Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pokud potřebujete nové auto, nekupujte ho teď, radí renomovaný profesor
15.12.2019 | Petr Prokopec
Může se zdát, že konec roku je tím správným momentem na nákup auta, šéf Centra pro automobilový výzkum ale říká, že za nastalé situace lepší momenty ještě přijdou, kvůli tlakům EU.
Čas Vánoc a oslav konce roku je tady, a tak řada automobilek přichází s nemalými pobídkami, aby ještě krapet podpořily své výsledky. Renomovaný automobilový expert a univerzitní profesor Ferdinand Dudenhöffer ovšem říká, že byste jich neměli využít. Příští rok má být ještě lépe, a to hlavně proto, že Evropská unie začne s pozvolným vymáháním přísnějších emisních limitů. Od 1. ledna 2020 je totiž bude muset plnit 95 procent celé jejich flotily.
Dudenhöffer si za příklad bere francouzsko-německou skupinu PSA Group a uvádí, že „od roku 2020 budou muset dealeři Peugeotu plnit elektrické i emisní cíle. Je proto jisté, že automobilka zatlačí na prodejce, aby prodávali elektromobily, hybridy a diesely.“ Aby se tak ovšem stalo, musí do hry přijít větší pobídky. Třeba dieselová auta tak podle Dudenhöffer jednoznačně zlevní pod stávající úroveň, která se udržuje relativně vysoko. I proto, že momentálně výrobce nikdo do ničeho netlačí.
„Tak malé jako v listopadu nebyly slevy po celý rok,“ uvádí dále Dudenhöffer s tím, že v Německu tomu pomáhá i utišení diskuzí o zákazech vjezdu dieselů do měst, situace je ale jinak podobná napříč Evropou. Je to podle něj jakýsi klid před bouří, který nejlépe vykresluje průzkum jím řízeného Centra pro automobilový výzkum (CAR) při univerzitě Duisburg-Essen, dle kterého se pouze u Mitsubishi Spacestar blíží sleva ke 30 procentům.
Tato úroveň ovšem ještě před pár měsíci byla vlastní prakticky každé značce, o třetinu levněji bylo možné v Německu koupit i zcela novou Škodu Octavia. Nyní však sleva klesla na necelých 20 procent, a to se jedná o doprodej třetí generace. U novějšího SUV Karoq jsou dealeři upejpavější, přičemž dle Dudenhöffera tomu ještě nějakou chvilku bude. Panika u výrobců vypukne až ve druhé půli příštího roku, kdy bude jasné, kdo limity splní a komu hrozí pokuty a kdo tedy bude muset přitlačit na prodej vozů s nízkými emisemi CO2.
Sankce ze strany EU jsou v podstatě likvidační, i proto se dle Dudenhöffera automobilky klidně vzdají svých výdělků, jen aby limity byly splněny. Právě to bude ta pravá chvíle pro zákazníky, aby vzali showroomy útokem. Navíc přitom již nebudou tolik riskovat jako nyní, kdy se mezi skladovkami stále ještě dají najít vozy plnící starší emisní normy.
Zda tato prognóza klapne či nikoliv, na to ruku do ohně nedáme. Nicméně Dudenhöfferova slova mají logiku. Ostatně právě zavedení přísnějších emisních limitů až od příštího roku je důvodem, proč řada výrobců se svými elektromobily stále vyčkává. Momentálně by totiž jejich prodej byl spojen pouze se ztrátou, tu však od příštího roku bude kompenzovat ceněných 0 g CO2/km do flotilového průměru, které budou odvracet onu hrozbu likvidačních pokut.
Aktuální přehled maximálních slev v Německu ukazuje, že se prodejci příliš nesnaží
Dle profesora Ferdinanda Dudenhöffera jsou stávající slevy příliš malé a zákazníci by měli počkat až do příštího roku - hlavně v jeho druhé polovině může být u některých značek velmi levno
Zdroj: CAR - Center Automotive Research
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda