Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl

Nenechte se mýlit, v prodeji je jako nové pořád to stejné auto, které dostalo jen facelift, přesto dnes s cenou začíná na až bláznivých 716 tisících korunách. Ojetiny můžete mít od asi 270 tisíc Kč i s nejúspornějším dieselem, který už jako nový vůbec nekoupíte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl

26.3.2024 | Petr Prokopec

Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl

/

Foto: Škoda Auto

Nenechte se mýlit, v prodeji je jako nové pořád to stejné auto, které dostalo jen facelift, přesto dnes s cenou začíná na až bláznivých 716 tisících korunách. Ojetiny můžete mít od asi 270 tisíc Kč i s nejúspornějším dieselem, který už jako nový vůbec nekoupíte.

V roce 2009 se Škoda zařadila mezi výrobce SUV. Tehdy zcela nový model Yeti získal pozornost světa zejména díky pořadu Top Gear, ve kterém jej Jeremy Clarkson vylíčil jako to nejlepší auto na světě. Mimo jiné i proto, že jeho střecha byla natolik pevná, aby na ní přistál vrtulník. „Sněžný muž“ se v roce 2013 dočkal faceliftu, který zásadně proměnil hlavně čelní partie. Značka navíc přišla s jednou verzí, ale hned se dvěma. A na čínském trhu začala nabízet i provedení prodloužené o 60 milimetrů.

Přestože bylo první SUV Škody přizpůsobeno vkusu publika největšího trhu světa, Yeti byl v Čině spíše propadákem. Důvodem byl jeho název, který měl být v Říši středu vnímán jako velmi silně polarizující. Když tedy automobilka chystala nástupce, rozhodla se pro opravdu radikální změnu. Karoq tedy nezměnil jen své označení, ale zároveň svého předchůdce překonal o 160 milimetrů do délky, o 35 mm do šířky, o 40 mm do výšky a o 60 mm v případě rozvoru.

Pro zákazníky je nicméně podstatné, že na jednu změnu nedošlo. Škoda Yeti totiž platila a držák, a to samé platí i o Yetim, který je podle statistik TÜV o vůbec nejspolehlivějších model značky. Patří několikrát mezi třicítku nejlépe hodnocených modelů a „tykat si může” s tak odolnými stoji, jako je Audi A6 nebo Mercedes třídy E. To už něco znamená.

Pro zájemce o ojeté vozy jde o dobrou zprávu, zvlášť vzhledem k cenám. Přesto není vše růžové, neboť Karoq se objevuje i ve firemních flotilách a často slouží jako rodinné SUV. Z toho důvodu je třeba hned na úvod zkontrolovat, zda karoserii a litá kola nezdobí škrábance. Následně můžete zamířit do interiéru, kde byste se neměli soustředit pouze na odřené plasty či skvrny na čalounění, ale rovněž na funkčnost sklopného mechanismu sedadel či výklopných stolků, pokud ty uvnitř nechybí.

Co dál? U malé várky aut, jenž vznikla mezi 1. a 5. dubnem 2019, může prasknout rám sedadla řidiče. V případě vozů vyrobených mezi červencem 2017 a srpnem 2018 pro změnu může dojít na selhání parkovací brzdy. V tomto případě přitom postačí jen přehřát software, v předchozím případě je nutné rám nahradit. Servisní zásah se pak vyžaduje i u některých kusů z října až prosince 2017, v jejichž případě se může začít drobit a štěpit obložení čelních sloupků.

Automobilka přišla také se dvěma svolávacími akcemi, jenž byly zaměřené na hlavové opěrky. Šlo o vozy vyrobené mezi dubnem a srpnem 2018. Tím nicméně negativa končí, což koneckonců potvrzují také kolegové z Německa. Ti vyzkoušeli svého času základní (dnes už nedostupnou) dieselovou verzi 1,6 TDI, jejíchž 115 koní bylo poprvé zaregistrováno v lednu 2020. První majitel přitom za tři roky najel mocných 177 266 km, z karoserie či interiéru to však moc nepoznáte. A platí to také o technice.

Kolegové nicméně upozorňují na to, že tak vysoký nájezd již sebou nese jisté závazky. Ve 210 tisících kilometrů bude totiž třeba vyměnit ložiska, spojku či rozvody. Ani v jednom případě se nejedná o drobný zásah do peněženky, svou volbu proto rozhodně důkladně zvažte. Menší nájezd bude vždy lepší.

Ceny ojetých kousků jsou dnes i díky extrémně ambicióznímu ceníku nového auta, které je pořád tou samou generací Karoqu dostupnou od roku 2017, velmi lákavé. Nový vůz pod 716 tisíc korun nekoupíte, na pohon 4x4 bez 866 tisíc Kč ani nemyslete. A to se pořád bavíme o základních verzích s bídnou výbavou Selection, lepší provedení přijdou na milion jako nic. Ojeté Karoqy začínají kolem 270 tisíc Kč, a to právě s motorem 1,6 TDI pod kapotou. Nájezdy bývají vysoké, ale zrovna 1,6 TDI při slušném zacházení vydrží hodně.

Jakmile zatoužíte po voze s méně než 150 tisíci km na kontě, chce to aspoň 300 tisíc korun, lépe vybavená dieselová provedení pořídíte se stejným kilometrovým limitem od asi 360 tisíc. To všechno jsou optikou současných cen nových Karoqů i spolehlivosti dříve vyrobených kusů velmi přijatelné sumy.


Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl - 1 - Skoda Karoq 2021 facelift prvni sada 03Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl - 2 - Skoda Karoq 2021 facelift prvni sada 05Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl - 3 - Skoda Karoq 2021 facelift prvni sada 14
Škoda Karoq je jako ojetina velmi zajímavou volbou, spojuje vysokou spolehlivost i při vysokých nájezdech s cenami, které se optikou ceníku nového vozu jeví být velmi nízkými. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.