Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S jakými auty najíždí řidiči vůbec nejvíce kilometrů? Vítězové překvapí
20.7.2018 | Petr Prokopec
Zatímco spodní patra této statistiky okupují očekávaná auta, na jejím vrcholu jsou vozy, které by tu člověk úplně nečekal.
S daty německé společnosti Check24, která se zabývá mimo jiné pojišťováním motorových vozidel, jsme naposledy před pár týdny. Tehdy jsme vám přiblížili studii, která mapovala spojitost mezi nehodovostí a nedodržováním silničních pravidel. Nyní se do jejích statistik ponoříme znovu a podíváme se pro změnu na průměrný roční nájezd různých typů aut. Sledovány byly jak různé karosářské styly, tak i jednotlivé modely.
Začít musíme u rozlišení dle karoserií, které skýtá přinejmenším jedno překvapení. Jednak ukazuje, že kombíky nejsou v Evropě populární jen pro svou praktičnost, jsou také vůbec nejintenzivněji ježděnými auty. Lidé je zkrátka používají nejčastěji, ročně s nimi v průměru najedou 13 593 kilometrů. Jen o chlup níže najdeme s 13 331 km SUV, které se k vysokým nájezdům pro svou velikost a logicky i vyšší spotřebu příliš nehodí. Třetí příčka pak patří menším dodávkám (s 13 264 km) a čtvrtá větším dodávkám a autobusům (12 509 km). Ty bychom naopak čekali výše.
Ve druhé části tabulky pak nacházíme hlavně ta auta, která jsou pořizována pro radost, často až jako druhý nebo třetí vůz do rodiny. Jinými slovy jde o kupátka (průměrných 10 483 km ročně) či kabriolety (10 257 km), které řada lidí užívá jen k víkendovým vyjížďkám. Tady o překvapení mluvit nelze.
Ještě než se podíváme ke konkrétním modelům, je třeba zmínit, že čím starší vozidla napříč všemi kategoriemi jsou, tím méně s nimi jejich majitelé jezdí, což je též logické. U aut starších 20 let průměrný roční nájezd činí pouze 9 186 kilometrů, zatímco v případě aut mladších 5 let je to 13 765 km, tedy o 4 579 km neboli 50 procent více. Průměr za posledních 12 měsíců pak činil 11 888 km.
Nadmíru překvapivý je vítěz mezi jednotlivci, tedy konkrétní auto, se kterým se jezdí nejvíce. Titul připadá na Hyundai i40 Kombi, jehož majitelé ročně najedou v průměru 16 825 km. Na druhém místě pak skončila Škoda Superb Combi s 16 174 km, třetí příčka patří s 15 623 km Volvu XC60.
Nejmenší provoz je pak logicky spojen se sporťáky, jimž jsou vážnou konkurencí malé vozy, které se pohybují převážně po městech, a to vlastně jen na krátké vzdálenosti. Není proto divu, že majitelé Chevroletu Matiz ujedou ročně jen 8 820 km, majitelé Peugeotu 106 pak jen o dvacet kilometrů více. Nejníže se ale nachází Porsche 911 s 7 523 kilometry.
Pokud jste přitom na poslední místo tipovali některý z modelů Ferrari či Lamborghini, nejspíše byste se nespletli. Nicméně společnost Check24 brala v potaz pouze ty vozy, u kterých v daném časovém rámci (tedy za celý loňský rok) došlo na alespoň tisícovku pojištěných kusů. A právě tomuto požadavku ani jedna z italských značek nevyhovovala...
Dle nové studie Check24 mají nejvyšší roční nájezd kombíky...
...přičemž králem celé Evropy se stalo Hyundai i40 Kombi...
...následované Škodou Superb Combi
Na opačném konci pořadí jsou podle očekávání kupé a kabriolety...
...a mezi četněji zastoupenými auty je úplně nejníže Porsche 911
Zdroj: Check24
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1