Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí

Pokud chcete jedno relativně dostupné auto pro všechno, těžko sáhnete po něčem lepším než po ojetém kombíku. Němci vybrali ty, které by vám měly vydržet nejdéle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí

28.3.2023 | Petr Prokopec

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Pokud chcete jedno relativně dostupné auto pro všechno, těžko sáhnete po něčem lepším než po ojetém kombíku. Němci vybrali ty, které by vám měly vydržet nejdéle.

Češi jsou často nazýváni národem chalupářů. K této přezdívce jsme přišli během komunistické éry, kdy prakticky každý pátek značná část lidí opouštěla své panelákové byty, jenž měnila za víkendové útočiště na venkově. V té době nicméně většinu místního vozového parku tvořily Škody 120, jejichž přední zavazadelník sice nebyl zrovna malý, ovšem takovou almaru nepobral. Ta se pak logicky nevešla ani za zadní sedadla. Vlastně tak nebylo divu, že po pádu železné opony začaly být ve velkém nakupovány kombíky.

Jakkoli obliba chalupářství po roce 1989 poněkud opadala, s příchodem koronaviru se znovu vrátilo do módy. Zájem publika se sice v mezičase přesunul hlavně k SUV, nicméně i když zavazadlový prostor těchto aut není zrovna malý, na tradiční kombíky stále ztrácí. S těmi je navíc spojena nižší hmotnost a také menší aerodynamický odpor, což znamená lepší dynamiku a menší spotřebu. A přestože ceny pohonných hmot již nejsou tak vysoko jako před pár měsíci, při dnešní drahotě se každá uspořena koruna počítá dvojnásob.

To ostatně neplatí jen v rámci provozu, ale rovněž při pořízení. Koupit si nový kombík dnes opravdu není levnou záležitostí, i proto, že řada výrobců je již ani nenabízí. V případě Škody tak za Octavii schopnou pobrat až 1 700 litrů nákladu musíte dát minimálně 659 900 Kč. V té chvíli pak sice můžete volit mezi benzinovým či dieselovým motorem, druhý zmíněný však disponuje pouze 116 koňmi. S silnější verzí jednotky 2,0 TDI je nicméně již spojen automat a tedy vyšší cena 819 900 Kč.

Ve finále tedy vskutku není překvapivé, že lidé spíše než do showroomů s novými vozy míří do bazarů za ojetinami. S těmi pak sice jsou spojené nižší pořizovací náklady, ovšem rovněž i riziko, že ne všechny komponenty jsou zcela v pořádku. Pokud se ovšem budete řídit výsledky německých technických kontrol, pak můžete vybírat hned z deseti modelů vyznačujících nejvyšší spolehlivostí. I tak se nicméně vyplatí odložit část peněz na případné opravy, zvláště u prémiových zástupců s drahými servisy.

10. BMW 5 Touring

Začínáme u jednoho z nejdražších aut v žebříčku, s nímž je spojena 6,8procentní míra poruchovosti. To je již v případě dvou- a tříletých aut (5,3 %) lehčí podprůměr, za kterým stojí především únik oleje. S tím lze počítat poměrně brzy, přičemž ospravedlněním není ani vyšší nájezd, kterého první majitelé běžně dosahují. Ceny pak startují okolo půl milionu korun.


Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 1 - BMW 530d Touring G31 ilustracni foto 01
Foto: BMW

6.-9. VW Passat Variant

Německý koncern opanoval takřka polovinu žebříčku. Pár let jetý Passat přitom lze pořídit od 285 tisíc korun, což nejsou velké peníze. Je nicméně třeba počítat s předčasně sjetými brzdovými kotouči, stejně jako s problémy, jenž se týkají pružin a tlumičů. Vyvarovat byste se pak měli i exemplářů s vysokým nájezdem, jenž sloužily jako firemní vozy.

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 2 - VW Passat Variant GTE 2020 ilustracni foto 01
Foto: Volkswagen

6.-9. Mazda 6 Kombi

Největší slabinou Mazdy je dlouhodobě koroze. Je překvapivé, že i přes nemalou kritiku Japonci s tímto problémem dosud účinně nezabojovali. Mimo to je třeba počítat s horšími brzdovými kotouči, některým dieselům pak odchází hřídele. Míra poruchovosti je pak sice stejná jako u Passatu, ceny nicméně startují na příjemnějších 215 tisících Kč.

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 3 - Mazda 6 Wagon 2018 prvni foto 01
Foto: Mazda

6.-9. Škoda Octavia Combi

Českého zástupce se stejnou spolehlivostí lze pořídit ještě levněji, a to již od 135 tisíc korun. Je ale třeba pamatovat na to, že jde o třetí generaci. U té je třeba počítat s horší spojkou, stejně jako s tradiční koncernovou slabinou, jíž jsou automatické převodovky DSG. Se zvyšujícím se stářím pak zkontrolujte i podvozek (pružiny) a motorový prostor (únik oleje).

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 4 - Test Skoda Octavia III RS Combi 2013 TSI 04
Foto: Pavel Janda, Autoforum.cz

6.-9. Ford Focus Kombi

Zástupce modrého oválu působí přitažlivěji než Škoda, svůj rozpočet však musíte zdvojnásobit. I přesto je nicméně třeba zkontrolovat motorový prostor, stejně jako brzdové kotouče. Počítat pak navíc musíte s o chlup menším zavazadlovým prostorem než u Octavie, odměnou by vám však měla být lepší dynamika a opora ve sportovně naladěný podvozek.

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 5 - Ford Focus Kombi 2019 ilustracni foto 01
Foto: Ford

5. Seat Leon ST

Je zajímavé, že samotný VW Golf ve výběru nenajdete, ovšem jeho příbuzné ano. Octavia je nicméně praktičtější, Seat Leon pak emotivnější. Na jeho pořízení vám navíc bude stačit 190 tisíc korun, počítat pak lze s 6,4procentní mírou poruchovosti. Za tou stojí jak již zmiňované převodovky DSG, tak vadná turbodmychadla u některých exemplářů.

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 6 - Seat Leon 2020 novy versus stary 05
Foto: Seat

4. Opel Astra Sports Tourer

Za stejné peníze jako Mazdu můžete pořídit i trochu menší kombi od Opelu. Počítat u něj lze s 5,7procentní mírou poruchovosti, která je jen o trochu horší než průměr u dvou- a tříletých aut. Stojí za tím hlavně únik oleje, který přichází již poměrně brzy. Navíc se ujištěte, že zvládnete žít s poměrně lacině působícími tvrdými plasty v interiéru.

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 7 - Opel Astra Sports Tourer 2016 prvni sada 09
Foto: Opel

3. Mercedes-Benz E Kombi

Na větší kombi třícípé hvězdy sice budete potřebovat téměř 600 tisíc korun, odměnou vám ale bude nemalá spolehlivost vyjádřená pouhou 3,9procentní mírou poruchovosti. Majitelé jsou ovšem za volantem jako doma, pročež je třeba počítat s možným rizikem u ložisek náprav a parkovací brzdy. Velmi špatnou vizitkou značky je koroze u brzdových hadiček.

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 8 - Mercedes E W213 oficialni 01
Foto: Mercedes-Benz

2. Audi A6 Avant

Velký kombík čtyř kruhů loni prošel svolávací akcí, jenž byla zaměřena na slabiny palivového systému. V případě zájmu se tedy rozhodně ujistěte, že vámi vybraný kousek si již technici vzali do parády, neboť s 3,5procentní mírou poruchovosti jde o zatím jediný problém. V důsledku toho vlastně nepřekvapí, že ceny startují na přibližně 520 tisících korunách.

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 9 - Audi A6 Avant 2019 ilustracni foto 02
Foto: Audi

1. Mercedes-Benz C Kombi

Jsme ve finále, a to u vozu s 3,2procentní mírou poruchovosti. Zkontrolovat je přitom u menšího kombíku Mercedesu pouze nápravy a brzdy, výraznější potíže však nejsou dosud hlášeny ani v těchto oblastech. Zavazadlový prostor pak sice zvládne pobrat méně tašek než výše zmíněná devítka, za zhruba 370 tisíc korun ale dostáváte prestižní logo na kapotě.

Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí - 10 - Mercedes-Benz C-Class Kombi 2018 ilustracni foto 01
Foto: Mercedes-Benz

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.