Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Poslední opravdu kvalitní VW Golf koupíte už jen v bazaru, většinu problémů vychytala továrna
3.1.2022 | Petr Prokopec
Tohle auto bylo po dekády možné automaticky považovat za kvalitativní vrchol aut nižší střední třídy, tyhle sněhy jsou ale pryč. Předchozí generace si ale úroveň udržela a jako ojetina je velmi lákavým zbožím, levně se ovšem koupit nedá.
Sedmá generace Volkswagenu Golf je považována za vrchol evoluce tohoto modelu, a to přesto, že ji německá automobilka postavila na modulární platformě MQB, která byla v době jejího vzniku nová, a tedy nevyzkoušená. Namísto kritiky nicméně dorazil jen potlesk, který dokázal zachovat evropské prodeje nad půl milionem kusů i ve chvíli, kdy byla již konkurence nadmíru početná a zákazníci navíc začali daleko více inklinovat k SUV všeho druhu. Golf ale oceňovali i na jiných kontinentech, třeba v Japonsku se stal Autem roku 2013 jako vůbec první vůz ze starého kontinentu.
Momentálně toto provedení už v showroomech nenajdete, navíc osmá generace už publikum moc neláká - je do značné míry pouze faceliftovanou sedmičkou, na které se šetřilo. Pokud tedy máte zájem o opravdu kvalitní Golf, musíte zamířit na trh s ojetými vozy. Tedy na místo, které je sice spojeno s nižšími cenami a bohatší nabídkou pohonných jednotek, ovšem také s nemalým rizikem. Jakkoliv tu totiž máme působivou reputaci, částečně se o ni postarala i řada svolávacích akcí.
Pokud vám tedy dosavadní majitel nepředá souběžně s vozem také veškeré informace o servisní historii, vyplatí se zapátrat u některého z autorizovaných dealerů. Ptát byste se měli hlavně na to, zda s vámi vybraným kouskem nejsou spojené problémy týkající se airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů či předními ložisky. A pokud ano, zda již došlo na na jejich odstranění. Kromě toho ovšem byl Golf povoláván do servisů kvůli úniku paliva, špatným předním brzdovým kotoučům, hlavovým opěrkám či dětským zámkům.
Neduhů, které se továrna rozhodla odstranit, tedy nebylo málo. Na druhou stranu, ne každý Golf je spojen se všemi, záleží vždy na roce výroby. Kde se ovšem hromadí výtky v rámci celé produkce, to je převodovka DSG. Volkswagen pak sice přišel s vylepšeným softwarem, ovšem i tak zejména rané exempláře mívají potíže. Na testovací jízdě byste tedy měli trvat, a to i kvůli rozvodům benzinových motorů, jejichž vady poznáte po sluchu. Byť je třeba dodat, že u benzinových aut je spolehlivost 94,6procentní, u dieselů „jen“ 89,4procentní.
Co se dalších zádrhelů týče, pak v případě motorového prostoru může dojít ještě na nadměrnou spotřebu oleje. Kromě toho zkontrolujte adaptivní tempomat a satelitní navigaci, stejně jako celá multimédia. Pokud ale vše funguje, sáhli jste po opečovávaném kousku, jehož pořízení by vám mělo přinést jen radost. S tím nicméně souvisí poněkud vyšší ceny, s nimiž lze počítat i u aut s vyšším nájezdem kilometrů. I hodně jeté kousky z roku 2013 vás tak přijdou na více než 150 tisíc korun i v nejlevnějších specifikacích - novější, ojetější a vybavenější jsou jen dražší.
Jako ojetina dokáže VW Golf sedmé generace oslnit, zvláště pokud prošel předepsanými svolávacími akcemi. Poté totiž již příliš rizikových oblastí nenajdete. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera