Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte
17.7.2022 | Petr Prokopec
Máte-li rádi, když jste při koupi ojetého auta na koni a můžete si diktovat podmínky, za kterých si jej pořídíte, tohle je i dnes něco pro vás. Nikdo se do něj nehnal do showroomů, nikdo se pro něj nežene ani do bazarů, a tak i je jeho předchůdce vnímán jako lepší volba.
Možná vzpomenete na dobu, kdy jsme se na našich stránkách pravidelně věnovali Fordu B-Max. S tímto malým MPV přišel modrý ovál v roce 2012, když jej představil na autosalonu v Ženevě, kde nás ovšem příliš neoslnil, a to zejména konstrukcí dveří. Vozu jsme tedy nevěštili úspěch a bohužel pro Ford jsme se nemýlili. Už v roce 2012 totiž musel Ford kvůli nezájmu omezovat výrobu a o čtyři léta později raději rovnou vozu vystavil parte.
Je třeba říci, že za koncem vozu stál nezájem pramenící spíše z podivné koncepce, nikoli až tak technických kvalit vozu. Zákazníci sice měli problémy hlavně s litrovými tříválci EcoBoost, mnohé ale vyřešila svolávací akce. Stejně tak byly překonány i potíže spojené s bočními posuvnými dveřmi. Nicméně značnou slabinou se ukázala být defektní palivová pumpa. Stejně jako přední osvětlení. A poněkud paradoxně začal posledním vyrobeným kusům značnou měrou unikat olej, což znamená, že v případě zájmu se jim v bazarech raději vyhněte.
To nás přivádí k cenám, které začínají na zhruba 100 tisících Kč, což je na takové auto za dnešních podmínek lákavá suma. Za takovou můžete počítat s ranými exempláři, které mají na kontě už značný nájezd. Pod kapotou pak povětšinou disponují oněmi tříválci, jejichž výkon startoval na 101 koních. Pokud přitom chcete 120koňovou verzi motoru EcoBoost, pak musíte sáhnout do kapsy o něco hlouběji, zvláště v kombinaci s nižším nájezdem. Otázkou je, zda ale někdo něco takového učiní - přes slušnou vnitřní praktičnost je slabinou Fordu B-Max jeho malý zavazadelník, který standardně pobere jen 280 litrů.
I kvůli tomu je B-Max nežádaným zbožím i v bazarech, zvláště když o pozornost publika musí soupeřit se svým předchůdcem, tedy modelem Fusion. B-Max evidentně nemá mnoho šancí oslnit ani jako levná ojetina.
Ford B-Max neoslnil jako novinka a neoslňuje ani jako ojetina. Praktičnost je celkově solidní i díky posuvným bočním dveřím, ovšem zavazadlový prostor je malý, což je u MPV problém. Foto: Ford
Zdroj dat: TÜV
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 9 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024