Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci otestovali ojetinu, která dlouho platila za jednu z nejporuchovějších vůbec, pokrok je zjevně ohromný
9.4.2022 | Petr Prokopec
Tolikrát jsme ji viděli v různých výběrech nejvíce poruchových aut, že se těžko zbavuje pověsti špatné volby. Se čtvrtou generací této Kie se ale zjevně změnilo tak moc, že působí úplně jinak nejen statisticky, ale i fakticky.
Na počátku ledna jsme mohli poklepat na zoubek ojeté Kie Sportage. Stalo se tak jen na základě statistických dat, která po léta přisuzovala tomuto modelu pozici jednoho z vůbec nejporuchovějších ojetých aut na trhu. I třetí generaci interně označovanou písmeny SL, která se prodávala ještě v roce 2015, najdeme v žebříčcích TÜV na zoufalém 99. místě ze 116 i mezi 6- až 7letými vozy. A předchozí iterace si lépe nevedly a nevedou.
Tu třetí lze ovšem dnes koupit ve slušném stavu za ceny od zhruba 100 tisíc korun, což lze považovat za příznivé. Potenciálních problémů je nicméně hromada - prověřit je třeba jak světlomety, které jsou tradiční slabinou korejských aut, tak třeba nápravy, klouby řízení nebo ABS a ESC. Pokud totiž vámi vybraný vůz nebyl na svolávací kontrole, hrozí v důsledku přetížení systémů samovznícení. Kdo by ale čekal, že podobná trápení se budou týkat i generace čtvrté, mýlil by se.
Její volbou se dá vyhnout většině problémů. Do peněženky je nutné sáhnout o hodně hlouběji, neboť ceny startují nad 300 tisíci Kč, ovšem zároveň můžete k výběru přistupovat s větším klidem. Všeobecné problémy jsou totiž víceméně spojovány jen s oněmi světly. Mimo to němečtí technici poukazují ještě na nepříliš odolné brzdy a případný únik oleje. Tím ale výtky v podstatě končí, šance na pořízení spolehlivého kusu tak není malá.
Přesvědčit vás o tom mohou kolegové z Auto Bildu, kteří se rozhodli otestovat právě Sportage čtvrté generace. Sáhli přitom po verzi osazené základním 1,7litrovým turbodieselem, která ke svému prvnímu majiteli zamířila v roce 2018. Tehdy přitom stála 32 930 Eur (cca 808 tisíc Kč), za čímž stojí jak vrcholná výbava, tak i příplatkové tažné zařízení. Dnes je nicméně tento vůz nabízen za 19 780 Eur (asi 485 tisíc Kč), přičemž za tři roky a čtyři měsíce najezdil jen 61 981 kilometrů.
Dané stáří i díky příkladné péči prvního majitele vůz v interiéru vůbec nevykazuje, sedadla naopak vypadají jako ze zánovního vozu. Kvitovat přitom budete i výše usazenou obrazovku multimédií, kvůli které nemusíte sundávat oči ze silnice. Musíte nicméně počítat s poněkud prkenným podvozkem. Kia se zjevně snažila o zachování snesitelného jízdního projevu na silnici, proto světlou výšku vytáhla pouze na 17,5 centimetru. V terénu proto Sportage až tak neobstojí, byť brodivost 50 cm je na moderní SUV dobrá.
Ještě více budete kvitovat standardní sedmiletou záruku, díky níž můžete počítat s tovární podporou i jako druhý majitel, a to po delší dobu, než jakou mnozí konkurenti poskytují standardně. Zatím se však nezdá, že by mělo dojít na její brzké uplatnění, neboť výše popsanými neduhy testovaný vůz netrpěl. Němci nicméně dodávají, že slabší diesel příliš nekoresponduje s oním tažným zařízením - pokud totiž sáhnete po přívěsu, jenž může být až 1,4 tunový, 116 koní začne trpět dýchavičností.
Znamená to tedy, že pokud je vaším cílem nízká spotřeba, která se při jízdě s poloprázdným autem reálně pohybuje okolo 5,5 litrů na sto kilometrů, pak je Sportage 1,7 CRDi pro vás tím pravým ořechovým. Jakmile nicméně počítáte s pravidelným převozem celé rodiny, několika stovkami kil v zavazadelníku a ještě navíc se zmiňovaným přívěsem, sáhnete raději po objemnějším dvoulitrovém turbodieselu se 185 koňmi a pohonem všech kol. Bude sice dražší i žíznivější, ovšem do kopce jej nebudete muset tlačit.
Kia Sportage čtvrté generace poukazuje na pokrok značky v uplynulé dekádě. Problémy typické pro třetí iteraci jsou pryč, statistická spolehlivost je rázem nadprůměrná a zkušenosti s vybraným ojetým exemplářem pozitivní. Foto: Kia
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva