Němci vyzkoušeli mladé ojeté Audi se skoro 300 tisíci km na tachometru, jak se jeví po takovém zápřahu?

Platí za jeden z velkých držáků, obhajuje ale svou pověst i s nájezdem, který nutně vedl k razantnímu snížení ceny až na úroveň, kdy si podobný vůz může dovolit kdekdo? Přesně to zkoumali Němci v testu á-čtyřky, která už víc jak sedmkrát objela svět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci vyzkoušeli mladé ojeté Audi se skoro 300 tisíci km na tachometru, jak se jeví po takovém zápřahu?

21.6.2022 | Petr Prokopec

Němci vyzkoušeli mladé ojeté Audi se skoro 300 tisíci km na tachometru, jak se jeví po takovém zápřahu?

/

Foto: Audi

Platí za jeden z velkých držáků, obhajuje ale svou pověst i s nájezdem, který nutně vedl k razantnímu snížení ceny až na úroveň, kdy si podobný vůz může dovolit kdekdo? Přesně to zkoumali Němci v testu á-čtyřky, která už víc jak sedmkrát objela svět.


Ceny pohonných hmot soustavně rostou již od února, přičemž dnes už není otázkou, zda budeme za litr benzinu či nafty platit padesát korun, nýbrž kdy. Po poslední koronavirové uzavírce se v současnosti otevírají mnohé čínské metropole, a je tedy jisté, že vzroste poptávka po ropě. Čína je jejím největším odběratelem. A jakkoli značnou část své spotřeby pokryje ruským „černým zlatem“, o její zásobování se budou starat i jiné země. A jelikož země OPEC na prosby o razantní navyšování těžby slyší zřídkakdy, dá se předpokládat, že ceny půjdou zase výše.

Při tomto vývoji se dá očekávat, že mnozí lidé svou mobilitu omezí. Další pak budou volit hlavně diesely, s nimiž je spojena menší zátěž peněženky díky citelně nižší spotřebě. Lovit taková auta momentálně musí hlavně v autobazarech, neboť dříve oblíbený pohon je zejména v Evropě od roku 2015, kdy se provalila kauza Dieselgate, doslova démonizován. Nabídka nových naftových vozů se tak scvrkla. A v důsledku stále komplikovanějších anti-emisních systémů i u těch existujících vzrostly ceny do výšin, kde se hlava motá i horolezcům.

Za této situace se Audi A4 Avant z onoho roku 2015, které vyzkoušeli v Auto Bildu, jeví pomalu jako spása. Během testu si kombík s motorem 2,0 TDI řekl o 6,1 litru motorové nafty na 100 kilometrů bez jakékoli snahy o nízkou spotřebu, reálně se s ním tak snadno můžete dostat ještě podstatně níže. Zvláště pokud má na vašich štacích velké zastoupení dálnice. Dostat se tedy z Prahy do Brna vás rozhodně nevyjde draho, což koneckonců platí také o pořízení. Vůz byl totiž v Dolním Sasku nabízen jen za pouhých 11 tisíc Eur (cca 271 tisíc Kč).

Je nicméně třeba dodat, že zrovna v případě tohoto kousku platí známé pořekadlo „nechci slevu zadarmo“. Kombík se čtyřmi kruhy ve znaku totiž najel už 292 785 kilometrů, což vskutku není malá porce. A jelikož byl využíván poskytovatelem internetu v severním Německu jako servisní vůz, nese i řadu známek neopatrného nakládání a vykládání větších předmětů. Patrné je to hlavně na stropě a podlaze zavazadelníku, přičemž dokonalá náprava v nezávislém servisu vyjde na nějakých 62 tisíc korun.

V kontextu s pořizovací částkou rozhodně nejde o malou sumu, ta nicméně zahrnuje i opravu poškrábaných panelů karoserie. Možnost větších problémů přitom naznačuje pohled na 17palcová litá kola, která u testovaného kousku pokrýval prach z brzd. Předchozí uživatelé tedy nejspíše o plynulé jízdě neměli ani ponětí. Je tak dost možné, že kromě případné náhrady poškozených ráfků bude potřeba také zainvestovat do nových kotoučů, třmenů a destiček.

Problémů s motorem byste se nicméně bát neměli, pokud byl vůz pravidelně servisován. V tomto případě by další prohlídka měla přijít po najetí 3 200 km, což tedy znamená, že k oné pořizovací ceně možná nakonec bude ještě třeba něco přihodit. Nicméně motorový prostor nepokrýval olej, řízení zůstalo precizním a šestistupňový manuál je mnohem robustnější převodovkou než alternativní automat. Problémem se pak nezdá být ani koroze, alespoň na viditelných místech. A podobný dojem dělal vůz za jízdy, jako utahaný stroj za „poločasem rozpadu” zdaleka nepůsobil.

Lze tedy Audi A4 Avant předchozí generace doporučit i jako relativně dostupnou ojetinu, která si užila své? Záleží především na tom, jaký máte přístup k náhradním dílům. Ty originální, stejně jako práce techniků v autorizovaném servisu, totiž opravdu nejsou levné. Pokud tedy někdo z vašich známých nedisponuje alespoň garáží a znalostmi koncernových aut, pak raději vše zvažte. Kombík čtyř kruhů je jinak kvalitně vyroben a vysoké nájezdy zvládá s velkým nadhledem, i to nakonec test tohoto značně využitého stroje potvrdil.


Němci vyzkoušeli mladé ojeté Audi se skoro 300 tisíci km na tachometru, jak se jeví po takovém zápřahu? - 1 - Audi A4 Avant 2013 ilustracni foto 01Němci vyzkoušeli mladé ojeté Audi se skoro 300 tisíci km na tachometru, jak se jeví po takovém zápřahu? - 2 - Audi A4 Avant 2013 ilustracni foto 02Němci vyzkoušeli mladé ojeté Audi se skoro 300 tisíci km na tachometru, jak se jeví po takovém zápřahu? - 3 - Audi A4 Avant 2013 ilustracni foto 03
Audi A4 Avant generace B8 je opravdový držák, který bez problémů zvládá najet 300 tisíc a více kilometrů s původním motorem a převodovkou, hlavně pak tou manuální. Při takovém nájezdu je navíc k mání poměrně levně, stejně jako nezruinuje váš rozpočet při tankování. Na pozoru je však třeba se mít v případě cen originálních náhradních komponentů. Ilustrační foto: Audi

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.