Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Škoda Fabia Combi po násilné smrti zraje jako víno, ojetá stojí skoro stejně jako nová
1.6.2023 | Petr Prokopec
Po Fabii Combi kvůli jejím kvalitám toužila řada lidí, přesto byl její život násilně ukončen. Fronty tak nově stojí před autobazary, což se pochopitelně odráží i na cenách dostupných kombíků.
Škoda Fabia Combi je přesně tím vozem, který na sto procent potvrzuje, že zákazníci již nehrají u automobilek první housle. A ta mladoboleslavská není výjimkou. Nabídka se dnes upravuje v prvé řadě tak, aby odpovídala politickým nařízením. A jakkoli to zní nesmyslně, z hlediska aktuálních pravidel se 4 257 milimetrů dlouhý vůz stal pro Škodu potenciální noční můrou. Proč, když ve finále byl k mání pouze s litrovým třiválcem, jenž přišel na svět jen kvůli snížení emisí? Protože by musel být levný, aby se vůbec prodával, a současně vyhovět všem nařízením, aby se prodávat mohl. Což je kombinace, která výrobce skutečně děsí, neboť může vést k prodělkům.
Ti tak dají raději přednost několikatunovým elektrickým monstrům za miliony korun - sice jich prodají zlomek, ale prodělají na nich stěží, zvláště když jsou dotovány horem dolem. Děje se tak s údajnou snahou pomoci přírodě, ale komu tohle může pomoci? S onou litrovou jednotkou Fabia Combi vážila 1 257 kilogramů, a to včetně řidiče a veškerých náplní. Znamená to, že byla lehčí než samotné baterie elektrického Hummeru a vážila asi o tunu méně než elektrický Enyaq. Je to tak nepochybně násobně efektivnější auto, normy ale realita nezajímá, a tak se Škoda dostala do složité situace, ze které vybruslila tak, že malý kombík raději zabila.
Protože výroba skončila již loni v listopadu a skladové zásoby v této chvíli už neexistují, musíte pro malého praktika pouze do bazarů. Ceny v nich startují na zhruba 100 tisících korun, což se nezdá být přemrštěnou sumou. Je nicméně třeba dodat, že je doprovází obrovský nájezd často přesahující metu 300 tisíc kilometrů. Jakmile ale chcete maximálně třetinu, jste již rázem někde okolo 200 000 Kč. A ve chvíli, kdy zatoužíte po variantě po faceliftu, který přišel v roce 2019, vyjde vás tohle auto na čtvrt milionu korun.
Ojetá Fabia Combi tak pomalu neztrácí na ceně, ostatně loni jako zcela nová startovala na 359 900 Kč. Naši němečtí kolegové proklepli exemplář z března 2022, který měl najeto jen 10 804 km. Nabízen je pak za 14 850 Eur (cca 353 tisíc Kč), přičemž na slevu lze rovnou zapomenout. Zájem o vůz nikam nezmizel, za čímž stojí i fakt, že přes kompaktní rozměry vůz pobere do zavazadelníku 530 litrů, resp. až 1 395 při sklopení sedadel.
Je se čeho obávat? U raných vozů osazených automatem dochází velmi často na typický projev dvouspojkové převodovky DSG, tedy na poněkud trhavé řazení. Kromě toho kritika majitelů míří také na multimediální systém, konkrétně pak na funkci Mirrorlink, jenž má občas problémy spárovat mobil s vozem. Mimo to automobilka povolala do servisů auta vyrobená mezi 8. lednem a 28. únorem 2018, u kterých panovaly obavy, že se boční airbag řidiče při nehodě nenafukuje dostatečně rychle.
Pochybení ze strany automobilky jsou tím u konce, přičemž reputaci Fabie jako velmi spolehlivého vozu potvrzují ony výše zmíněné exempláře s nájezdem přes 300 tisíc. U nich jsou přitom šrámy na karoserii a litých kolech prakticky jistotou, stejně jako odřené plasty a skvrny na čalounění uvnitř. Jakmile ale kupujete novější a málo jetý vůz, přesvědčte se, že předchozí majitel nezanedbal nic na péči i během samotné jízdy. Pokud už platíte skoro jako za nové auto, pak by tomu měl odpovídat i jeho stav.
Fabia Combi se již více než půl roku nevyrábí. Na cenách je to znát, u aut po faceliftu v podstatě neklesají. Mladoboleslavský praktik ale za to má co nabídnout, kromě velkého zavazadelníku má na kontě i slušnou spolehlivost. Foto: Škoda Auto
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva