Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka

Sedmička nejhorších německých statistik spolehlivosti má pro letošní rok novou podobu. K více či měně očekávaným modelům se ale i tentokrát přidává celá značka - Dacia.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka

4.5.2021 | Mirek Mazal

Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka

/

Foto: Dacia

Sedmička nejhorších německých statistik spolehlivosti má pro letošní rok novou podobu. K více či měně očekávaným modelům se ale i tentokrát přidává celá značka - Dacia.

Pakliže chcete sáhnout po ojetině, jedním z hlavních měřítek atraktivity bude jistě spolehlivost toho kterého modelu. V jejím případě nabízí pomocnou ruku s orientací data německých technických kontrol TÜV, která evidují údaje z milionů aut kontrolovaných servisními techniky každý rok. Hodnoceno bylo tentokrát 237 neobvyklejších modelů rozdělených do pěti věkových kategorií a byť z podstaty nejde o neprůstřelné měřítko kvality, s tak rozsáhlým spektrem vstupních dat naznačuje mnohé.

Z výsledků TÜV je možné dávat dohromady rozdílné dílčí přehledy, a tak se k nim pravidelně vrací. Dnes si ovšem posvítíme na už tradiční sedmičku nejhůře hodnocených aut vyhlašovaných Němci, z nichž jedno je ale už skoro stejně tradičně množinou - jde o celou značku. Že naši západní sousedé radí se všem do jednoho vyhnout, asi nemusíme dodávat, kdybyste ale přesto po některém z těchto aut zatoužili a chtěli vědět, na co si dát pozor, přidáváme také typické jejich neduhy.

1. Dacia

Pro Dacii je to smutná bilance, neboť srovnání v tomto ohledu s ní nesnese jediná další značka - téměř všichni zástupci rumunské divize Renaultu se objevují v červené, tedy nejhorší oblasti aktuální statistiky poruch bez ohledu na stáří. A osm z posledních dvaceti míst absolutně patří Daciím. Už na prvních STK vykazují významné defekty Logan i Duster, Lodgy, Dokker i Sandero a přibývajícími léty se situace nelepší - v kategorii osmi- až devítiletých aut Dacie okupují celou trojici nejhorších vozů. To je zcela bezkonkurenční bilance.

Technici neshledali žádný zásadní pokrok napříč modelovými řadami a jednotlivými generacemi během posledních let, třebaže výsledky nejsou ve všech věkových katogoriích konzistentně špatné. Problémem je nakonec vše od elementární techniku až po korozi karoserie, dříve a nebo později.


Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 1 - dacia sandero stepway 2017 fl 05Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 2 - dacia sandero stepway 2017 fl 06Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 3 - dacia sandero stepway 2017 fl 13
Foto: Dacia

2. Citroën Berlingo

Berlingo je mnohými považováno za skvělé rodinné auto díky své prostornosti a praktickému interiéru. Může být, dobrý první dojem ale značně stírají nadstandardně vysoké náklady na údržbu a opravy. Za dva až tři roky od novoty se Francouz v lecčem podobá výše popsané tragédii z Rumunska. Citroën kopíruje Dacii zejména ztrátami oleje, poruchami elektroniky, opotřebovaným řízením či nefunkčními brzdami. Závažné nedostatky přibývají s rostoucím věkem.

Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 4 - Nejmene spolehliva auta dle TUV 2020 foto 04Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 5 - Nejmene spolehliva auta dle TUV 2020 foto 05Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 6 - Nejmene spolehliva auta dle TUV 2020 foto 06
Foto: Citroën

3. Volkswagen Passat CC

Německá auta si v německých statistikách spolehlivosti obecně nevedou špatně, pár černých ovcí se ale najde. Tou vůbec největší je čtyřdveřové kupé s nepraktickým kufrem odvozené od klasického Passatu. Jde o hojně využívané přibližovadlo, které na sobě nechává znatelné následky používání. Problémy jsou hlavně s benzínovými motory TSI, naftové varianty jsou na tom citelně lépe. Nedostatky se objevují také na zavěšení a brzdové soustavě.

Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 7 - VW Passat CC 2012 facelift 01Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 8 - VW Passat CC 2012 facelift 02Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 9 - VW Passat CC 2012 facelift 08
Foto: Volkswagen

4. VW Sharan/Seat Alhambra

Dvě velkoprostorová MPV nemohou svým zpracováním konkurovat většině konkurence, třebaže se svými vysokými nájezdy to nemají jednoduché. Do pěti let se objevují potíže s odpružením zvýšené karoserie, někteří majitelé proklínali osvětlení a nejhorší je asi přítomnost koroze u obou modelů. Odhalená slabá místa vyniknou nejčastěji po deseti až jedenácti letech.

Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 10 - Nejmene spolehliva auta dle TUV 2020 foto 10Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 11 - Nejmene spolehliva auta dle TUV 2020 foto 11Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 12 - Nejmene spolehliva auta dle TUV 2020 foto 12
Foto: Volkswagen

5. Fiat Punto

Fiat léta bojoval s antikorozní ochranou, která se u Punta povedla, množství jiných problémů ale zůstalo. Pětileté ojetiny obsadily poslední příčky souhrnného hodnocení, verdikt odpovídá nutnému dolévání oleje, seřizování světel a hlídání funkčnosti tlumičů. Majitelé nemohou přehlížet ani záznamy o častých vadách brzdového systému.

Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 13 - Fiat Punto 150 01Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 14 - Fiat Punto 150 02Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 15 - Fiat Punto 150 06
Foto: Fiat

6. Renault Kangoo

Špatné zprávy má TÜV i v případě samotného Renaultu. Kromě kritiky Dacie si nezaslouží pochvalu ani Kangoo, které se vzhledově podobá Berlingu. Bohužel jen u stejné siluety nezůstalo, protože oba vozy se budou stejně často potkávat v servisu jako na silnici. Podprůměrnou výdrž u aut rozličných stáří vykázaly pružiny a tlumiče, a také je často kritizováno osvětlení.

Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 16 - Renault Kangoo a Grand Kangoo 2013 01Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 17 - Renault Kangoo a Grand Kangoo 2013 02Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 18 - Renault Kangoo a Grand Kangoo 2013 05
Foto: Renault

7. Renault Twingo

Twingo bylo po léta populární a prodejně úspěšné auto, dnes si jeho první dvě generace ale říkají spíše o čelní příčky v žebříčku nespolehlivých modelů napříč věkem a třídami - jediného pořádného soupeře v tomto ohledu má Dacií. U první generace se potíže týkají prakticky všech oblastí. Němci nejvíce zmiňují stávkující elektroniku, špatné těsnění hlavy válců, korozi a únik provozních kapalin.

Druhá generace znamenala mírné zlepšení, ale stále u něj zůstal nepřehlédnutelný černý puntík kvůli vadným pružinám hromadně opravovaným v roce 2009. Další starosti přinesly nesprávně nainstalované ventily motoru. Nebezpečná koroze brzdového systému, ztráta oleje nebo poškození vysokotlakých čerpadel jsou jen dalším důvodem, proč odmítnout někdy i lákavé nabídky novějšího malého Renaultu.

Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 19 - Nocni mury ojetiny Nemci 2020 01Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 20 - Nocni mury ojetiny Nemci 2020 02Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka - 21 - Nocni mury ojetiny Nemci 2020 03
Foto: Renault

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.