Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Takhle to dopadne, když se starším autem nabouráte ve 100 km/h do stromu
20.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Narazit do stromu či ocelového sloupu člověk nechce v žádném případě, tím spíš ne v rychlostech okolo 100 km/h a bokem ve starším autě.
Jízda alejí nebo lesem je jistě krásná, ovšem má jedno zásadní úskalí - stromy. Právě to, co ji dělá tak příjemnou, ji také dělá nebezpečnou. Napadlo vás někdy, jak to vypadá, když automobil narazí ve 100 km/h do stromu? Ať tak či tak, německá Dekra to názorně předvede na jednom autě, jehož dny největší slávy už pominuly - Peugeotu 406 kombi.
Označme to za jeden z dalších crash testů, které vám EuroNCAP neukáže. Ten dnes samozřejmě testuje nárazy do věcí jako sloupy nebo stromy, ovšem ne ve 100 km/h a ne u aut, která ještě řada lidí má, ale už se dávno nevyrábí. Jak se můžete podívat na obrázcích níže, výsledky jsou skutečně pozoruhodné - v tomto a jistě ani v žádném jiném bychom při takové nehodě sedět nechtěli. Jak říkají i výzkumníci, kteří se na testech podíleli - posádky by neměly moc šancí přežít.
U Peugeotu není po srážce ani dost dobře patrné, kterou stranou do růžového sloupu narazil a co to vlastně bylo původně za auto. Podle dostupných informací proti němu byl vržen bokem rychlostí přesně 98 km/h. Není to tak nereálný scénář, třeba když člověk dostane přetáčivý smyk a nedokáže ho zvládnout či na to nemá prostor. Boční airbagy se nafoukly, jak měly, ovšem z auta zůstala v podstatě jen hromada třísek, airbagy neairbagy.
Pochopitelně platí, že po čím novějším voze sáhnete, tím lépe takovou situaci zvládne, pasivní bezpečnost je jednou z věcí, které ve světě aut kráčí stále kupředu. Náraz takovou rychlostí do tak nepoddajné překážky relativně malých rozměrů ale bez velmi vážných následků nezvládne nic a aby nebyly fatální, bude chtít příznivou shodu okolností.
Tento test reaguje i na fakt, že na německých silnicích se v roce 2015 zranilo 14 435 lidí při srážce se stromem a 603 lidí v takové nehodě zahynulo. Pochopitelně se nejčastěji stávají takové nehody na okreskách. S blížící se hrozbou ranních mrazíků a nastupující zimou obecně je tak vhodné si připomenout, jak to může v lese dopadnout, pokud to přeženete s nájezdovou rychlostí do zasněžené zatáčky...
Crash test Peugeotu 406 dopadl opravdu špatně - náraz rychlostí 100 km/h do stromu nemá šanci přežít nikdo z posádky, vůz byl zničen za hranici rozpoznatelnosti
Zdroj: Dekra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 3 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 6 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:23 - PepaSFI
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda