k 3,4 milionům případů. Na základě toho vznikl žebříček nespolehlivosti aut, ve kterém nejvíce ční výše zmíněné modely. Foto: ADAC
Zdroj: ADAC
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera