Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchová auta podle ADAC: Vozy, které nejčastěji nedorazí do cíle
19.9.2020 | Petr Prokopec
Asi největší obavou motoristů je, že jejich vůz nedojede do cíle cesty. Německý autoklub ve své tradiční studii konstatuje, kterým automobilům se něco takového stává na tamních silnicích nejčastěji.
Pokud uvažujete o koupi ojetého vozu, je vždy třeba velké obezřetnosti - stačí málo a vaše peníze mohou prolétnout komínem či spíše výfukem. Nápomocna je v tomto případě řada anket, průzkumů a studií založených na všelijakých statistikách i zkušenostech samotných majitelů. A byť jejich závěry nikdy nejsou stoprocentní, dávají vždy nějaké vodítko k tomu, jakým vozům dát mezi novými či ojetými modely přednost a jakým nikoli.
Jednou z takových je i tradiční Pannenstatistik německý autoklubu ADAC, která dává dohromady data o výjezdech jeho asistenční služby. Ta za poslední rok zaevidovala přes 3,7 milionů případů, což představuje více než 10 tisíc výjezdů za den. To je i při velikosti Německa a frekvenci tamní dopravy velmi vysoké číslo, ze kterého lze usuzovat, s jakými vozy jsou problémy častěji než s jinými.
Zajímavé je, že jednou z nejčastějších příčin je selhání motoru, na které připadá 17,4 procenta výjezdů. Bylo by pochopitelně nutné blíže, co to přesně v případě jednotlivých aut znamená, je to ale nejvyšší hodnota, která byla v souvislosti s touto příčinou zaznamenána a naznačuje, že s dlouhověkostí složitých, moderních motorů to nebude tak žhavé. To ostatně naznačuje i fakt, že elektrické systémy jsou s 10,6 procenty případů na dalším místě.
Za zmínku stojí také fakt, že na další příčce trůní se 7,4 procenty jako příčina defekt pneumatiky, což je též historicky bezprecedentní. Lidem ze staré školy přijde jistě absurdní volat si kvůli píchlé pneumatice odtahovku, ADAC ale správné poukazuje na to, že dotyčným obvykle ani nic jiného nezbývá. Rezervních kol jsme se vzdali kvůli snížení nákladů a spotřeby a lepicí sada při jakémkoli větším defektu nemá šanci pomoci.
Přesunout se můžeme k „premiantům”, kterým je podle ADACu radno se na dlouhé cestování vyhnout, neboť do cíle nedoráží až příliš často. Jejich kompletní přehled najdete níže, pár výsledků z nic ale vypíchneme. Zaujmout může palec dolů pro Mercedes třídy E, který platí za velmi spolehlivý vůz, modelové roky 2010 a 2011 se ale zjevně nepovedly.
Pozoruhodná je také pozice Nissanu Qashqai, dlouhodobě velmi populárního auta mezi zákazníky, které se ale přesto pravidelně objevuje v podobných přehledech. Stejně tak do cíle často nedoráží jiné oblíbené modele, jako třeba korejské Hyundai i30 a Kie Cee'd či Sportage.
Zmínit se také sluší, že mezi vozy, které postávaly na pokraji silnice nejčastěji, je velké množství MPV. Figuruje zde jak Opel Meriva, tak Ford C-Max a S-Max, i Seat Alhambra a VW Sharan. Stejně tak lze poukázat na skutečnost, že v přehledu se neobjevuje až tak mnoho italských a francouzských vozů. Výčet všech vozů, kterým ADAC dává palec dolů, následuje.
Auta s největším množstvím selhání na cestách dle ADAC
Nejhorší minivozy
• Fiat 500 (2014-2015)
• Smart ForFour (2015-2016)
• Smart ForTwo (2015-2016)
Nejhorší malé vozy
• Hyundai i20 (2011-2014)
• Opel Meriva (2017)
Nejhorší vozy nižší střední třídy
• Ford C-Max (2010)
• Ford Kuga (2012)
• Hyundai i30 (2010)
• Kia Ceed (2011-2013)
• Kia Sportage (2011)
• Nissan Qashqai (2016-2017)
• Peugeot 308 (2010-2012)
• Renault Kangoo/Rapid (2015-2017)
• Renault Scénic (2014-2015)
Nejhorší vozy střední třídy
• Ford S-Max (2010, 2016-2017)
• Opel Insignia (2015-2016)
• Seat Alhambra (2013-2014, 2017)
• VW Sharan (2013-2014, 2017)
Nejhorší vozy vyšší střední třídy
• Mercedes-Benz třídy E (2010-2011)
ADAC v loňském roce vyjel k 3,7 milionům případů. Na základě toho vznikl žebříček nespolehlivosti aut, ve kterém nejvíce ční výše zmíněné modely. Foto: ADAC
Zdroj: ADAC
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch