Takhle se brzy bude měřit spotřeba aut. Co se změní? A komu to pomůže?

 | 14 příspěvků | 13.4.2015 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Embed

Moc smyslu pro realitu v t.. | 13.4.2015 19:14reagovat
avatar

Moc smyslu pro realitu v tom vážně není, když se udělají tři výkonové třídy a všechna auta padnou vesele do jedný. Čekal jsem třeba jiný cykly pro sporťáky, cesťáky, městský auta, kompakty... No nic, prostě skoro žádná změna. Ale jak říkáte, nakonec jedině dobře, já si podle toho auto vážně nevybírám :) Jen realistický cyklus třeba pro sporťáky nás mohl zbavit toho šílenýho nástupu downsizingu :(

Nepřihlášený mCZ

V podmínkách pro měření jíz.. | 13.4.2015 20:29reagovat
avatar

V podmínkách pro měření jízdních odporů by mělo být jasně dáno, že auto musí být v absolutně sériovém stavu - nejenom pneumatiky, ale veškeré příslušenství, řemeny, náplně, otvory, stěrače apod.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ka-r-los

Reakce na: V podmínkách pro měření jíz.. | 14.4.2015 08:36reagovat
avatar

Ono u těch odporů... jelikož se jedná o LABORATORNÍ měření v KONTROLOVANÉM prostředí, tak tě asi stěrače, otvory a pod nebudou zajímat, protože stejně auto bude stát na místě přikurtováno na válcích.

Takže odpor vzduchu? 0

Odpor stoupání? Předpokládám 0

Zobrazit reakce..

swenak

Reakce na: Ono u těch odporů... jelik.. | 14.4.2015 09:09reagovat
avatar

To je asi jeden z důvodů, proč výsledná hodnota není o tom, za kolik budu jezdit, ale o tom, abych, pokud dle spotřeby vybírám, mohl porovnat s jiným vozem. Nikde jsem se totiž nedověděl, že by se do výsledku nějak započítaval keoficient odporu vzduchu.

Stejně je to jen fraška. Opravdu by mně zajímalo, jak dospěli k těm poměrům, rychlostem a podobně. Sice to díky těm číslům vypadá odborně a sofistikovaně, ale obávám se, že to má jen předstírat odborný podklad.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený slon

cital som ze pri testovani.. | 14.4.2015 09:30reagovat
avatar

cital som ze pri testovani vyrobcovia prelepuju spary na autach aby znizili odpor, podla mna sa musi brat odpor vzduchu do uvahy. to uz by boli tie testy uplne odtrhnute od reality

Nepřihlášený petr

Reakce na: V podmínkách pro měření jíz.. | 14.4.2015 09:36reagovat
avatar

Valivý a aerodynamický odpor je měřený zvlášť a potom "dopočítaný" při měření spotřeby na stolici. Celé měření je velmi odtržené od reálného ježdění a ještě se mi líbí lidé, kteří tvrdí, že jezdí s menší spotřebou než udává výrobce (změřeno za pomoci těchto super postupů). Tak co kdo jezdí za méně než udává výrobce? Kdo je kouzelník??

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mCZ

http://www.autoforum.cz/za.. | 14.4.2015 16:05reagovat
avatar

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/takto-vyrobci-umele-sniz uji-normovanou-spotrebu-aut-da-se-s-tim-ale-neco-delat/

Nepřihlášený Ray

Reakce na: Valivý a aerodynamický odp.. | 14.4.2015 16:15reagovat
avatar

Tak podle metodiky EU 93/116 jsem jezdil s auty +/- stejně, jak udávala jejich papírova spotřeba.

V jednom případě to bylo 8,35 (reál) ku 8,5l/100km (výrobce).

V druhém to pak bylo 6,89 (reál) ku 6,7l/100km (výrobce).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomas

S auty jsem schopnej jezdi.. | 16.4.2015 06:04reagovat
avatar

S auty jsem schopnej jezdit i za míň než jsou jejich čísla ze stolice,stačí používat mozek.Nemění to ale nic na tom,že dněšní auta jsou sračky bez charakteru s ekonomikou v řiti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený maTooB

Reakce na: To je asi jeden z důvodů,.. | 16.4.2015 13:24reagovat
avatar

Samozrejme, odpory (aerodynamicky aj "valivy") sa v laboratoriach tiez meraju a nasledne zapocitavaju, samozrejme matematicky ;) Vsetky mozne finticky samozrejme su pri tom pouzite. Nasledne si este moze vysledok vyrobca znizit o 5% (myslim) ako odchylku merania

Nepřihlášený maTooB

Reakce na: S auty jsem schopnej jezdi.. | 16.4.2015 13:27reagovat
avatar

Pokial to dokazes dlhodobo a v kombinovanom cykle aj s mestom, tak potom si kuzelnik, klobuk dole pred tebou a pridem k tebe na skolenie! ;)

Nepřihlášený maTooB

Reakce na: Tak podle metodiky EU 93/1.. | 16.4.2015 13:28reagovat
avatar

Ja som tiez s Alfou 146 rv. 1997 ktora mala v technicaku 8,3 dlhodobo jazdil za 7,1, ale priznavam ze kludne a podla predpisov

Nepřihlášený mariov8

Reakce na: Valivý a aerodynamický odp.. | 25.1.2017 11:44reagovat
avatar

Ale jde to, ale obvykle se starším autem (+15 let) za použití moderních olejů. Pokrok v tribotechnologii je citelný. Předpokladem je samozřejmě dobré zajetí a perfektní technický stav. O použití hlavy a štěstí na provozní podmínky nemá smysl se bavit. S moderním autem (pár let stáří) se mi to už nedaří.

Nepřihlášený Lumír23

My spotřebu měříme docela.. | 1.4.2017 15:21reagovat
avatar

My spotřebu měříme docela snadno, a to pomocí přístroje EDM Eco - http://www.mechanikadc.cz/. Skvělá věcička, máte přehled o ujeté vzdálenosti a okamžité i průměrné spotřebě paliva. Na hodnoty se můžete podívat i na počítači, dává to signály při příliš vysokých otáčkách apod.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše