Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Německo radikálně snižuje nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích, chce dostat počet nehod na nulu
1.4.2023 | Petr Miler
Německo si v minulosti prošlo řadu debat o omezení nejvyšší povolené rychlosti na dálnicích, po snahách zavést limity jako 130 nebo 120 km/h ale přišlo s radikálním návrhem - nulou jako maximem.
Měli jsme vlastně štěstí, že jsme mohli po dekády existovat v přímém sousedství země, která si jako jediná významná na celém světě uvědomovala, že to není primárně rychlost, co na silnicích zabíjí. Autobahny s dominantně pouze doporučenou maximální rychlostí, kde se můžete prohnat kolem policejní hlídky v rychlosti 300 km/h a nedočkat se od ní jakékoli nepřátelské reakce, se pro Německo staly typickými podobně jako říjnové tupláky a bratwursty. Všechno hezké ale jednou končí.
Ačkoli se ani u nás nikdy statisticky nepotvrdilo, že by výše omezené rychlosti a počet nehod měly přímou souvislost, zjednodušená argumentace typu „rychlost zabíjí” je příliš demagogická na to, aby jí bylo možné rozumnými argumenty odporovat věčně. Bylo tak jen otázkou času, než se jeden z pokusů omezit rychlost na německých dálnicích stane úspěšný. Stalo se, přesto zaráží, jak daleko Němci jediným krokem zašli.
Zeleným se podařilo dostat hlasování o maximální rychlosti na dálnicích na pořad posledního březnového jednání v německém Bundestagu, tedy obdobě naší poslanecké sněmovny, a spolkový sněm osazení dálnic cedulemi s číslem v červeném kruhu nadšeně přijal. Ve prospěch doporučení Výboru pro dopravu akceptovat návrh na zavedení limitu zvedlo ruku 401 z 498 poslanců, to je fascinující poměr.
Kolik tedy budou moci nyní Němci a vlastně i Češi po Autobahnech jezdit? 130 km/h? 120 km/h? 100 km/h? Ne, je to 0 km/h, nula, zero, nada nebo null, jak říkají sami Němci. „Prošli jsme na půdě parlamentu náročnou debatou o tom, jaká výše omezené rychlosti je ta správná. Princip je ale jasný - jen objekt, který se nepohybuje, nenabourá. Odpovědně jsme tedy museli zvolit nulovou rychlost, jen ta skutečně sníží počet nehod a jejich obětí na stejnou hodnotu - na nulu,” říká k věci německý poslanec Karl von Bahnhoff.
Na otázku, k čemu pak německé dálnice vlastně budou, neboť ve stojícím autě nikam nedojedete, odpovídá von Bahnhoff prostě: „Je to nejvyšší povolená rychlost pro motorová vozidla, pěšky nebo na kole se po Autobahnu můžete pohybovat,” dodává. A pokud někdo chce být někde rychleji? Na to si jen s úsměvem poklepe na svou jmenovku na klopě saka...
Že s rychlým ježděním na německých dálnicích bude jednou konec, jsme očekávali. Že v jejich případě bude konec s jakýmkoli ježděním, je překvapení. Na příští cestu přes Německo si tedy přibalte kolo a lístek na vlak, parkovat se bude v Rozvadově.
Tato zpráva je samozřejmě aprílový žert, rychlost na německých dálnicích zůstává ve skutečnosti neomezená. Ale jste si jistí, že se něco takového jednou nestane realitou? My bohužel ne...
Nové značky podél německých dálnic jsou poněkud kruté - jakákoli jiná než nulová rychlost aut je nepřijatelná. Tedy alespoň prvního dubna ráno... Foto: Patrick Seeger, DPA, koláž Autoforum.cz
Zdroj: AFA (April Fools Agency)
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz