Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen

Můžete od rána do večera zkoumat různé studie a hledat v nich spolehlivé i nespolehlivé modely aut, není na tom nic špatného. Němci přesto říkají, že pro základní orientaci postačí řídit se dle značek, některé vyrábí téměř jen problematická auta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen

24.11.2021 | Petr Prokopec

Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen

/

Foto: Fiat

Můžete od rána do večera zkoumat různé studie a hledat v nich spolehlivé i nespolehlivé modely aut, není na tom nic špatného. Němci přesto říkají, že pro základní orientaci postačí řídit se dle značek, některé vyrábí téměř jen problematická auta.

Ceny ojetých aut jsou stále vyšší. Hlavním důvodem jsou rostoucí ceny nových vozů, který je dán jak jejich nedostatkem, tak stále tvrdšími regulacemi Evropské unie. Částky na cenovkách ojetin to ovlivňuje nejen přímo, ale i tím, že se část zákazníků přesunula ze showroomů do autobazarů, kde nabídka též nestačí sekundovat poptávce.

Mnoho motoristů tak muselo snížit své nároky, což pochopitelně vede k vyšším rizikům - starší nebo více ojeté auto může být logicky problematičtější než to novější a méně jeté. Jaký vůz v tu chvíli vybrat? Studie jako nový TÜV Report dávají slušné konkrétní vodítko, z těch samých dat lze ale vyvodit i mnohem obecnější. Na základě výsledků německých technických kontrol jsou problémy spojeny hlavně se šesti značkami, jejichž výčet najdete níže.

Pokud se na ně zadíváme, zjistíme, že ve výsledku jde o vozy pouze dvou koncernů. Jedním je skupina Renault zahrnující kromě francouzské automobilky také Dacii, ve druhém případu pak jde o nedávno zformovaný Stellantis, tedy slepenec konglomerátů FCA a PSA. Jde tedy také o Citroën, Fiat, Opel a Peugeot. Nejčastěji zmiňovanými problémy jsou špatná světla, brzdy, řízení, komponenty náprav nebo pohonné jednotky, z nichž může téct olej jak z cedníku. Ale nechme obecných řečí, tady jsou všechny problematické značky a obvyklé neduhy jejich aut.

Citroën

Achillovou patou francouzské automobilky jsou světlomety. V případě těch zadních velmi často shoří žárovky či LEDky, přední pak leckdy trápí tak slabý svit, že v noci začnete přemýšlet o ruční baterce. Problémy jsou spojené prakticky s celým portfoliem, a to již i u nejmladších aut.


Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 1 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 01Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 2 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 02
Foto: Citroën

Dacia

Také rumunské vozy trápí světlomety, a to znovu bez ohledu na fakt, zda jde o přední či zadní. Na druhou stranu, ty směrové jsou vždy v pořádku, jde ale o cenu útěchy. Je nicméně nutné dodat, že světla jsou u Dacií pouze špičkou ledovce, prověřit je třeba i brzdy, motorový prostor či korozi.

Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 3 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 03Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 4 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 04
Foto: Dacia

Fiat

Pokud uvažujete o ojetém Fiatu, měli byste kontrolovat především podvozek. Punto a Grande Punto dojíždí zejména na zlomené pružiny, a to již po 4 letech. Častěji než u průměru ovšem odchází i tlumiče. Model 500 pak ostatní vozy napříč branží překonává opotřebovaným zavěšením náprav.

Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 5 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 05Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 6 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 06
Foto: Fiat

Opel

Jakkoliv Opel Karl patří mezi jedny z nejlépe hodnocených aut v TÜV Reportu, o zbytku nabídky německé značky to již říci nelze. Astra je kritizována za únik oleje již během první technické kontroly, u modelu Insignia je pak daný problém dokonce čtyřikrát četnější než u konkurence.

Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 7 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 07Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 8 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 08
Foto: Opel

Peugeot

Zatímco sesterský Citroën trápí světla, u této značky jsou největším problémem brzdy. Předčasně zdeformované či jinak zničené kotouče jsou spojené zejména s modely 107, 108, 2008 a 308, i když vinit lze stejně tak špatnou údržbu jako nižší kvalitu automobilky.

Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 9 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 09Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 10 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 10
Foto: Peugeot

Renault

Další z francouzských výrobců nemá jen jednu zásadní slabinu, neboť třeba Twingo a Scenic trápí řízení, zatímco Kangoo dojíždí na brzdy. Twingo, Clio a Mégane navíc trápí zavěšení, stejně jako Captur, který je ovšem ve všech dalších oblastech hodnocen velmi dobře.

Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 11 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 11Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen - 12 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 12
Foto: Renault

Zdroj: TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.