Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Propadák Jaguaru koupíte zánovní za cenu základní Škody Octavia, spolehlivosti se netřeba bát
13.5.2023 | Petr Prokopec
Britská značka spolehlivostí opravdu neproslula, což ceny jejích ojetin tlačí obecně dolů. A model XE, který měl být spásou Jaguaru, u zákazníků propadl sám o sobě. Zrovna s jeho výdrží to ale není špatné, otevírá tak cestu k výhodné koupi.
Prodeje Jaguaru nikdy nebyly oslnivé, když ale Britové v roce 2007 představili sedan XF první generace, zdálo se, že se blýská na lepší časy. Ve srovnání s poněkud nudnější německou produkcí jsme se totiž dočkali osvěžujícího designu, pod kapotu pak bylo možné objednat i atmosférický pětilitrový osmiválec. Kromě toho ovšem značka zapracovala také na interiérech, stejně jako na kvalitě. Rázem se tak o ni začalo hojně mluvit ve všech kruzích.
XF se v roce 2011 dočkal faceliftu, jen pár měsíců na to pak sedan v showroomech doplnil i kombík. Tato dvojice pak byla v roce 2015 nahrazena zcela novou generací, která se ještě dočkala podpory v podobě menšího modelu XE. To mělo zákaznická základnu dále citelně rozšířit, zvlášť když Britové v dalších dvou letech uvedli na trh ještě nová SUV F-Pace a E-Pace. Zdálo se tedy, že Jaguar má cestu na výsluní pěkně umetenou, jak ale již tušíte, k ničemu takovému nedošlo.
Po roce 2017 začaly prodeje razantně klesat v Americe, o dvě léta později pak nastal kolaps také v Evropě. Automobilka totiž začala mohutně investovat do elektrifikace, která je přitom v jejím případě neskutečně ztrátová - a model I-Pace je i přes velké množství mezinárodních cen jedním z největších propadáků vůbec. Kvůli tomu ale nezbylo na inovace nabídky.
Aby toho nebylo málo, zákazníci si začali ve velké míře stěžovat na horší spolehlivost. Dolů tedy nezamířily jen registrace, ale rovněž image Jaguaru. Vedení značky pak následně rozhodlo, že z bryndy jí má pomoci přesně to, co ji do problémů namočilo, tedy elektrický pohon. Britové tak během několika málo let hodlají zcela změnit nabídku, přičemž uvádí, že po stránce cenové se budou pohybovat v teritoriu Bentley.
Že nechápavě kroutíte hlavou? Nejste v tom sami. Ovšem jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré. Na nové modely Jaguaru totiž sice jen málokdo dosáhne, ty ojeté jsou ale čím dostupnější čím dál tím více. Kupříkladu XE, který se stal jen dalším prodejním propadákem, dnes v bazarech startuje na 200 tisících korun, což na 4 672 milimetrů dlouhý sedan prémiové značky není vůbec špatné. Zvláště když si uvědomíme, že pod kapotou lze počítat minimálně s dvoulitrem a 163 koňmi.
Je nicméně třeba dodat, že za danou sumu lze pořídit kousky z počátku výroby s vyšším nájezdem. Pokud však o XE máte zájem, vozy, které továrnu opustily před 20. listopadem 2018 raději obejděte obloukem. Při technické kontrole totiž můžete narazit na problém s emisemi, kvůli kterému je vyžadována modernizace softwaru. Na totéž musí dojít rovněž u palubního displeje, který může znenadání zčernat.
Automobilka rovněž několikrát povolala auta z let 2016 a 2017 zpět do servisů kvůli úniku paliva. U těch ještě rannějších pro změnu může dojít na odstavení hnacího ústrojí, stejně jako během kolize nemusí správně fungovat předpínače bezpečnostních pásů. Problémů tedy opravdu není málo, zatímco u aut vyrobených po roce 2018 byste víceméně měli pouze zkontrolovat karoserii, kola a interiér kvůli škrábancům.
Naši němečtí kolegové přitom proklepli provedení P250 osazené přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 250 koní. Tento kousek byl poprvé zaregistrován v únoru 2020, přičemž jeho majitel s ním najel pouze 12 874 kilometrů. V podstatě se tak jedná o zánovní vůz, který je mimo jiné osazen kůží, klimatizací, navigací či vyhřívanými sedadly. Bazar v Dolním Sasku však za něj požaduje jen 25 980 Eur (cca 613 tisíc Kč), tedy méně než za úplně základní Škodu Octavia.
Protože navíc kolegové nezmiňují jediný zádrhel, začíná být skutečně jisté, že více zájemců o značku Jaguar bude sahat po vozech z druhé ruky, než po těch zcela nových. Britové by tedy své plány měli ještě přehodnotit, jinak za pár let na ně budeme vzpomínat pouze jako na hvězdu, která sice v jednu chvíli vylezla hodně vysoko na oblohu, kde zářila velmi jasně, ovšem poté přišel její velmi rychlý pád.
XE dostal do lákavý design, stejně jako se pyšní výkonnými motory. V případě zájmu však v bazarech volte maximálně pět let staré vozy, u nichž lze počítat s rozumnou spolehlivostí. Ceny zánovních kousků jsou přitom nižší než u nové Škody Octavia v úplném základu. Foto: Jaguar
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 25 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva