Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlevnější moderní SUV Fordu je jedním z největších držáků, Němci ho vyzkoušeli jako ojeté
15.5.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto bylo levné už jako nové a ještě levnější dnes jako ojeté. Koupě exemplářů z let 2019 až 2021 je přitom sázkou skoro na jistotu, jak ukázal i test jednoho z EcoSportů ze strany německých kolegů.
Za první letošní kvartál Ford v Evropě prodal jen 99 337 nových aut. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o 1,8procentní propad, což na první pohled nevypadá nijak dramaticky. Stačí se nicméně vrátit o pár let zpátky a uvidíte, o jakou tragédii se jedná. Třeba jen v březnu 2018, tedy za jediný měsíc roku, měla značka na starém kontinentu na kontě 132 765 nově prodaných aut. Dnes Ford tuto bilanci nevyrovná ani za celý kvartál.
A to je třeba dodat, že automobilka měla už před oněmi 5 lety nakročeno spíše ke dnu než ke hvězdám. O rok dříve totiž za stejný měsíc prodala 156 040 nových aut. Stála za tím její tehdejší strategie, manažeři se totiž rozhodli potlačovat základní úrovně výbav a místo nich zákazníkům cpali před nos novou luxusní úroveň Vignale. Jenže rohlíkem se nechal opít jen málokdo. Bylo to jen logické, neboť Ford je do jisté míry ekvivalentem džínů. Ty sice můžete prezentovat jako nóbl oblečení, do opery vás s nimi ale ani tak nepustí.
Člověk by čekal, že se modrý ovál chytne za nos a z vlastních chyb se poučí. Realitou je ale pravý opak, po fiasku s drahými modely se totiž Ford rozhodl, že zkusí zákazníkům nabídnout vozy ještě dražší, navíc o poznání méně využitelné. Budoucností značky nejen v Evropě má být totiž elektromobilita. Jak něco takového může dopadnout, je otázkou. Od nových vozů se tedy přesuneme k těm ojetým, ovšem i mezi nimi je je patrný pád značky, který posílá ceny některých modelů dolů, i když si to ničím nevysloužily. A EcoSport patří mezi ně.
Tomuto čtyřmetrovému SUV jsme se obecně věnovali na sklonku loňského léta, kdy bylo zmíněno, že ceny exemplářů z roku 2019 startují okolo 270 tisíc korun. To ale již není pravda, aktuálně vám stačí i méně než 200 000 Kč. I za takovou cenu lze sáhnout po vozech s méně než sto tisíci najetými kilometry a alespoň 125 koňmi pod kapotou. EcoSport se tak náhle začíná jevit jako bezkonkurenční nabídka. Zvláště když s vozem je spojována nemalá spolehlivost - mezi čtyř- až pětiletými Fordy je to dle dat TÜV druhý nejspolehlivější model vůbec.
SUV původně představené již v roce 2012 prošlo před šesti lety faceliftem. Ten sice odstranil řadu neduhů, zároveň ale přišly i nové. Auta vyrobená v roce 2018 totiž trpěla na skřípějící či zablokované brzdy, stejně jako na zámky dveří, které za deště nešlo zavřít. Stížností od zákazníků pak sice nebylo mnoho, odstranění daných potíží ale bylo finančně náročné. Jakkoli pak sice Ford přistoupil k nápravě, bylo již pozdě. I proto, že dorazila nová Puma cílící na tutéž klientelu.
Dnes tedy EcoSport představuje snadnou cestu ke kvalitní ojetině. Jakmile totiž vyberete kousek z posledních tří let výroby, která skončila rokem 2021, v podstatě se můžete obávat pouze šrámů po předchozích majitelích. Jak ovšem dodávají kolegové z Německa, kteří jeden z ojetých EcoSportů vyzkoušeli, navzdory tvaru karoserie nelze vůz považovat za skutečný off-road. Jeho světlá výška 16 cm si nezadá s osobními auty, brodivost pak činí pouhých 55 cm a hlavně přední nájezdový úhel 21 stupňů je nedostačující.
EcoSport navíc pobere jen 381 kg do zavazadelníku a zvládne maximálně 900 kil vážící přívěs. Také těmto omezením ale nakonec odpovídají současné ceny. Kolegy testovaný kousek s 85 320 najetými kilometry a bohatou výbavou je totiž k mání za 14 480 Eur (cca 341 tisíc Kč). Na první registraci přitom došlo v únoru 2020, tedy před pouhými třemi lety. Už tehdy malé SUV stálo skoro dvojnásobek. Je nicméně docela dobře možné, že pokud si dupnete, dostanete se s cenou blíže 300tisícové hranici. Doby, kdy EcoSport stál v bazarech v průměru jen 44 dní, jsou už dávno pryč.
EcoSport sice působí jako pravověrné SUV, reálně toho v terénu ale zase tolik nesvede. Ceny vozu jsou ovšem lákavé a zvolíte-li kousek z let 2019, 2020 či 2021, nemusíte se obávat nespolehlivosti, auto je jedním z největších držáků mezi moderními Fordy. Foto: Ford
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 04.19. 12:20 - jerry
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan