Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Poznáte, kolik mají reálně najeto tyto čtyři ojeté Škody a VW?
21.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tato auta nejsou „stočená”, jsou ale kandidáty na to, aby to někdo udělal. Uhádnete z fotografií, kolik mají najeto km, než vám to povíme?
Přehled kapitol
Nemáme za cíl ukazovat, že Škodovky a Volkswageny jsou na tom s kvalitou extra dobře, o to tu vůbec nejde - zrovna tyto značky v nedávno publikovaném Reportu o kvalitě německého AutoBildu nedopadly dvakrát dobře. Spíše jsme vybírali z žádaných ojetin - Octavie, Passat, dvě kompaktní MPV, vše s motory TDI, o tohle je zájem. Statisíce kilometrů jinak může najet kterékoliv auto a zrovna nedávno jsme vám ukazovali ta, která to zvládají nejčastěji.
Tyto čtyři vozy měly dobrou údržbu a jejich současní majitelé to považují za takovou devízu, že je nabízejí tak, jak stojí a leží. Jinak ale máme pocit, že jsou to ideální kandidáti na pořízení překupníkem, který vylepší pár detailů - a to se říká kdo ví jestli - servisní knížky spláchne do záchodu, se stavem tachometru zamíří výrazně dolů a s cenou výrazně nahoru. Reálná kilometráž těchto aut je totiž v podstatě k neuvěření, i když víte, jak vysoká opravdu je. A tak velmi snadno bude někdo věřit, že je podstatně nižší - pokud jste totiž hádali, že má jakékoli z těchto aut najeto méně než 400 tisíc kilometrů, hádali jste špatně.
Reálná kilometráž vozu číslo 1: Škody Octavia II
Octavia Combi z roku 2005 má za sebou 458 tisíc kilometrů, tedy zhruba 46 tisíc km ročně, asi 3 800 km měsíčně. A ukazuje to i servisní knížka. Není neobvyklé, že Octavie jezdí měsíčně 4 tisíc km, jezdívají i více. Není ale obvyklé narazit na auto, které tohle praktikuje 7 let nebo takové, které kratší část svého života jezdilo ještě o mnoho více. Když tento vůz někdo nabídne s 200 tisíci km na tachometru, uvěří kde kdo. Inzerát je zde (v případě prodeje vozu mirror zde).
Reálná kilometráž vozu číslo 2: Škody Roomster
Roomster je na tom podobně, s 467 tisíci kilometry za 7 let provozu najel téměř 67 tisíc kilometrů ročně. Má už mimo jiné třetí sadu rozvodů. A servisní knížka je tu vskutku bohatá, jak ukazují fotografie. Také Roomster je horký kandidát na stočení - tento typ vozu si lidé obvykle nepořizují pro zdolávání statisíců kilometrů a kde kdo mu za 7 let snadno uvěří o 300 tisíc km měně. Inzerát je zde (v případě prodeje vozu mirror zde).
Reálná kilometráž vozu číslo 3: VW Golf Plus
Také Volkswagen Golf Plus má za sebou 7 let provozu, ale najel za tu dobu ještě více - 578 500 km. To je cca 83 tisíc kilometrů každý rok, resp. téměř 7 tisíc kilometrů měsíčně. Argumentace je podobná, 7 let staré MPV, kolik asi mohlo najet... 578 tisíc budete mít potíž uvěřit, i když to za chvíli uvidíte na tachometru nebo při prohlídce v servisní knížce. Inzerát je zde (v případě prodeje vozu mirror zde).
Reálná kilometráž vozu číslo 4: VW Passat B7
A konečně, Passat Variant. Je nejmladší, jezdí jen čtyři roky, zato má z těchto čtyř aut za sebou největší vzdálenost - téměř 614 tisíc kilometrů. To znamená 153 500 km každý rok a téměř 12 800 km každý měsíc. Přesto by se dal prodat jako vůz s nájezdem 150 až 200 tisíc kilometrů a ještě by bazarník musel říkat něco o tom, že „pán s denně létal po Autobahnu”, aby 50 tisíc ujetých kilometrů za rok postavil do lepšího světla, byť bez servisní knížky. Určitě by se našel někdo, kdo by tomu uvěřil, je to jinak žádoucí vůz. A zákony zakazující stáčení tachometrů by s tím stěží něco udělaly, protože to jsou stále „jen” zákony. Inzerát je zde (v případě prodeje vozu mirror zde).
Strefili jste se s odhady? Jak daleko jste byli od správných čísel? Desítky, stovky tisíc kilometrů? Podělte se s námi v komentářích. Plyšové Stigy ale od nás pod stromeček nečekejte, dobrý odhad na kilometrový proběh vám musí stačit. Ne každý ho má, zvlášť u tak hodně ježděných aut s nutně starostlivými majiteli...
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda