Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchová auta dneška podle německých STK: I lákavým vozům bývá lepší se vyhnout
2.8.2022 | Petr Prokopec
Při současné situaci na trhu může člověk snadno podlehnout pokušení a poohlížet se po výhodných nabídkách, o kterých by za jiných okolností neuvažoval. Nemusí to být nutně špatně, je-li ale jejich středobodem některé z těchto aut, dobrý nápad to není.
Ať už uvažujete o koupi nového nebo ojetého auta, německý TÜV Report je bedekrem, který byste měli mít po ruce. Jen málokterá studie vás tak dobře připraví na případné problémy s novými či ojetými auty všeho druhu. Vychází totiž z výsledků německých technických kontrol, jichž bylo v posledním případě provedeno téměř 10 milionů. A protože na rozdíl od jiných průzkumů nerozhodují dojmy, ale jen ryzí fakta, mají výsledky svou vypovídací hodnotu.
Obvykle se soustředíme na vrchol žebříčku a vybíráme nejspolehlivější auta různých typů či stáří, dnes se ale podíváme na jeho chvost. I přehled těchto, opravdu notoricky problematických vozů má svou hodnotu, neboť je lepší se jim bez ohledu na osobní sympatie vyhnout. Pochopitelně nechceme všechny vyrobené exempláře házet do jednoho pytle, i mezi těmito vozy se mohou najít dobré kusy, statisticky je ale zkrátka mimořádně pravděpodobné, že své investice do nich budete dříve nebo později litovat, neboť udržení těchto aut při životě bude zkrátka dražší než v případě jiných vozů.
Jde tedy o nejporuchovější auta bez ohledu na stáří, která jsou seřazena abecedně. Některé modely se totiž objevují mezi nejhoršími hned několikrát, míru poruchovosti nicméně uvádíme pro každý typ a stáří, stejně jako nejčastější problémy, které se u toho kterého „výherce“ objevují.
BMW řad 5 a 6
BMW řady 5 i s ním spřízněna šestka si nikdy nevedly bůhvíjak dobře, jejich aktuální přítomnost v tomto přehledu je ale přece jen překvapení. Oba vozy nicméně najdeme na poslední příčce mezi čtyř- a pětiletými auty s mohutnou 16,8procentní poruchovostí. Stojí za tím hlavně problémy s tlumiči a pružinami, na nichž se podílí značná hmotnost vozů obou řad.
Foto: BMW
Dacia Dokker
Přítomnost rumunské značky mezi nejhoršími naopak nezaskočí, jde spíše o tradici. Dokker má na kontě 16procentní (čtyř- a pětiletá auta) či dokonce až 21,7procentní poruchovost (šesti- a sedmiletá auta), za čímž stojí podvozek, světla či řízení. Lidé si také stěžují na mechanismus posuvných dveří, na Daciích se toho tradičně kazí spousta. A často nejde o prkotiny.
Dacia Duster
Mezi dvou- a tříletými vozy má Duster na kontě poruchovost 11,4 %, špatně na tom je ale ve většině svých stáří a provedení. Trápí jej stejné problémy jako u výše zmíněného sourozence, mimo to je ovšem třeba u motorů (hlavně pak u 1,5litrového dieselu) a u převodovky počítat se ztrátou oleje. Kritika se dotýká i výfukového systému či rámů sedadel.
Dacia Logan
Nejstarší a zároveň nejhorší z rumunských vozů figuruje mezi nejhoršími soustavně - je skutečně jedno, jak starý je. Kromě brzd totiž není oblast, za kterou by nebyl kritizován. Máme zde tak 11,6procentní (dvou- a tříletá auta), 29,4procentní (osmi- a devítiletá) či 36,8procentní poruchovost (deseti- a jedenáctiletá auta). Vyberte si. A nebo raději ne.
Fiat Panda
Mýty potvrzující Ital má na kontě problematické tlumiče, stejně jako mu selhávají senzory hřídele či palivové pumpy. Kritika míří také ke světlům či parkovací brzdě, počítat je třeba i s korozí. Poruchovost tak činí 29,6 % (osmi- a devítiletá auta) či 34 % (deseti- a jedenáctiletá auta).
Fiat Punto
Druhý z italských zástupců figuruje s 23,3 procenty mezi šesti- a sedmiletými vozy, ovšem ani v jiných stářích neplatí za spolehlivý vůz. Se svým sourozencem má společné problémy s brzdami a tlumiči, daleko větší kritika však míří za světly. U vozů s 1,3litrovým dieselem je třeba počítat s výměnou rozvodů, lidé si stěžují i na řízení.
Kia Picanto
Korejce by člověk mezi nejhoršími nečekal, Picanto má ovšem na kontě dokonce 33,7procentní poruchovost (deseti- a jedenáctiletá auta). Kritika míří za světly, ruční brzdou či nadměrnou ztrátou oleje, kromě toho ovšem dochází také k výrazné korozi brzdových kotoučů.
Renault Kangoo
Kangoo je rovněž často zastoupeno mezi nejhoršími, vidíme u něj poruchovost 9,2 % (dvou- a tříletá auta), 22,1 % (šesti- a sedmiletá auta) a 31,8 % (osmi- a devítiletá auta). Dáno je to korozí výfuku, špatnými světly či brzdami. Zajímavostí je nutná častá výměna airbagů.
Volkswagen Sharan
Jsme ve finále, a to u německého MPV, které má v případě čtyř- a pětiletých aut na kontě 16,4procentní poruchovost. Je totiž třeba počítat s korozí zadních dveří, selháním těch bočních posuvných či s únikem oleje. Koroze se pak týká i pružin, slabinou je ovšem celý podvozek. Nutno dodat, že Sharan (a MPV obecně) se musí potýkat s vysokými nájezdy, není ale v tomto tak mimořádný, aby ho to omlouvalo.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 35 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami