Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru

Jako nové auto na trhu mnoho parády nenadělal, Němci ale po testu ojetiny říkají, že coby použité zboží může dávat smysl. Je ale třeba sáhnout po dieselu, nikoli litrovém tříválci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru

16.11.2020 | Petr Prokopec

Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru

/

Foto: Ford

Jako nové auto na trhu mnoho parády nenadělal, Němci ale po testu ojetiny říkají, že coby použité zboží může dávat smysl. Je ale třeba sáhnout po dieselu, nikoli litrovém tříválci.

Třetí generace Fordu Focus dorazila na trh v roce 2011 a byla od začátku zklamáním. Automobilka tehdy začala vůbec poprvé nabízet Focus jako globální vůz, což mělo velmi neblahé následky na jeho pojetí i zpracování a v testu v roce 2012 jsme jej označili za karikaturu sebe sama. Ford touto generací udělal tlustou čáru za úspěšným příběhem jménem Focus a od té doby už se nikdy nedosáhl obchodních úspěchů, které byly vlastní zejména generaci první a částečně i druhé.

Nic na tom nezměnil ani fakt, že vůz si vedl velmi dobře v hodnocení spolehlivosti TÜV, neboť přes celkově nízký počet prodejů zavdávala jedna oblast ke kritice více příležitostí, než by bylo zdrávo - motorový prostor. Problematickým se ukázal být hlavně nechvalně proslulý litrový tříválce, který byl při náročnější zátěži jak nespolehlivý, tak drahý na údržbu. Ne všechno ale bylo černé.

S příchodem roku 2014 došlo na facelift, který mimo jiné zostřil odezvu řízení. Zároveň se revizí dočkalo i šasí, pročež Focus opět začal klást do popředí spíše jízdní dynamiku než pohodlí řidiče. Zároveň dorazil i nový 1,5litrový turbodiesel Duratorq, který bylo možné pořídit hned ve třech výkonových variantách. A zatímco provedení Econetic se 105 koňmi bylo zaměřené hlavně na spotřebu, verze s 95 a 120 koňmi měly v popisu práce i podporu zábavy za volantem.

Právě na poslední zmíněné provedení se dnes zaměříme, ojetý Focus se 120 koníky totiž otestoval německý Auto Bild. Vůz z roku 2017 se 154 500 najetými km s karoserií kombi přitom pochválil, a to i díky pohonné jednotce, která si v reálu i při ostřejší jízdě říká jen o nějakých 6 litrů na sto kilometrů. Péče o ni přitom nemusí patřit mezi nejdražší, neboť do nějakých 180 tisíc km je třeba jen běžná údržba. Poté ovšem musí přijít na řadu rozvody, v případě „zakuckávání“ motoru pak možná i nové vstřiky.

Problémem se v takové chvíli jeví hlavně ceny originálního příslušenství, pročež i Němci radí, abyste si v servisu nechali vyjmout pouze samotné vstřikovače. Ty následně máte zaslat do specializované firmy, která se postará o její vyčištění. Vše přitom zabere více než tři hodiny, které by na voze strávil technik, ovšem na druhou stranu vás vše vyjde podstatně levněji. Kromě toho pak někteří lidé mluví ještě o praskajících řemenech, dle statistik však jde spíše o ojedinělé problémy.

Tato zjištění odpovídají dobré reputaci v rámci zmiňovaného TÜV Reportu, pročež Auto Bild dodává, že u vyhlédnutého exempláře je třeba zkontrolovat hlavně pneumatiky a brzdy. Druhé zmíněné platí hlavně za předpokladu, že se chystáte na dálkové trasy, nebo výlety s přívěsem. V té chvíli ale doporučují spíše volbu motoru 2,0 TDCi naladěného na 150 či 185 koní, u nichž jsou dobré kotouče i destičky nutností.

U vozu je dále chváleno řazení, podvozek schopný s přehledem zvládnout více než 120 koní, ovšem v jeho případě je připomenuta omezená životnost pružin a tlumičů, zvláště pak u verze kombi. Pozitivně vychází z testu i interiér, který byl s faceliftem též vylepšen a po zmíněné kilometráži nenesl známky nadměrného opotřebení.

Auto tedy z testu vyšlo překvapivě pozitivně, facelift a čas jej posunul do lepšího světla, než ve kterém se jevil být jako nový. Je ale třeba mít na paměti, že pro takové pocity je třeba sáhnout po některém ze zmíněných dieselů, neboť s těmi Focus od začátku působil lépe. Verze s litrovým EcoBoostem je jen pro odvážné, nakonec jiný Ford s tím samým agregátem je vůbec nejhorší autem dlouhodobých testů Auto Bildu.

Lze už jen dodat, že ceny ojetých Focusů po faceliftu startují okolo 4 tisíc Eur (cca 106 tisíc Kč), což rozhodně nezní špatně. Nicméně v takové chvíli je třeba počítat s opravdu vysokým nájezdem a navíc se slabší dieselovou jedna-pětkou. S méně kilometry je možné počítat od nějakých 6 tisíc Eur (158 tisíc Kč), na vrcholný dvoulitr se 185 koňmi a nízkým nájezdem je nicméně již třeba více než 10 tisíc Eur (264 tisíc Kč).


Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 1 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 01Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 2 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 02Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 3 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 03Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 4 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 04Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 5 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 05Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 6 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 06Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 7 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 07Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 8 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 08Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 9 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 09Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 10 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 10Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 11 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 11Ojetý Ford Focus III nemusí být špatný, je ale třeba vyhnout se problematickému motoru - 12 - Ford Focus kombi 2017 ojety test ilu 12
Po šesti letech na trhu jsou ceny faceliftovaného Fordu Focus velmi příznivé. A pokud sáhnete po dieselovém kombíku, neuděláte podle Němců chybu, na rozdíl od volby varianty s motorem 1,0 EcoBoost. Ilustrační foto: Ford

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše