Technik popsal, proč už auta nikdy nebudou taková, jaká byste je chtěli mít

 | 80 příspěvků | 25.5.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Petr L.

Supr článek, velice realis.. | 25.5.2017 18:02reagovat
avatar

Supr článek, velice realistický. Náklady a regulace toho zabily hodně :-(

Nepřihlášený Tonda Fitipaldy

Výmluvy. Design, jasně, om.. | 25.5.2017 18:36reagovat
avatar

Výmluvy. Design, jasně, omezen aerodynamikou a bezpečnostní. Motory, jasně, emise a spotřeba. Interiér, jasně, výrobní náklady. Komu ostatně záleží na nějakých blbých záslepkách. Leda nějakému zpovykanému troubovi. Otázka zní, proč dnešní auta jezdí tak špatně? Protože je nevyvíjejí technici, nýbrž programátoři. A programátoři jsou omezení lidé. Bohužel. Však se s tím každý z vás setkává každý den v praxi. Vtipy o těch dementech nevznikají jenom tak nadarmo a náhodou. Stejně jako vtipy o policajtech. Všimněte si, že všude, kde vládnou programátoři, to jde postupně do hajzlu. V jakémkoli oboru. Ve všem. Oni prostě narvou svět do jedniček a nul. Jim se to tak líbí, protože autisté, kterými většinou jsou, mají omezenost rádi. Reálný a komplikovaný svět tyhle dementy děsí. Pro všechny ostatní je ale tento přístup totální průser. Vládnou nám programátoři. A to nejenom v upadajícím automobilovém průmyslu. Nýbrž všude. A všude to jde do prdele. Protože jejich myšlení je omezené a hlavně antihumánní. Tupost a omezenost vydávaná pomocí jedniček a nul za pokrok. PRDEL, PRDEL, PRDEL:

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kecal

Reakce na: Výmluvy. Design, jasně, om.. | 25.5.2017 18:42reagovat
avatar

já bych vyzdvihl programátory SAP, jak něco takového může být tak rozšířené mi hlava nebere

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zdeněk Bouda

Jo jo. Proto si hoši hýčkám.. | 25.5.2017 18:55reagovat
avatar

Jo jo. Proto si hoši hýčkám svou letos dvacetiletou Lagunku...

Nepřihlášený Gašpo

Asi sa všetci zhodneme že.. | 25.5.2017 18:57reagovat
avatar

Asi sa všetci zhodneme že regulácie EU sú zlo a to nielen v automobilovom priemysle. Ak niečo "vymyslí" úradník od stolu, nemože to dobre dopadnúť. Proste sme jeden socializmus vyrazili oknom a druhý sa nám v plnej paráde vracia hlavným vchodom.

Komentár vyššie o programátoroch má niečo do seba. Veci navrhujú ľudia, ktorí k nim nemajú vzťah a sú odtrhnutí od reálneho života. K tomu si pripočítajte tzv. "kravaťákov", tj. marketing, ktorý má tiež silný vplyv na vývoj.

Pod tlakom všetkého možného ale výsledok nie je až tak tragický, takže v tom procese asi zostalo pár zdravých článkov. Otázka je na ako dlho.

Za socializmu mali vývojári iný problém. V podstate museli pozliepať výsledok z dostupných komponentov, navrhnúť úplne iné svetlá, alebo kľučky dverí bolo pre realizáciu takmer mimo možnosti.

Nepřihlášený Jirka_1

Co mi na dnešních autech v.. | 25.5.2017 19:08reagovat
avatar

Co mi na dnešních autech velmi vadí, tak omezený výhled, platí pro vpřed, šikmo dopředu a vzad. Mnoho havárií vzniká právě proto, že přes silně skloněné A sloupky a u nich zrcátko jako lopata není vidět právě tam, kam potřebujeme.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Ano auta dnes jsou naprost.. | 25.5.2017 19:15reagovat
avatar

Ano auta dnes jsou naprosto strašně vyrobené,a to hlavně kvůli emisím a ceně. Jako příklad Golf 5 z roku 2005 stál 550.000,- s trochu dobrým motorem a výbavou. Dnes stojí v základu mnohem méně,ale má naprosto příšerný motor a je vyrobený z materiálu,které po ujetí 100.000 km odejdu. Odpověd je jednoduchá,nekupovat nové turbosračky,koupit si staré poctivé auto které ty nové s dobrou údržbou přežije. A pokud by to tak udělalo min. 50% lidí,automobilkám by natolik klesl zisk,že by museli začít vyrábět zpátky dobré auta. Ale nikdo to neudělá,protože mnoho lidí si myslí,že ty stávající jsou prostě dobré.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený CNN

Vacsina zakaznikov zehra n.. | 25.5.2017 19:40reagovat
avatar

Vacsina zakaznikov zehra na nove auta preto, ze si potrebuje zdovodnit, preco ten vrak z bazaru, co maju doma, je "lepsi", nez to nove auto, viac za tym nie je. Kto je ochotny a ma ma moznost si priprilatit, si auto podla vlastnych snov najde. Problem je, ze taky clovek odrazu predsa len siahne po turbe, pretoze ma lepsi vykon a priebeh krutiaceho momentu, siahne po automatike, pretoze je pohodlnnejsia a rychlejsie radi, siahne po vsetkych elektronickych vychytavkach, pretoze su tiez uzitocne (pozdlzny parkovaci asistent je napriklad k nezaplateniu :p). A na forach ostane len ta skupina prva. Pre ktoru sa potom pochopitelne musia robit aj clanky, a preto autoforum pise ako pise. Jednoduche a prirodzene, svet ide dalej. ;-)

Nepřihlášený Viktor

Člověk potřebuje na denní.. | 25.5.2017 19:45reagovat
avatar

Člověk potřebuje na denní provoz bezpečné, pohodlné, úsporné, spolehlivé auto, které vždy dojede a nic po něm nechce. To jsou ta nová. A petrolhead by by měl mít jedno pro zábavu, staré, nadupané, podivné, nespolehlivé, bez airbagů a elektroniky. A ostatním je to jedno.

Nepřihlášený 666

"...absurdně dlouhé převod.. | 25.5.2017 19:47reagovat
avatar

"...absurdně dlouhé převodovky..."

Takže je lepší varianta točit cca 5000 ot. při 130 km/h jako to dělá koncern?

" platit něco navíc, a tak chceme cokoli koupit co nejlevněji."

Vzhledem k tomu, že u nás je nejprodávanější značka Škoda, tak v ČR tomu evidentně tak není..

Nepřihlášený josephko

No to je zase článok. Jede.. | 25.5.2017 19:50reagovat
avatar

No to je zase článok. Jeden by sa z neho doslova posjal... Pritom sú to samé nezmysly.

To, že pre ľudí už auto nie je ten luxusný predmet ako pred 20-25 rokmi, to je prirodzené a normálne. Čím je niekto bohatší, tým auto vníma viac ako spotrebnú vec.

No a tie záslepky na palubnej doske... Tie boli na autách aj pred 20-30 rokmi. Stačí si spomenúť na Felíciu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený DV

Stokrát opakované kecy, ja.. | 25.5.2017 20:12reagovat
avatar

Stokrát opakované kecy, jako že Škodovka je české auto s levnými náhradními díly apod. V PSA autech start -stop funguje přijatelně a já jsem s ním spokojený a chtěl jsem ho. Akorát prostě každý zjevně musí vyřezávat DPF, vypojivat airbagy a jezdit bez ABS, aby to jezdilo jako 25 let stará atmosféra.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jaroslav

Že prý nízké marže...a pak.. | 25.5.2017 20:45reagovat
avatar

Že prý nízké marže...a pak se v reklamě dočtete - že sto tisíc sleva na loňské modely...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Alfons

Reakce na: Výmluvy. Design, jasně, om.. | 25.5.2017 20:48reagovat
avatar

Tak hlavně, že díky omezeným programátorům můžeš anonymně nadávat na netu... :)

Nepřihlášený Sir CHerokee

Co se týká předpisů, někte.. | 25.5.2017 20:51reagovat
avatar

Co se týká předpisů, některé jsou užitečné, zachraňují životy jiné ne. Zvláště ty pseudoekologické. Za to si ale můžeme sami, v Evropě ve většině států vládne zelenorudá levíce, která má tendenci více lidem zasahovat do života. Týká se to EU i našich vlastnch úřadů.

Druhá věc je, že se stále vyrábí, prodává a jezdí více a více aut. Automobilky jsou bohaté molochy. Autem jezdí skoro každý. A tak se z nich stalo spotřební zboží a stejně jako u pračky, je i u taového auta nežádoucí, aby vydrželo 10 let nebo milion kilometrů. A proto dnešní auta mají celou řadu sporných technologií, složitostí a kurvítek a výrobce neštve, že prodávají nesmyslné pidimotory..no co, aspoň si dříve zákazník bude muset koupit další.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: Co se týká předpisů, někte.. | 25.5.2017 21:44reagovat
avatar

Za mnohé si ale zákazník može sám. Ja sa držím zásady, čo v aute nemám, to sa nepokazí. Modifikácie ponúkajú hromadu "technických vymožeností" bez ktorích sa človek zaobíde. Zdajú sa úžasne cool, je skvelé že auto samo radí rýchlosti, samo pribrzdí, koriguje volant, samo parkuje, sklápa zrkadlá, upozorňuje na značky, vyhrieva volant či sedačky atd. atd. Toto všetko sú ale "kurvítka", ktoré si človek vyberá sám a sám si za ne i priplatí. V naivnej viere, že je to dokonalé. Nie je. Mnohé "vylepšenia" prinášajú viac starostí než úžitku. A podobné je to i s motormi. Čím viac turba, tým viac "in". Ale čím viac umele vyhonený motor zvolíte, tým musíte počítať s menšou životnosťou. Čím komplikovanejšie riešenie s vypínaním valcov a neviem čím ešte, tým vačšia pravdepodobnosť, že niečo odíde. To je základný Parkinsonov zákon. Ak sa niečo može posrať, určite sa to poserie. :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený CNN

Reakce na: Za mnohé si ale zákazník m.. | 25.5.2017 22:15reagovat
avatar

Kecy. Zvlastne, ze Skoda 100 nemala jedine z dnesnych kurvitok a srala sa pritom kazdych 10000km i ked sa o nu clovek kazdych 5000km (pac musel) staral a po 100000 km bola zrala tak akurat do srotu. :-P Kazde nove auto co som mal bolo zlozitejsie ale - pozor - sralo sa kupodivu menej.

Nepřihlášený Jan Vidlak

no nevim ja mam v aute atm.. | 25.5.2017 22:46reagovat
avatar

no nevim ja mam v aute atmosferickou 1.1 12v a prijde mi to jako pohoda agregat. do mesta super a na dalnici 130 jede.

Nepřihlášený Ales

Reakce na: Výmluvy. Design, jasně, om.. | 25.5.2017 23:16reagovat
avatar

Kdyz neco koemtujete, tak byste o tom mel nejdriv neco vedet. Takhle z vas vypadla totalni blbost, kterou vam odkejve mozna Franta z hospody, kterej do toho nevidi stejne jako vy. Zadny auto nedela v zadny jeji fazi programator. Pokud nebudu teda pocitac programatora,kterej dela program pro NC masinu. ale ten uz nemuze ivlivnit vubec nc, protoze auto je v tu chvili uz hotovy. A nebo si vyrazne pletete programatory s konstrukterama. Clanek je z velky casti pravdivy, ale je videt, ze ho nepsal nekdo, kdo by se kdy na navrhu auta podilel...

Nepřihlášený Johny

Reakce na: Výmluvy. Design, jasně, om.. | 25.5.2017 23:29reagovat
avatar

Husty, tolik hatu proti programatorum jsem jeste nevidel. Nemate tam jeste neco? Rad se podelim s kolegy programatory. Jsme take velci fanousci zobecnovani, tak muzete hodit i nejake dalsi skupiny co nemate rad.

Nepřihlášený Boban

Reakce na: Ano auta dnes jsou naprost.. | 26.5.2017 00:12reagovat
avatar

Zrovna Golfa 5 bych nezmiňoval. Já ho mám a spokojenej nejsem. Při 160tis. km (5 let staré auto) prasklá ojnice a totál destrukce motoru. Při 170tis. prasklá pružina. 185 až 190tis. nefunkční zámek pravých dveří. Nyní mám zhruba 220 tisíc a motor občas padá do nouzáku. Nějakej problém s podtlakovým systémem, ale nevím přesně. Takže za mne... tenhle koncern už nechci a nikdy více nekoupím.

Nepřihlášený Skrew

Reakce na: Co mi na dnešních autech v.. | 26.5.2017 01:40reagovat
avatar

Kdyz nebudete za volantem lezet , tak nad tim zrcatkem normalne uvidite, vy lopato.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Jo je to tak. V praci mame.. | 26.5.2017 06:00reagovat
avatar

Jo je to tak. V praci mame novou octavku 1.8 TSI DSG 4x4 a samozrejme Start-Stop. Mame ujetp 756 km a uz jsem byl trikrat tankovat. Spotreba je 13,1 litru. Ta posledni Octavka byla stejna jen bez DSG a Start-Stopu. Mam i stejne kalhoty, boty a s touto jsem proste jezdil se spotrebou 9,2 litru. Tam mam novy vuz za cenikovku vic jak 800.000 a jsem nastvany. Ani ne tak kvuli cene za benzin( ja to neplatim), ale zdrzuje mne jezdit porad k benzince a stale myslim co to ma za smysl. Emise to asi nebudou !

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Brona

Hodně reakcí tady je. Někt.. | 26.5.2017 06:42reagovat
avatar

Hodně reakcí tady je. Někteří se svými názory snaží přiblížit nějakému globálnímu problému. Tak vám zkusím také jeden napsat. Co se týče dnešních vývojů, ať už aut, či jiných strojů a zařízení. Největším problémem jsou konstruktéři. Jsou to převážně lidé, kteří vystudovali vysokou školu a umějí ovládat nějaký ten konstrukční program, mají fantazii a hlavu na to, jak vymyslet nějakou tu součástku. Hlavním problémem těchto lidí je praxe. Bohužel jsou to lidé, kteří se často nezvedli od stolu a nemají ponětí, jak vypadá či probíhá výroba. Mnozí s těchto lidí si nedokáží ani představit, jak se bude daná součástka, kterou vymysleli, vyrábět a na jakém stroji. Hold, program snese jakoukoliv vaši myšlenku. Ovšem realita v praxi je pak jiná. Setkávám se s tímto problémem, z pozice technologa a přípravy výroby, velice často. Často musím konstruktéry upozorňovat na problém vyrobitelnosti jejich navrhovaných dílců. Je to smutné. Žádáme si specialisty v oborech, ale má to své ale. Konstruktéři by měli mít 2 letou praxi ve výrobě, abych měli přehled o dostupných technologiích, jejich cenách a možnostech použitelnosti ve výrobě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jiricek

Mne na inovacích nejvíce z.. | 26.5.2017 06:44reagovat
avatar

Mne na inovacích nejvíce zaráží, že to, co se osvědčilo se musí inovovat k horšímu. Měl jsem skvělou Octavia Combi 2l Diesel šestikvalt z roku 2013 - motoricky i interiérem velmi povedenou. Nyní jsem dostal novu Octavii Combi s 1,6l Diesel pětikvalt. Na Start/stop a točky 2 500 při 130 km/ hod jsem již "zkousnul", co však nemohu stále "zkousnout" jsou nesmyslné úpravy interiéru - chybí odkládací místo na palubní desce, při přístupu do popelníku si zlomíte ruku, do boční kapsy v předních dveřích si již nedáte petku, do kapsy zadních dveří se již nevejde skládací deštník, ve zpětných zrcátkách se vám odráží chromavé lemování výduchů klimošky a korunu tomu dává burácení/šplouchání z natankované menší nádrže, kvůli které i při o půl litru nižší spotřebě na 100 km musíte jezdit tankovat častěji.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Brona

Reakce na: Jo je to tak. V praci mame.. | 26.5.2017 06:46reagovat
avatar

Je to tak. Start-stop systém je nesmysl. Nejvíce bordelu a špatné spalování vzniká právě při startu a při doběhu motoru. Nechápu, kdo vymyslel takovou hloupost. Navíc opakované starty mají vysoké nároky na motoro a jeho pohyblivé součásti. Je to naprosto špatný krok a auto s tímto systémem bych nechal upravit pomocí přenastavní řídící jednotky, pokud to lze, a vypnutím tohoto nesmyslu.

Nepřihlášený Peter

A proto právě kupuju seat.. | 26.5.2017 06:58reagovat
avatar

A proto právě kupuju seat leon cupra model 2016,bez start stopu, s klíčkem v zapalování, s klasickou ruční brzdou a motorem 290 k.

Nepřihlášený Petr Kůs

Pěkný článek. A bude hůř... | 26.5.2017 07:06reagovat
avatar

Pěkný článek. A bude hůř.

Nepřihlášený

Hůř už bylo, teť už se bud.. | 26.5.2017 07:50reagovat
avatar

Hůř už bylo, teť už se budou ty nesmysly v autech jak silnice přeplátovávat dalšíma nesmyslama, až z toho bude jedna obrovská plácanina hoven.

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Hodně reakcí tady je. Někt.. | 26.5.2017 07:54reagovat
avatar

Tvuj nazor patri tesat do kamene. Tleskam.

Dnesni moznosti novych aut jsou tragicke. A lituju bezne spotrebitele, kteri z toho musi vybrat. Jezdim firemni 5er v nafte (2015), ale vnimam to jako mobil. Na 2 roky operak a pryc. Asi jako mobilni telefon. A pokud jste s touto situaci ok, pak si nani na co stezovat. Ale predstava ze v showroomu budu natesene vybirat auto na 8let je pryc. A vysmaty oblicej se zaricima ocima az si pro nove auto pujdu je take pryc. Jedine auto, ktere me jako nove zaujalo (v rozumne cene) je Gulia QV. Doma si piplam 25let stareho medvidka. A je dokonaly.

A nazor, ze na nove nadavaji jen ti co na to nemaji je zcestny.

Nepřihlášený kotzitzaq

Reakce na: Jo je to tak. V praci mame.. | 26.5.2017 08:31reagovat
avatar

Ono po najetých 756 km hodnotit spotřebu je trochu zcestné. Mám teď cca. 2,5 roku od nuly OIII 2,0 TDI DSG 4x4 a zpočátku žrala jak tanker (běžně okolo 9 l/100 km). Kolem nájezdu 20.000 km šla spotřeba lehce dolů (ale stále okolo 7 l/100 km), od cca. 60.000 km se držela dlouho okolo 6,5 l/100 km a teď při 140.000 km jezdím běžně pod 6 l/100 km. A troufám si tvrdit, že řidičský styl už se v mém případě nijak nemění (vliv má tedy pouze roční doba).

Nepřihlášený Truhlář

Omezení konstruktéři použív.. | 26.5.2017 08:40reagovat
avatar

Omezení konstruktéři používají omezený software vyvinutý omezenými programátory. O tom, že programátoři vládnou, nemůže být sporu. Ani o tom, že to není dobře. Už nám vládli ekonomové a skončilo to tam, kde to skončilo. Teď nám vládnou programátoři a kde to skončí ví jenom pánbůh nebeský. Ale nijak zvlášť optimisticky se to nerýsuje. I ta poznámka o jedničkách a nulách, i ta u autistech je výstižná. Takže bych to shrnul, pokud není na prvním místě člověk, jde to všechno kamsi. Vy jste to napsal poněkud konkrétněji. Technika, technologie, ekonomika, finance, průmysl, počítače, sítě atd. by tu měly být pro člověka. Ale je to všechno obráceně. A když uvážíte, že si to jenom málo lidí uvědomuje. Lidé s technickým vzděláním dokonce touto ideou opovrhují. A lidé s humanitním či společenským vzděláním jsou trvale vysmíváni a ponižování a podhodnocováni. Nemůže to nabrat dobrý konec.

Nepřihlášený vlastap

Reakce na: Kdyz nebudete za volantem.. | 26.5.2017 09:13reagovat
avatar

Lopata ses ty,sofere.Mam Nissana NV 200. A sloupek je tak tlustej,uz to parkrat na bouracku bylo. Achodci si uz take zaskakali. Ale kdyz je ta sracka doma,tak co uz delat,ze?

Nepřihlášený miam

Reakce na: Mne na inovacích nejvíce z.. | 26.5.2017 09:59reagovat
avatar

Naprosto přesně se shodují moje zkušenosti s OII a OIII. Soukormě jezdím s OII, v práci s OIII. Jízdě je OIII lepší, uživatelsky a zpracováním je však stále lepší OII.

Nepřihlášený

Reakce na: Výmluvy. Design, jasně, om.. | 26.5.2017 10:50reagovat
avatar

Řekl bych ti jeden velice trefný vtip o UDP, ale nevím, jestli by ti došel...

Nepřihlášený Al

Velká většina řidičské pop.. | 26.5.2017 11:24reagovat
avatar

Velká většina řidičské populace popisované věci vůbec neřeší. Ti lidé auta používají jinak než zapálení petroheadi. Zajímá je konektivita, asistenční systémy, pohodlí a ještě tak možná spotřeba paliva. Nedávno jsem se v jednom autosalonu zajímal o Toyotu Corollu (mimochodem nemá start-stop). Mladá žena v roli prodejce mi začala vypočítávat všemožné asistenty a možnosti připojení kdovíčeho, ale na můj dotaz po výkonu motoru neuměla odpovědět. Neměla ani ponětí o točivém momentu. Na tyhle věci se totiž běžný zákazník nikdy neptá. Proto to dotyčná neví. Lidé, kteří se o auta zajímají a baví je, řeší v diskuzích pro majoritu naprosto nepodstatné věci. A výrobci se přizpůsobují většině...

Nepřihlášený Al

Jo, a tlačítko start-stop.. | 26.5.2017 11:38reagovat
avatar

Jo, a tlačítko start-stop musí mít na svědomí určitě ajťák. Když totiž chcete ve Windows vypnout počítač, musíte jít na tlačítko Start... :-)

Nepřihlášený Petr Laierman

Nerad bych si okolo součas.. | 26.5.2017 12:07reagovat
avatar

Nerad bych si okolo současné automobilové produkce nechal někým něco nalhávat. Raději pohleďme bez falešných předsudků pravdě do tváře.

Pořízení nového automobilu je prakticky po koupi bydlení druhou nejvyšší finanční zátěží, která záhy při odprodeji odebere z rozpočtu nemalý peníz v řádu statisíců korun.

Skutečnosti pojednávající o cenové problematice automobilového průmyslu mluví jasnou řečí. Zaprvé marže automobilek potažmo showroomů zdaleka neodpovídají dobrým obchodním mravům, tudíž náklady na výrobu a prodej jsou značně vzdálené konečným prodejním cenám nových vozidel. V plné souvislosti s řečeným se zadruhé především u dobře zavedených výrobců automobilů nenachází vůle zařadit do nabídky modely prosté zbytečné výbavy a spíše bytelné konstrukce.

Věřím, že se mezi řidiči najde stále více rozumných příznivců pragmatického myšlení, kteří by uvítali úplně jednoduchá auta, bez komplikovaných zejména elektronických a elektrických systémů a součástek. Domnívám se tudíž , že by určitá nemalá skupina motoristů mnohem raději koupila automobily, jenž by v dlouhodobém horizontu mnoha například 9 až 10 let a možná i více vynikala spolehlivým provozem a bezproblémovými uživatelskými vlastnostmi.

Nekonečný běh za vysněným horizontem zisků už dneska přivádí lidstvo do velkých problémů se životním prostředím!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jára

kecy v kleci....kolik že t.. | 26.5.2017 13:19reagovat
avatar

kecy v kleci....kolik že to má škodovka zisk po zdanění??? až to bude šul nul a budou vyrábět auta jak mají, pak pište takovýhle články, do té doby je to oblbování lidí a super business pro pár bohatých. (abych se někoho nedotkl - platí to samozřejmě i pro další automobilky :-) )

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bibo

Ačkoli chápu spoustu relev.. | 26.5.2017 15:34reagovat
avatar

Ačkoli chápu spoustu relevantních argumentů autora článku, nejsem schopen s ním v některých věcech vůbec souhlasit. Zvláště né po své nedávné zkušenosti. Jak chceme přesvědčit zákazníka, aby si "připlatil" za to či ono, když vozidlo v pořizovací ceně více než 1,5 milionu korun má po najetých 160 000 km a sedmi letech provozu (což logicky dává jasně znát, že auto toho opravdu mnoho nenajezdilo) trpí v sedmém roce svého života tolika závadami, že je téměř nemyslitelné jej bez obav provozovat. Ono "nalít" do takového vozu dalších téměř 80 000,- Kč není zrovna pobídka k tomu, abych si kupoval (připlatil) za to, co bych si přál. Tím je především spolehlivost a bezporuchovost, což si myslím, je více než oprávněný požadavek za něco, co stálo v původní pořizovací ceně skoro tolik, co nový byt. Proč by to zákazník měl dělat, když ani renomované automobilky dnes neumí vyrobit ani za takové peníze nic, co by se vyrovnalo ve spolehlivosti jiného, leč patnáct let starého vozu, které slouží dodnes s minimálními náklady? Po těchto zkušenostech jsem se i já zařadil do té kategorie uživatelů, kteří budou vyhledávat to nejlevnější, co se dá koupit, protože tam mě nekvalita

a nespolehlivost alespoň nepřekvapí. A s výmluvami na regulace na mě nechoďtě, s tím kvalita vůbec nesouvisí.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Kdyz nebudete za volantem.. | 26.5.2017 18:28reagovat
avatar

Měřím 176 cm, tedy tak nějak těsně pod průměr, sedačku mám vypumpovanou kus výš, opěradlo téměř svisle a stejně v mnohých situacích pořádně nevidím tam, kam bych chtěl a měl. Kdysi Bertone na hodinu vyhodil inženýra, který navrhl špatně A sloupky, které byly širší, než odpovídalo předpisu. Dnes jsou 2x tak široké, než u Fava a nikomu to nevadí...

Nepřihlášený Fido

V něčem má článek pavdu al.. | 26.5.2017 22:12reagovat
avatar

V něčem má článek pavdu ale něco by opravdu mohlo být jinak.

Z dnešních aut je mizerně vidět ven.

Příliš vysoko začínající boční okna způsobí, že nevidíte patník, zábradlí, dítě atd. Zvednutá záď a vysoko začínající zadní okno vám opět znemožní vidět dítě, motorku, sloupek atd.

Výhled dopředu je tak trochu výhled z tunelu. Díky příliš tlustým sloupkům je výrazně zůžený výhled.

Postavte vedle sebe 15 let staré auto a nové a můžete porovnávat.

To opravdu nikomu nevadí tak výrazné zhoršení bezpečnosti?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Že prý nízké marže...a pak.. | 26.5.2017 22:18reagovat
avatar

Nebo 80% sleva na auta pro policii. Jestliže někdo může dát 80% slevu a neprodělat tak asi zas tak nízké marže nebudou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Nerad bych si okolo součas.. | 26.5.2017 23:57reagovat
avatar

Pratele automobilizmu, nedavno jsem mel v ruce casopis typu esquire z roku 2003. V nem reklama na 5er za stejne penize (jiz od) jako dnes. Tak kde je chyba?

Nepřihlášený

Reakce na: Nebo 80% sleva na auta pro.. | 27.5.2017 00:25reagovat
avatar

Přesně tak. Musíme si uvědomit, že jedna věc jsou skutečné zisky a druhá věc jsou zisky vykázané v účetnictví...

Nepřihlášený Lukas

Kdyz se vsichni museji pod.. | 27.5.2017 12:36reagovat
avatar

Kdyz se vsichni museji podrizovat, tak at se na to vyserou a nevyrabi bastle na pet let. A ta kunda co dava prikazy k vyrobe, at jezdi na kole za trest. Ja mam volvo 240 D24 z 89 roku. Nepotrebuji diagnostiku na opravy, nepotrebuji airbagy, abs,ani xenony, start stop, ani turbo a bla bla bla. za rok krome nafty do auta vrazim minimalni investici, a nepotrebuji vyhazovat penize za servis, mocovinu, aktivni uhli, pdf atd. auto sem vyvaril, nastrikal a budu ho mit dalsich 30let. A hlavne! nikde me nikdy nenecha!

Nepřihlášený honza

Reakce na: V něčem má článek pavdu al.. | 27.5.2017 23:17reagovat
avatar

Fido: Míra výhledu má souvislost i s pocitem (nejen cestovního) pohodlí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Fido: Míra výhledu má souv.. | 28.5.2017 01:16reagovat
avatar

To jako že horší výhled je pohodlnější?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ivo

Reakce na: já bych vyzdvihl programát.. | 28.5.2017 09:12reagovat
avatar

Přesně...

Nepřihlášený Karel

Nesmysl - cituji z článku.. | 31.5.2017 11:50reagovat
avatar

Nesmysl - cituji z článku " Naprostá většina z nás už dávno ztratila chuť platit něco navíc "

Kdyby toto mělo platit tak se prodávají auta převážně jen v holé, základní výbavě. Ale skutečnost je přesně opačná. Jak společnost bohatne tak přibývá lidí, kteří si rádi za kvalitu a výbavu připlatí. Osobně bych dal o nějaký ten peníz rád víc kdyby start stop bylo možné alespoň vypnout na trvalo. Jenže ani za peníze to žádný z výrobců neudělá.

Nepřihlášený Delphin

Reakce na: kecy v kleci....kolik že t.. | 31.5.2017 12:37reagovat
avatar

Ono pokud má Škodovka zisk třeba 30 mld, tak při milionu vyrobených aut je to 30 000 Kč na auto. To mi nepřipadá přehnané.

Nepřihlášený honza

Reakce na: To jako že horší výhled je.. | 31.5.2017 14:10reagovat
avatar

Fido: Co myslíš?

Nepřihlášený sumi

Reakce na: Stokrát opakované kecy, ja.. | 1.6.2017 01:06reagovat
avatar

start stop je pakárna co obtěžuje a ničí nové auto nesmyslnými starty..vypínám ho vždy když nastartuji.

Nepřihlášený Papi

Reakce na: Hodně reakcí tady je. Někt.. | 1.6.2017 07:22reagovat
avatar

Pravda, tohle je důvod, proc bylo HTP propadák. Na papíře ten motor fungoval, praxi známe...

Jinak by mě zajímalo, jak dnes probíhá ladění podvozků. Když jsem jel párkrát v novějším autě po křivé, rozbité silnici, byl to zážitek za všechny peníze. Přijde mi, že podvozky se ladí pro dokonale rovnou a suchou závodní dráhu a jaksi se už nepřemýšlí nad tím, jak se bude auto chovat na mokru, nebo nedejbože na sněhu. Taková Fabia je už od první generace vyloženě nebezpečná... Pak se nedostatky podvozku dohání ESP a dalšími asistenty...

Nepřihlášený Papi

Reakce na: No to je zase článok. Jede.. | 1.6.2017 07:25reagovat
avatar

A přitom ani u Felicie neexistovala tovární varianta, která by využila všechny pozice :D Jediné, kdy byla využita celá řada, bylo u dostavbových klimatizací

Nepřihlášený Kubinka

Hádka pár lopaťáků a provo.. | 1.6.2017 15:26reagovat
avatar

Hádka pár lopaťáků a provokatérů je vážně úsměvná :D

Nepřihlášený Substance242

Ja som to vyriešil - preda.. | 2.6.2017 15:15reagovat
avatar

Ja som to vyriešil - predal som Swift Sport, pre mňa najlepšie auto na svete ktoré mi vyhovovalo po všetkých stránkach. A používam nohy a MHD, keďže hocičo je lepšie ako nervovať sa v zápchach na ostatných idiotov. Čiže na autách už nezáleží. :-)

Nepřihlášený Takurcite

Mozna naivni predstava, al.. | 2.6.2017 15:25reagovat
avatar

Mozna naivni predstava, ale proc se automobilky nespoji a nenaznaci EU ze dal uz ne? Vzdyt ty emisni normy, to uz zacina byt docela silenost...

Je to fakt tak nerealne? Kapital maji obrovsky, zamestnavaji v EU miliony lidi (vic?), tak by jednotne jednani nejakou vahu mit melo, ne? To si opravdu nechaji nadiktovat uplne vzdy vsechno (a pak plati dieselgate a podobne kokotiny)? Vzdyt i zakazniky to sere (start stop) a oni to dobre vedi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Mozna naivni predstava, al.. | 2.6.2017 16:31reagovat
avatar

Na jednu stranu by se podobna snaha nabizela a automobilky, jako velci zamestnavatele a platci dani, v Evrope jiste nejakou vahu maji. Na stranu druhou je vsechny nesmyslne regulace chrani pred zahranicni konkurenci a take pred pripadnou novou mistni konkurenci, postavit dnes auto homologovatelne v EU je extremne komplikovane a drahe.

Nepřihlášený m_100

Problém s dnešní automobil.. | 7.6.2017 21:24reagovat
avatar

Problém s dnešní automobilovou produkcí je prozaickej. Ten komu nový auta nevyhovujou je stejně nekupuje páč na ně nemá. A tek kdo na ně má zas neřeší. Prostě koupil spotřebič na 3-5 let a je mu všechnio fuk. Hlavně že má nový a vypadá v tom dobře.

Kdyby hlavní proud kupců nových aut byli řidiči cos e zajímají tak by to taky vypadalo jinak.

Nepřihlášený Ondra S.

Většína dnes prodaných aut.. | 18.6.2017 11:33reagovat
avatar

Většína dnes prodaných aut budou služebáky do firem a tam se hledí na cenu a užitnou hodnotu.

Pokud si budu kupovat auto domů pro svou potřebu, budu se dívat na kvalitu materiálů, vlasnosti podvozků, výkon, kroutící moment a spotřebu motoru, ceny náhradních dílů servisovatelnost a taky pohodlí a výbavu, zda mám co chci a ne co nechci.

Z tohoto pohledu v koupi klasického nového auta domů nevidím smysl. Když vidím, co automobilky s velkou slávou prezentují na veletrhu, tak si říkám, že tohle doma opravdu nechci. Dalo by se sice najít pár výjímek, které by po patřičných úpravách motorů, výměně převodovky, nebo přední masky byly akceptovatelné, ale zatím to fakt nedává smysl, abych to kupoval a dělal takový tuning, abych to uvedl do pro sebe akceptovatelného a uživatelného stavu.

Nepřihlášený Paur

Jako technik ve vývoji mus.. | 26.9.2017 20:29reagovat
avatar

Jako technik ve vývoji musím potvrdit, že někdy je člověk donucen pracovat na věcech, které se příčí jeho přesvědčení, zdravému rozumu a někdy je snaha ohýbat i základní fyzikální principy :-) Do automobilového průmyslu se dobře trefuje jak ze strany regulátorů, tak ze strany zákazníků. A teď mezi tím balancuj...

Nepřihlášený Hubert

Copak to nedokáže nikdo pr.. | 31.12.2018 23:11reagovat
avatar

Copak to nedokáže nikdo prohlédnout, že tato taktika "musíme do auta dát něco navíc, protože nám to nařizuje EU", je jen zastírací lobbingovou akcí samotných automobilek u samotné EU? Je to stejné jako u jakéhokoliv spotřebního zboží u nějž klesá cena, tak se vymyslí nějaká nadstavba, aby ceny příliš neklesaly a výrobce mohl mít na výrobku stále dobrou marži. Jinak by všichni výrobci zkrachovaly v honbě za snižováním cen.

Nepřihlášený INF_11

Další věcí je, že dnes je.. | 5.3.2021 18:14reagovat
avatar

Další věcí je, že dnes je už prakticky nemožné, aby vznikaly nové značky (které svého času rostly jako houby po dešti, nejen v Evropě nebo US), takže se budeme muset spokojit s tím, co už tu je.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif