Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pusťte z hlavy ojetou Škodu Fabia, za stejné peníze můžete mít zaříznuté moderní Audi. Je lepší a vydrží víc
15.9.2024 | Petr Prokopec
Zejména v Česku jsou ojeté škodovky uctívané tak moc, že za ně lidé v bazarech platí ceny, za které mohou mít klidně i lepší verzi prakticky toho samého auta. Přesně to je případ ojetého Audi A1, které brzy skončí bez nástupce.
Audi pochopitelně není levnou značkou, jeho nejdostupnější model ale zase tak drahý není. Váš může být od 638 900 Kč, což ovšem zní sympaticky jen do chvíle, než si uvědomíte, že jde o sourozence Škody Fabia, který je i přes takřka o 300 tisíc Kč vyšší cenu kratší, a tedy i méně praktický. Druhá generace Audi A1 nicméně v nabídce figuruje již od roku 2018, a tak můžete v bazarech narazit na zajímavé kousky startující už pod 300 tisíci korunami. To samo o sobě představuje citelnou úsporu, ještě více však při koupi vozu z druhé ruky ušetříte při zvážení konkrétních specifikací.
Patrné je to i z testu ojeté A1 od kolegů z Auto Bildu, kteří vyzkoušeli exemplář z roku 2019. Ten měl najeto 40 615 kilometrů a jeho majitel se při koupi nedržel zkrátka. Jen za příplatkové prvky utratil 10 615 Eur (cca 266 tisíc korun), načež se cena vozu osazeného přeplňovanou jedna-pětkou a sedmistupňovým automatem vyšplhala na docela bláznivých 37 965 Eur (asi 955 tisíc Kč). Nyní je nicméně k mání za 24 980 Eur (cca 625 tisíc korun), což je pořád nižší suma, než na jakou vychází nová Fabia Monte Carlo se srovnatelnou technikou a výbavou. Ovšem Škoda není Audi, výbavy dostupné německému vozu je citelně víc a kvalita je také jinde.
A1 totiž zůstává věrné firemním tradicím, načež mu nelze téměř nic vytknout. Jedinou výjimkou je dvouspojková automatická převodovka (v tomto případě zvaná S tronic, jinak je to ale pořád DSG), která má zejména při rozjezdu k hladce řadicímu stroji daleko. Jde nicméně už o notoricky známou koncernovou patálii. Pokud nicméně zatoužíte po vrcholné verzi 40 TFSI disponující dokonce dvoulitrem a 200 koňmi, nic jiného vám nezbývá, toto provedení s manuálem k mání nebylo.
I v případě vrcholné verze se vejdete do 600 tisíc korun, počítat nicméně již musíte s vyšším nájezdem než u testované jedna-pětky. Tu s trojicí pedálů pořídit můžete, takových exemplářů je nicméně v nabídce minimum. Kromě toho se pak Audi nabízelo rovněž s litrovým tříválcem naladěným na 95 či 116 koní, jímž obvykle disponují ony vozy startující od 300 tisíc korun, nicméně tyto varianty vás neuchvátí ani dynamikou, ani spotřebou či kultivovaností.
Lze už jen dodat, že ona kvalita je vskutku bytelná, a to přesto, že se jedná o základní model značky. Na vrzající plasty tedy zapomeňte, jakkoli o jejich poškrábání se mohly postarat děti předchozího majitele. Či spíše majitelky. Vyplatí se proto i kontrola karoserie a litých kol, zvláště u vozů s tříválcem a nižší výbavou, jež nebyly osazeny ani zpětnou kamerou, ani parkovacími senzory.
Kolegové potvrdili, že právě na některých tvrdších plastech již je znám „zub času“, stejně jako měli výtky k převodovce. Skutečně jde tedy o jediné problémy, které malý hatchback z Ingolstadtu sužují. Oběma se nicméně dá vyhnout uvážlivým výběrem, jakkoli to znamená, že nejspíš budete muset sáhnout hlouběji do kapsy a obrnit se menší trpělivostí.
A1 se stejně jako Škoda Fabia nabízí s litrovým tříválcem a 1,5litrovým čtyřválcem, disponovat však také může dvoulitrem naladěným na 200 koní. Za toto provedení musíte dát zhruba 600 tisíc korun, když se to ale vezme kolem a kolem, jeví se A1 pořád jako výhodná koupě. Foto: Audi
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
5.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- David Alonso je 13. mistrem světa Moto3 včera 22:28
- Suverénním vítězem se stal Bagnaia, Martin teď vede o pouhých 10 bodů včera 10:11
- Premiérové vítězství Gonzalese, třetí byl odmávnut Salač včera 09:33
- Alonso mistrem světa Moto3 včera 08:53
- Bagnaia vítězem SprintRace v Japonsku 5.10.2024
Nejčtenější články
- Prodeje elektromobilů v Německu se v srpnu zhroutily skoro o 70 procent, propad překonal i ta nejhorší očekávání
6.9.2024 - Mezi kandidáty na zavření se objevily další tří fabriky VW. Odboráři jsou zoufalí, expert varuje: „Když velcí padnou, všichni padnou.”
6.9.2024 - Stellantis pracuje na tom, aby se i jeho obyčejnější auta dokázala otáčet na pětníku jako tanky
6.9.2024 - Policista chtěl řidičku ujíždějící v SUV zastavit pomocí tzv. PIT, sám ale po jejím manévru převrátil auto
6.9.2024 - Problém s brzdami elektrického Porsche je větší, než se zdálo, auta majitelů zůstávají odstavená měsíce
6.9.2024
Živá témata na fóru
- Dovolená (obecné vlákno - destinace, zážitky) 10.07. 04:51 - Jaggie
- Kdo má přednost? 10.07. 00:41 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.07. 00:35 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 10.07. 00:31 - Předseda
- Pneu koutek 10.06. 21:47 - M.Z.
- BMW Divize 10.06. 14:20 - pavproch
- Cyklistické vlákno 10.06. 14:06 - pavproch
- Rychlodotazy 10.06. 08:27 - honziss