Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeté SUV Mercedesu láká už po pár letech obrovským propadem hodnoty, i kvůli místu svého zrodu
14.2.2023 | Petr Prokopec
Mercedes sice platí za značku vyrábějící kvalitní a spolehlivá auta, vše ale závisí na tom, odkud ten který model pochází. V případě aut vyráběných mimo Evropu nejsou její stroje bůhvíco, třídu GLB ale zase koupíte o to levněji.
V červnu 2019 představil Mercedes-Benz nové kompaktní luxusní SUV GLB. To sice disponuje stejnou platformou MFA2 jako třída A či GLA, vůči těmto modelům však rozvor narostl o 10 centimetrů. Při 4,63metrové délce tak vůz měří jen o 22 milimetrů méně než GLC. Svým způsobem tak dokonale vyplňuje mezeru na trhu. Ta pak zjevně byla dostatečně velká, neboť jen za rok 2020 bylo prodáno 105 432 exemplářů. Hladoví nicméně po GLB byli zejména Číňané, na které připadla více než polovina registrací.
Jakkoli je ale toto SUV velmi mladé, není problém na něj narazit v autobazarech. Dokládají to i naši němečtí kolegové, kteří otestovali provedení GLB 200d 4Matic. Jeho první a jediný majitel jej přitom koupil v lednu 2021, kdy za 150 dieselových koní zaplatil v přepočtu 1,4 milionu Kč. Mimo jiné i proto, že sáhnul po paketu AMG, plnohodnotných LEDkových světlech či koženém čalounění a panoramatické střeše. Po najetí 89 616 km je ale vůz k mání za 38 790 Eur (921 000 Kč).
Během dvou let tu tedy máme opravdu značný propad hodnoty, který navíc může být i vyšší. Auta z roku 2020 můžete pořídit už od nějakých 700 tisíc korun i s nižším nájezdem. To už je opravdu lákavé, třebaže v tu chvíli musíte počítat s níže postavenou variantou GLB 180d, která 116 koní páruje pouze s pohonem předních kol. Dynamicky vás přitom zrovna neosloví, v rámci tažení přívěsů pak zvládne maximálně 1,6 tuny místo dvou tun verze 200d 4Matic.
Jelikož je přitom GLB poměrně mladé, nejsou prozatím k dispozici kompletní data o jeho případné poruchovosti či naopak kvalitách. Majitelé benzinových verzí si nicméně stěžují na vyšší než uváděnou spotřebu. Větším problémem jsou ovšem vysoké servisní náklady, doporučován je tak příplatek za prodlouženou záruku. Ta je přenositelná a může vám ušetřit řadu nesnází. Tedy za předpokladu, že nemáte velmi dobrého známého s přístupem k levnějším dílům z druhovýroby.
Důvodem, proč onu záruku chtít, je skutečnost, že GLB se vyrábí v Mexiku a Číně. Ani jedna továrna ale zatím neodvedla dobrou práci. Majitelé tak mluví o různých spárách mezi panely karoserie, stejně jako o promáčklinách či odlupujících se částech, ať již vnitřních nebo vnějších. Mercedes přitom na kritiku zareagoval, ovšem až po dvou letech. Do té doby je třeba počítat s proměnlivou kvalitou, v případě výběru tedy skutečně prověřte každý detail.
Jinak nicméně na vůz míří chvála. Dieselový dvoulitr je pro SUV ideální pohonnou jednotkou, zvláště v kombinaci s pohonem všech kol. Vypravit se tak můžete i do terénu, kde zvládnete obstát rovněž s ohledem na 18- a 18,3stupňové nájezdové úhly vpředu a vzadu. Pokud pak zůstanete jen na silnici, připravte se na méně než 6litrovou spotřebu, a to navzdory skutečnosti, že součástí paketu AMG jsou také masivní 19palcová litá kola.
Aktuálně tak lze GLB doporučit. Ačkoli je místo původu tohoto modelu zdrojem problémů, ceny to více než vynahrazují. I když bychom možná doporučili i trochu více trpělivosti. Za rok či dva totiž bude více jasno o případných vrozených problémech, stejně jako o možném sklonu ke korozi. Chápeme nicméně, pokud prostě do bazarů vyrazíte právě teď.
Dieselové GLB představuje ideál svého druhu, již za nějakých 700 tisíc korun můžete počítat jak s dobrou výbavou, tak se slušným poměrem výkonu a spotřeby. V případě kvality ovšem musíte mít trochu štěstí. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva