Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Poslední pětimetrová silniční jachta Mercedesu je dnes jako ojetá překvapivě levným zbožím, i tak vás může zruinovat
7.9.2024 | Petr Prokopec
Ve výrobě tohle auto skončilo jako příliš okrajové zboží, v bazarech i proto láká nízkými cenami. Za ty dostanete nemalou kvalitu a spolehlivost, jak se na správný Mercedes S z minulé dekády sluší. Přesto je třeba obezřetnost, jakákoli skrytá závada vás může stát i kalhoty.
Po příchodu nového milénia začaly hlavně německé prémiové značky objevovat nové segmenty či se případně vracet do těch, které již opustily. Mercedes-Benz nám takto v roce 2013 ukázal na autosalonu ve Frankfurtu koncept, jenž předznamenával příchod třídy S jen s jedním párem bočních dveří. Kromě kupé pak dorazil i kabriolet, který byl vůbec prvním otevřeným vozem značky pro čtyři od roku 1971. Na to pochopitelně zareagovali i zákazníci, načež se obě dvoudvířka těšila nemalému zájmu.
V reakci na to jsme pak v roce 2018 dostali BMW řady 8, mnichovská automobilka však dorazila na trh ve chvíli, kdy se z něj pozvolna začali stahovat zákazníci toužící po luxusních GT. V té době totiž S Coupe a S Cabrio již nebodovaly tak, jako po příchodu na trh, a nejen proto, že by šlo o okoukané zboží. Jen zkrátka došla klientela. BMW tak hodlá řadu 8 poslat do důchodu v letech 2025 a 2026, přičemž dle spekulací by nástupcem měla být nová řada 6, která nahradí vícero modelů.
Ať už se ale situace vyvrbí jakkoli, v případě Sindelfingenu, kde se vyráběla dvoudvířka třícípé hvězdy, je již nějaký ten pátek jasno - Mercedes oba vozy stáhl z nabídky před třemi lety, přičemž nástupce ani nechytá. Byly to poslední silniční jachty svého druhu. Pokud tedy 5 027 milimetrech luxusu, ať už s pevnou nebo stahovací střechou, nezbývá, než volit auta z druhé ruky. My si přitom dnes s pomocí kolegů z Auto Bildu, kteří protáhli osmiválcové provedení S 500, proklepneme kupátko.
Začneme zmínkou o vysoké úrovni kvality, která vlastně až tak moc nepřekvapí. Máme tu totiž vlajkovou loď značky z dob, kdy Mercedes ještě neviděl svou budoucnost rudo-zeleném ráji a bojoval o přízeň té nejnáročnější klientely. Zrovna ta se obvykle nenechá opít rohlíkem, a tak Mercedes přišel mimo jiné s 30letou zárukou na prorezavění. Aby jste s ní ale mohli počítat, je třeba navštěvovat jen autorizované servisy, což pro řadu lidí může být kámen úrazu.
S Coupe je totiž možné pořídit od nějakých 750 tisíc korun. Málo to pochopitelně není, ve srovnání s původními cenami jde nicméně o láci. Ta logicky láká řadu lidí, neboť i když základní jednotkou byl třílitrový šestiválec, většina lidí šla do osmiválcových variant S500 či S63 AMG. Arabští šejci či Američané pak díky cenám benzinu neměli problém ani s koupí dvanáctiválcové varianty S65 AMG, za málo tak pod kapotou získáte opravdu hodně.
Nicméně zrovna před importem aut z Dubaje či USA kolegové varují, zvláště pokud je u toho až podezřele nízká cena. V takové chvíli můžete pomalu stoprocentně počítat se zatajenou havárií a následně s opravou, která má sloužit jen jako kamufláž. S Coupe se totiž sice již nevyrábí, ovšem v autorizovaných servisech musí majitelé tak jako tak počítat s vysokými cenami. A kromě toho jsou rovněž velmi drahé náhradní díly.
S ohledem na velikost a hmotnost přitom dostával v nemalé míře zabrat podvozek, pročež je třeba zkontrolovat hlavně funkčnost vzduchových měchů. Osmiválec M278 o 4,7litrovém objemu je pak spojen s nadměrnou spotřebou oleje, za čímž stojí případné narušení ochranného nátěru vnitřku válců. Pokud to navíc dosavadní majitel neřešil, vedle samotného vozu možná raději začnete shánět i náhradní motor, neboť oprava vás svlékne z kalhot.
Nic víc vám vrásky dělat nebude, tedy za předpokladu, že sáhnete po kousku s ověřenou historií. Jinak sice můžete dostat v mnoha ohledech velmi kvalitní vůz, ovšem s problémem, na jehož nápravu zkrátka mít nebudete. Stejně jako tomu již mohlo být u lidí před vámi, kteří S Coupe pořídili od původních majitelů. Tedy za předpokladu, že taktéž nepřistoupíte k nějaké kamufláži a vůz i se skrytými vadami pošlete dál.



Původní S Coupe představené v roce 2014 vypadá i dnes lákavě, ve verzi S500 pak zpočátku disponovalo 4,7litrovou osmiválcovou jednotkou naladěnou na 455 koní. Stovku s ní zvládnete za stále působivých 4,6 sekundy, zrovna tento motor ale má trochu problémy s olejem. I proto jej značka při faceliftu v roce 2017 nahradila novým čtyřlitrem. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
dnes
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
před 5 hodinami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 7 hodinami
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
před 8 hodinami
Dány zachvátila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze přes zadní vrátka potají vzdáleně ovládat, mají je také
před 10 hodinami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
