Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Reklamace zadřeného motoru odmítnutá na základě jedné fotky nakonec proběhne, ale bude tomu tak i příště?
5.8.2022 | Petr Prokopec
Je to v podstatě dobrý konec, člověk se ale musí ptát, zda se automobilka stejně zachová i příště, kdy se neocitne pod palbou kritiky médií z poloviny světa. V podobných případech by vstřícnost měla být standardem, ne vynuceným krokem.
Tento týden značná část médií informujících o dění v automobilové branži vytáhla na světlo případ Blakea Alvarada, který si loni pořídil černou Toyotu GR86. Po najetí pouhých 21 tisíc kilometrů nicméně došlo na zadření jejího 2,4litrového atmosférického motoru. Značka nicméně odmítla jeho bezplatnou výměnu v rámci záruky, místo toho po majiteli požadovala zhruba 266 tisíc korun za opravu. Její technik totiž na základě jediné fotky, ve které Alvarado poslal japonské kupé lehce bokem, rozhodl, že zacházení majitele s autem bylo v rozporu se záručními podmínkami.
Alvarado navíc uvedl, že technik jeho auto nikdy na vlastní oči neviděl, jako důkaz „týrání“ skutečně použil pouze onu fotografii. A pak také video, které mapuje Blakeovu jízdu na okruhu. Vůz, který ovšem tento nadšenec řídí, není jeho, místo toho se jedná o bílé kupé. Něco takového ovšem pro zástupce značky zjevně nebylo podstatné.
Na Toyotu se tak sesypala mezinárodní kritika, neboť sama značka propaguje GR86 jako stroj na zábavu, který majitelé mají posílat bokem v podstatě ráno, v poledne i večer. Kromě toho ve Státech, odkud Alvarado pochází, Toyota lidem, kteří si kupé koupí, dává zdarma roční členství v národní sportovní asociaci. Kromě toho je ovšem součástí balíčku také jeden den strávený na okruhu a dokonce i sleva na helmu. Značka tak k okruhové jízdě přímo vyzývá.
Právě v tomto kontextu odmítnutí reklamace představovalo olej, který onen technik chrstnul do více než rozpáleného ohně. Toho se automobilka evidentně zalekla, a proto začala problém urychleně hasit. Nedlouho poté, co Alvaradův příběh oběh celý svět, majitel zadřeného kupé kontaktoval média s tím, že Toyota změnila názor. Nově již uznává, že nedošlo k porušení záruky, a proto motor opraví na vlastní náklady. Dokonce na něm prý bude pracovat její nejschopnější mechanik.
Můžeme tedy říci konec dobrý, všechno dobré? Ano, až tak jednoduché to ale není, jak ostatně dokládá i další sdělení Toyoty. Ta sice uvedla, že vozy jako GR86 jsou řízené nadšenci a jako takové často míří na okruh, s čím bylo během vývoje počítáno. Nicméně podobné případy budou posuzovány individuálně. Alvaradův případ tedy nelze brát jako precedens, místo toho se zdá, že nebýt mediálního zájmu, nezměnilo by se nic.
Toyota se okruhovými schopnostmi GR86, stejně jako možností poslat záď do smyku, chlubí pomalu všude, kudy chodí. Když ovšem dojde na reklamace, strká hlavu do písku. Jednoho z majitelů nyní vytáhla ze šlamastyky mediální pozornost, s tou ale bohužel nemůže počítat každý. Foto: Toyota
Zdroj: The Drive
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami