Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci najeli 100 tisíc km s Hondou Civic, po rozebrání na díly objevili typický problém
26.5.2021 | Petr Prokopec
Honda v posledních letech v Evropě strádá a její někdejší bestseller by potřeboval pořádnou vzpruhu, aby mohl pomýšlet na návrat do ztracených výšin. Dlouhodobý test Auto Bildu jí ale bude jen stěží.
Honda kdysi bývala jednou z nejoblíbenějších japonských značek v Evropě. Za tím stála hlavně její poměrně květnatá nabídka sportovních modelů, neboť kromě Civicu Type-R jste mohli sáhnout také po CRX nebo po fenomenálním roadsteru S2000. Momentálně nicméně portfolio zahrnuje již pouze první zmíněný vůz, a jakkoliv se vrátila Honda NSX, je pro ní značku jen zdrojem dalších problémů.
Právě odliv sportovních variant ubral Hondě na přitažlivosti, stejně jako kroky spojené s běžnější nabídkou. Třeba takové CR-V dříve bylo vozem, na který se stály fronty před showroomy i v bazarech. Ovšem současná stylizace lidem příliš do oka nepadla. A to samé platí i o Civicu, jehož desátá generace ve srovnání s minulostí v Evropě doslova paběrkuje. Loni totiž bylo na starém kontinentu prodáno pouze 17 282 aut, což je nejhorší výsledek za posledních třicet let.
Mohli bychom samozřejmě nezájem publika svalit na koronavirus, ovšem Civic nebyl až tak úspěšný ani před příchodem pandemie. V roce 2019 se jej totiž prodalo jen 37 486 aut, zatímco takový Volkswagen Golf měl za stejné období na kontě 410 779 registrací. Paradoxní přitom je, že v rámci praktičnosti japonský hatchback svého německého soupeře překonává. Nicméně na rozpaky spojené se vzhledem to evidentně nestačí. Zvláště když Civic má i další chyby.
Někdejšímu japonskému bestselleru se totiž na zoubek podíval německý Auto Bild, který s 1,5litrovou verzí o výkonu 182 koní najel přes 100 tisíc kilometrů. A jak je jeho zvykem, po ukončení testu vůz nechal rozmontovat do posledního šroubku. Co vyšlo najevo, si ovšem řekneme za moment. Nejprve je třeba zmínit, že Němce zaskočila již poměrně sebevědomá cena, neboť vůz vyšel v roce 2018 na 35 090 Eur (cca 893 tisíc korun).
Lze samozřejmě ocenit skutečnost, že díky tomu se standardem stala 17palcová litá kola, kožené čalounění nebo navigace Garmin. Stejně tak je pozitivní, že díky 2,7metrovému rozvoru mají hlavně cestující vzadu více místa než ve zmiňovaném Golfu, který prohrává také v případě základní kapacity zavazadelníku (381 litrů vs 478 litrů). Ovšem nic z toho patřičně neoceníte kvůli podvozku, u nějž lze volit jen mezi tvrdým a extra tvrdým režimem.
„Dokonce i hladké vozovky jsou kvůli tomu proměněné v muldy,“ uvedl na konto vozu jeden z redaktorů Peter Fischer. Zbytek německé redakce se ovšem na tomto problému shodl. Stejně jako byl jednomyslně kritizován výhled vzad, a to kvůli neobvyklému stylu, neboť nový Civic je něco mezi klasickým hatchbackem a sedanem. I proto Japonci dodali zpětnou kameru, ta by však dle německých expertů potřebovala navštívit očaře.
Výtky tím nekončí, po najetí 81 927 km se totiž porouchala klimatizace, jejíž oprava vyšla na takřka 20 tisíc korun. Něco takového nepotěší, zvláště když problém způsobila malá díra v kondenzátoru, tedy nikoliv chyba majitele. Všechny dílčí problémy ale nakonec zastínil zásadní neduh spojený s vícero japonskými vozy, a to velmi brzká koroze. Jak se ukázalo po rozebrání auta na kusy, Civicu už po dvouapůlletém provozu začaly „kvést“ dutiny. To je extrémně brzy a maluje to černé scénáře další existence takového auta, neboť koroze je to nejhorší, co může vůz potkat. I zásadní technickou součást vyměníte relativně snadno ve srovnání řešením postupující koroze.
Máme tu nicméně i pozitiva. Pozice za volantem je velmi dobrá, stejně jako si budete užívat odezvy od předních kol. Po sednutí motoru přitom došlo na zlepšení akcelerace i spotřeby, ponížena pak byla i brzdná dráha. Ve výsledku zde tedy máme známku 2- a v podstatě vyjmenované veškeré důvody, proč Civic již není tak horkým zbožím, jakým kdysi býval. Dokáže totiž sice okouzlit, je však drahý na pořízení i údržbu.
Můžeme se nicméně ptát, zda Hondu takový verdikt vůbec trápí. Japonská automobilka totiž před několika měsíci prodala svou jedinou továrnu v Evropě. Ještě předtím pak uzavřela podnik v Turecku, kde se montovaly její sedany. Je tak v podstatě jisté, že aktivity značky na starém kontinentu se začínají redukovat a do budoucna možná budou spojené pouze s elektromobily. Jelikož se ale Honda e prodává ještě hůře než Civic (za první kvarátl pouhých 491 aut), možná stojíme na počátku budoucího konce.
Honda Civic sice dokáže okouzlit dynamikou či prostorem v kabině i zavazadelníku. Ovšem sráží ji prkenný podvozek a hlavně rez, která je tradiční slabinou vícero japonských aut. Foto: Honda
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva