Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeté Audi A4 je v bazarech nečekaně přehlížené zboží, vysokou spolehlivostí pojí s příznivými cenami
19.2.2022 | Petr Prokopec
Současný trh s ojetinami žene ceny spousty aut nahoru, ne na všechna ale působí stejně. Ve stínu aktuálních cen obyčejných ojetin mohou snadno překvapit sumy požadované za Audi A4 generací B8 a B9, vzhledem ke kvalitě těchto vozů nejsou vysoké.
Není tomu dlouho, co jsme si podrobněji posvítili na Audi A6 generací C6 a C7. Obě jsou k mání v autobazarech za příjemné ceny, a to navzdory stávajícímu nedostatku aut. Na auta vyráběná od roku 2004 vám stačí jen 68 tisíc korun, pro vozy sjíždějící z linek po roce 2011 je třeba do peněženky sáhnout nejméně pro 220 tisíc. To vše navzdory prémiovému logu, jemuž navíc odpovídá i vysoká kvalita a spolehlivost. Spíše musíte mít smůlu, abyste narazili na vysloveně špatný kousek, než abyste s největším štěstím sáhli po tom bezproblémovém.
A jak je na tom menší A4 a odvozený model A5? To prozkoumáme nyní, znovu hlavně za pomoci dat německého TÜV Reportu. V něm i tuto dvojici se čtyřmi kruhy ve znaku nalezneme v nadprůměru, byť o trochu níže než A6 a podobně odvozená A7. Je to nicméně pochopitelné, neboť jde o levnější modely, u kterých logicky docházelo k větším kompromisům. Za výše postavenými vozy navíc A4 zaostává v případě nájezdu, jakkoli je třeba dodat, že ve srovnání s většinou ostatních aut je stále výrazně vyšší - třeba oproti Toyotě Aygo sdílející stejnou příčku je dokonce dvojnásobný.
Němečtí technici ovšem i přesto poukazují na vysokou kvalitu a odolnost. První STK totiž bez problémů zvládá hned 94,2 procenta vozů, které na ni zamíří. I s rostoucím věkem ovšem A4 nedává důvod k obavám, ba co více, ve zmiňovaném reportu jej najdeme v každé následující kategorii výše a výše. Stejně jako v případě výše postavené dvojice je ovšem třeba dodat, že vysoká spolehlivost není automatická. Zejména novější provedení bylo předmětem hned několika svolávacích akcí.
U vybraného vozu generace B9 tedy rozhodně prověřte, zda prošlo technikům Audi pod rukama kvůli airbagům, či předním a zadním oknům, jež byly nesprávně nalepené a mohou odpadávat. Špatné sváry pak pro změnu mohou vést při nárazu zezadu k uvolnění opěrek předních sedadel, ulomit se ovšem může i tažné zařízení. A aby toho nebylo málo, v případě instalace audio systému B&O mohou odpadávat některé dekorativní prvky. Rizikových oblastí tedy nakonec není málo, vše ale Audi mělo napravit bezplatně.
I tak je nicméně třeba ještě zkontrolovat tři věci, neboť někteří majitelé velmi často zmiňují nadměrnou spotřebu oleje a problémy se spárováním iPhonu. Opomenout pak nesmíme ani opotřebované zavěšení, přičemž u pětiletých aut je míra problémů hned čtyřnásobná ve srovnání s celkovým průměrem. Zajímavé přitom je, že předchozí generace B8 je v tomto ohledu zcela v pořádku. Stejně jako starší i novější vozy nejsou zatížené korozí, problémy s řízením nebo s pružinami a tlumiči.
U generace B8 se nicméně dále zaměřte na přední světla a brzdové hadičky. Únik oleje z motorů či převodovek je pak spíše ojedinělou záležitostí, v případě DSG nicméně může docházet k zablokování parkovacího režimu. S motory TDI je pak pro změnu spojen defektní dvouhmotový setrvačník a docházet může i na předčasné opotřebení spojky, má-li auto nějakou. Nejnebezpečnější závadou jsou pak litá kola, jejichž životnost není zrovna dlouhá - proto je Audi raději měnilo zdarma.
Tím jsme se dostali do finále, respektive k cenám. V případě generace B8 startují na 120 tisících Kč, což je výše než u A6 generace C6. Dáno je to však tím, že A4 je mladší, vyráběná byla v letech 2007 až 2015. Či od onoho roku 2015 do současnosti, pokud se bavíme o novějším provedení B9. I proto se v jeho případě startuje na 400 tisících korunách. Odměnou je vám ale mimo jiné nižší nájezd, na takto dobře hodnocené auto jde v obou případech o příznivé cifry.



Audi A4 generace B8 může mít problémy v motorovém prostoru, jde ale spíše o ojedinělé záležitosti. Foto: Audi
S nástupcem je spojeno nejen větší množství svolávacích akcí, ale rovněž haprující zavěšení. Foto: Audi
Hodnocení se netýkají jen sedanu či kombíku A4, ale také modelu A5, který je vyráběn jako kupé, kabriolet a pětidvéřový liftback zvaný Sportback. Foto: Audi
Zdroje: TÜV, Auto Bild
Bleskovky
Nejnovější ostrý kombík BMW ukázal, co dokáže na Autobahnu, rychleji ledničku hned tak nepřevezete
včeraAsi nejvážnější čínský konkurent Škody Octavia fyzicky dorazil do Evropy, podívejte se na první fotky
5.2.2023Policie naměřila řidiči s čerstvým řidičákem 253 km/h a nezůstalo u toho. Přišel hned nejen o něj
2.2.2023
Nejnovější články
Vstupenka do světa prestižních aut už po pár letech nestojí víc než nová Fabie, přitom je kvalitní a spolehlivá
před 9 hodinamiNěmečtí Zelení zkreslili data ve snaze zrušit neomezenou rychlost na dálnicích, nezbaštila jim to ani tamní média
před 10 hodinamiRusové prozradili triky, díky nimž nastartují auto i při teplotách -70 stupňů Celsia
před 11 hodinamiČína se brzy stane největším vývozcem nových aut na světě, Brusel jí k tomu výrazně umetá cestu
včeraNejvíc ojetá Škoda Octavia III v prodeji ujela skoro 1 milion km za 8 let, vypadá neuvěřitelně dobře
včera