Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto jsou značky nejhorších ojetin podle Němců, k základní orientaci stačí pár jmen
24.11.2021 | Petr Prokopec
Můžete od rána do večera zkoumat různé studie a hledat v nich spolehlivé i nespolehlivé modely aut, není na tom nic špatného. Němci přesto říkají, že pro základní orientaci postačí řídit se dle značek, některé vyrábí téměř jen problematická auta.
Ceny ojetých aut jsou stále vyšší. Hlavním důvodem jsou rostoucí ceny nových vozů, který je dán jak jejich nedostatkem, tak stále tvrdšími regulacemi Evropské unie. Částky na cenovkách ojetin to ovlivňuje nejen přímo, ale i tím, že se část zákazníků přesunula ze showroomů do autobazarů, kde nabídka též nestačí sekundovat poptávce.
Mnoho motoristů tak muselo snížit své nároky, což pochopitelně vede k vyšším rizikům - starší nebo více ojeté auto může být logicky problematičtější než to novější a méně jeté. Jaký vůz v tu chvíli vybrat? Studie jako nový TÜV Report dávají slušné konkrétní vodítko, z těch samých dat lze ale vyvodit i mnohem obecnější. Na základě výsledků německých technických kontrol jsou problémy spojeny hlavně se šesti značkami, jejichž výčet najdete níže.
Pokud se na ně zadíváme, zjistíme, že ve výsledku jde o vozy pouze dvou koncernů. Jedním je skupina Renault zahrnující kromě francouzské automobilky také Dacii, ve druhém případu pak jde o nedávno zformovaný Stellantis, tedy slepenec konglomerátů FCA a PSA. Jde tedy také o Citroën, Fiat, Opel a Peugeot. Nejčastěji zmiňovanými problémy jsou špatná světla, brzdy, řízení, komponenty náprav nebo pohonné jednotky, z nichž může téct olej jak z cedníku. Ale nechme obecných řečí, tady jsou všechny problematické značky a obvyklé neduhy jejich aut.
Citroën
Achillovou patou francouzské automobilky jsou světlomety. V případě těch zadních velmi často shoří žárovky či LEDky, přední pak leckdy trápí tak slabý svit, že v noci začnete přemýšlet o ruční baterce. Problémy jsou spojené prakticky s celým portfoliem, a to již i u nejmladších aut.
Foto: Citroën
Dacia
Také rumunské vozy trápí světlomety, a to znovu bez ohledu na fakt, zda jde o přední či zadní. Na druhou stranu, ty směrové jsou vždy v pořádku, jde ale o cenu útěchy. Je nicméně nutné dodat, že světla jsou u Dacií pouze špičkou ledovce, prověřit je třeba i brzdy, motorový prostor či korozi.
Fiat
Pokud uvažujete o ojetém Fiatu, měli byste kontrolovat především podvozek. Punto a Grande Punto dojíždí zejména na zlomené pružiny, a to již po 4 letech. Častěji než u průměru ovšem odchází i tlumiče. Model 500 pak ostatní vozy napříč branží překonává opotřebovaným zavěšením náprav.
Opel
Jakkoliv Opel Karl patří mezi jedny z nejlépe hodnocených aut v TÜV Reportu, o zbytku nabídky německé značky to již říci nelze. Astra je kritizována za únik oleje již během první technické kontroly, u modelu Insignia je pak daný problém dokonce čtyřikrát četnější než u konkurence.
Peugeot
Zatímco sesterský Citroën trápí světla, u této značky jsou největším problémem brzdy. Předčasně zdeformované či jinak zničené kotouče jsou spojené zejména s modely 107, 108, 2008 a 308, i když vinit lze stejně tak špatnou údržbu jako nižší kvalitu automobilky.
Renault
Další z francouzských výrobců nemá jen jednu zásadní slabinu, neboť třeba Twingo a Scenic trápí řízení, zatímco Kangoo dojíždí na brzdy. Twingo, Clio a Mégane navíc trápí zavěšení, stejně jako Captur, který je ovšem ve všech dalších oblastech hodnocen velmi dobře.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva