Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Přehlížený francouzský soupeř Škody Octavia v bazarech láká nesrovnatelně nižšími cenami
30.3.2023 | Petr Prokopec
Pokud chcete něco jako Škodu Octavia, ale nemusí to být přímo Octavie, máte v bazarech na výběr z celkem široké palety alternativ, které zpravidla vyjdou citelně levněji. Peugeot 308 druhé generace patří mezi ně, při výběru je ale třeba zvolit ten správný kousek.
O francouzských vozech se traduje, že jsou nespolehlivá. Ne vždy ale mají tato slova oporu v realitě, na Peugeot 308 druhé generace vyráběné v letech 2013 až 2021 ale sedí. V německém TÜV Reportu totiž v kategorii dvou- a tříletých aut okupuje až ne zrovna lichotivé 112. místo z celkových 130. Opravdu tedy není mnoho horších aut, zvláště pokud stranou dáme rumunskou Dacii. V té chvíli nicméně budete s ještě větší nevraživostí koukat jak na BMW X5/X6 (126. příčka), tak na Škodu Superb (119. příčka).
Kritikou českého vozu se nicméně budeme zabývat někdy jindy. Dnes zůstaneme u toho francouzského, který je v prvních letech své služby spojován se 7,2procentní mírou poruchovosti. Čím starší pak hatchback či kombík jsou, tím více problémů budete muset řešit. Byť je třeba dodat, že u konkurence dochází na ještě horší vývoj. Ve finále je tedy vlastně lepší vsadit na dříve vyrobené kousky, neboť třeba u šesti- či sedmiletých aut již svítí pouze 15,1procentní poruchovost, která se již více blíží 13,6procentnímu průměru kategorie.
Jedna z nejvážnějších potíží je spojena s dieselovými motory a filtrem pevných částic. Peugeot doporučuje, aby majitelé alespoň jednou měsíčně vyrazili na dálnici, kde si střihnou alespoň půlhodinovou projížďku, jinak hrozí předčasné ucpání anti-emisního systému. U některých exemplářů se však i přesto objevila na palubní desce varovná kontrolka, kvůli které se vozy odmítly hnout z místa. Zapotřebí je kvůli tomu update řídicí jednotky, což ostatně platí také pro varování před selháním managementu motoru.
V případě samotných jednotek jsou problémy spojovány pouze s rozvodovými řemeny raných kousků. Kritika se spíše váže k převodovkám, kupodivu však těm manuálním, jež se zasekávají. Selhává pak rovněž i startér či řízení, stejně jako elektronická parkovací brzda. U vozů vyrobených do roku 2015 pak mohou vyvstat problémy se zadní nápravou indikované kovovým klepáním. Testovací jízda by tedy měla být povinností. Během ní pak zkontrolujte hlavně ovládání oken, jež může vést k nepříjemnému hvízdání.
U aut z roku 2015 navíc mohlo dojít na nenadálé otevření dveří, které Peugeot musel řešit s pomocí svolávací akce. K technikům pak musely i vozy postavené v listopadu 2017, neboť v případě nehody by u nich nedošlo na nafouknutí airbagů. Stejně tak bylo nutné přehrát software kousků, jež továrnu opustily mezi říjnem 2014 a březnem 2015, neboť u nich docházelo k přehřívání. Svolávacích akcí ale bylo daleko více, proto se ujistěte, že vámi zvolený kandidát má vše za sebou.
Problémů tedy není málo, ceny jsou ale lákavé. Rané exempláře totiž v bazarech startují pod 100 tisíci korunami, nutno však dodat, že s nemalým nájezdem na triku. Naši kolegové pak otestovali hatchback z roku 2020, jenž ujel pouze 13 900 km. Za sebou má zrovna servisní prohlídku, měl by tedy být v pořádku. Za 16 380 Eur (cca 387 tisíc Kč) je docela lákavou koupí tak nějak z podstaty, vybírat lze ale i z pořád málo jetých exemplářů za přibližně poloviční sumy. To už je lákavé velmi.
Peugeot 308 je k mání jako hatchback a kombi. To se vůči méně praktickému provedení liší rozvorem nataženým na 2 730 milimetrů a délkou 4 585 mm. Díky tomu varianta 308 SW zvládne pobrat stejných 610 litrů jako Škoda Octavia Combi, za kterou ovšem musíte dát mnohem víc peněz. Foto: Peugeot
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva