Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty

Ceny většiny věcí letí nahoru a auta bohužel nejsou výjimkou. Pokud se ale zaměříte na ty správné vozy, dokážete koupit i za malé peníze slušné modely, které vydrží více než jiné. Tady je pár takových.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty

15.7.2022 | Petr Prokopec

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty

/

Foto: Toyota

Ceny většiny věcí letí nahoru a auta bohužel nejsou výjimkou. Pokud se ale zaměříte na ty správné vozy, dokážete koupit i za malé peníze slušné modely, které vydrží více než jiné. Tady je pár takových.

Automobilová média v současné době kladou největší důraz na nová auta. To se ovšem může v horizontu několika let změnit, neboť ceny nových vozů kvůli dopadům koronaviru, konfliktu na Ukrajině i nucené elektrifikaci razantně stoupají a zdají se být k nezastavení. Pokud bude tento trend dále pokračovat, k dealerům bude mířit stále méně lidí, místo toho se dá počítat s větším hemžením v autobazarech. Že něco takového přírodě a ovzduší pomůže jen stěží, nemusíme dodávat, novější vůz vždy byl a bude v tomto směru ohleduplnější než ten starší ohledu na zvolený pohon.

V případě českého trhu lze ale pozitivně nahlížet i na spoustu ojetin. Průměrné stáří vozového parku totiž přesáhlo 15 let, což je jedno z nejvyšších čísel v celé Evropě. Pokud tedy bazaru zvolíte minulou či často i předminulou generaci toho či onoho auta, stále stojíte za posunem k lepšímu. Sáhnout tak lze i po dostupných vozech a abyste při výběru některého z nich riskovali co nejméně, můžeme se s pomocí dat německého TÜV Reportu podívat na desítku levných aut, která pořídíte do 6 tisíc Eur (tedy asi 150 tisíc Kč) a statisticky vydrží nejvíce.

Audi A3 (8P)

Naše toulky odstartujeme u jednoho z nejmenších Audi, v jehož případě byste u aut starších devíti let měli prohlédnout motorový prostor kvůli možným únikům oleje. Jinak ovšem neexistuje oblast, která by byla výrazněji kritizována, a to přesto, že většina aut má najeto více kilometrů než je průměr srovnatelných vozů jiných značek. Ceny použitelných aut startují už pod 50 tisíci Kč, do zmíněných 150 tisíc už koupíte velmi hezké kousky.


Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 1 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 01Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 2 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 02Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 3 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 03
Foto: Audi

BMW řady 1 (E81/E82/E87/E88)

U mnichovského stroje je zapotřebí sledovat spíše podvozek než motorový prostor, a to kvůli prasklým či zkorodovaným pružinám. Jinak by vás ovšem rez trápit neměla, stejně jako zavěšení, řízení, světlomety či únik oleje. Těšit se navíc můžete na pohon zadních kol, který je aktuálně již minulostí. Vstupním minimem je dnes už jen 40 tisíc Kč, takové exempláře vám ale nedoporučíme. Do 150 tisíc si znovu lze vybírat z perspektivních aut.

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 4 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 04Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 5 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 05Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 6 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 06
Foto: BMW

Ford Focus (3. generace)

Výroba tohoto vozu skončila v roce 2018, navíc se prodával po kvantech. Počítat tedy můžete s širokou nabídkou i menším stářím. Díky tomu ovšem ceny startují už pod 100 tisíci korun, dalších 50 tisíc navíc vás posune k méně opotřebením exemplářům. Neznamená to však, že kupujete vůz zcela bez chyb, problémy jsou přitom spojené hlavně s pružinami. Potrápit vás ale může i výfuk.

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 7 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 07Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 8 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 08Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 9 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 09
Foto: Ford

Honda Civic (8. generace)

S japonským hatchbackem možná již stáří evropského vozového parku až tak moc nevylepšíte, do garáže ovšem postavíte vůz, jehož design vystupuje z davu. Kromě toho je třeba ocenit i skutečnost, že kritika míří prakticky jen ke světlům. Jejich výměna je přitom jistá, proto jejich cenu rovnou přihoďte k sumě okolo 70 000 Kč, na níž Civic startuje. Za dvojnásobek už koupíte při troše obezřetnosti dobře.

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 10 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 10Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 11 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 11Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 12 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 12
Foto: Honda

Hyundai i30 (GD)

Zatímco s první generací korejského hatchbacku a kombíku je spojena citelná kritika, ta druhá je již chválena. Jakkoliv sporné oblasti se stále najdou, neboť časté výtky míří ke světlům, řízení a brzdovým kotoučům. Hyundai i30 je novější než naposledy zmíněná Honda, a tak na jeho pořízení potřebujete aspoň 120 tisíc korun, do limitu se ale s lepšími exempláři vejdete.

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 13 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 13Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 14 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 14Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 15 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 15
Foto: Hyundai

Kia Cee'd (JD)

Sourozenec Hyundai i30 dostal do vínku odlišný design, který řadě lidí učaroval daleko více, stejně jako standardní sedmiletou záruku. I přes ni je nicméně třeba věnovat vyšší pozornost řízení a také brzdovým hadičkám. Špatná mohou být i světla, pokud majitel zanedbával údržbu, zatímco v případě cen je třeba počítat znovu asi se 120 tisíci Kč za první použitelné vozy.

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 16 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 16Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 17 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 17Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 18 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 18
Foto: Kia

Mazda 3 (BL)

V případě dalšího japonského zástupce neexistuje oblast, kdy by Mazda 3 byla spojena s výraznou kritikou. Povětšinou se jedná spíše o drobné výtky nebo rovnou slova chvály, jenž míří k brzdám, u nichž náhradu asi nebude potřebovat ani další majitel To ale pochopitelně koresponduje s vyššími cenami, jenž začínají na 110 tisících korun.

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 19 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 19Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 20 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 20Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 21 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 21
Foto: Mazda

Mercedes-Benz třídy A (W169)

Třetí z německých prémiovek rovněž patří k nejstarším doporučeným vozům, tentokrát vám ale skutečně na její pořízení postačí jen málo. Konkrétně i méně než 40 tisíc Kč, za něž pořídíte nejstarší exempláře. Obávat byste se u nich měli hlavně brzd, které mohou být nerovnoměrně opotřebené. Když pak ke zmíněné výchozí sumě přihodíte aspoň pár desítek tisíc, dá už se vybírat z pěkných exemplářů, vybrat za 150 tisíc nebude problém.

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 22 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 22Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 23 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 23Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 24 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 24
Foto: Mercedes-Benz

Toyota Auris (E150)

V roce 2007 byla Coroola vůbec prvním vozem, jenž byl nabízen i s kolenním airbagem. Kromě vysoké bezpečnosti a dostatku prostoru v kabině i zavazadelníku však byla spojena také s vysokou kvalitou. Jedinou výtku lze vznést k parkovací brzdě, tím ale výčet nedostatků končí. Nelze se tak divit, že ceny startují na 70 tisících Kč, za dvojnásobek už znovu vyberete dobře.

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 25 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 25Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 26 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 26Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 27 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 27
Foto: Toyota

VW Golf (šestá generace)

Jsme ve finále, a to u evropského bestselleru. U něj je třeba zkontrolovat hlavně motory 1,2 TSI a 1,4 TSI, u nichž mohlo dojít na poruchu rozvodového řetězu. Jinak tu máme spíše ojedinělé problémy, které jsou navíc spojené spíše se zhoršenou údržbou než s vadami z továrny. K mání je přitom Golf VI od 90 tisíc korun, nad 100tisícovou hranicí lze volit ze slušných kusů.

Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 28 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 28Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 29 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 29Nejspolehlivější levné ojetiny do 150 tisíc Kč: Nenároční tahouni pro časy všeobecné drahoty - 30 - 10 ojetin pod 130 tisic korun 2021 30
Foto: Volkswagen

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.