Tříválce VW včetně těch ve Škodách se porouchávají, do servisů musí desítky modelů

Nespolehlivost nejmenší pohonné jednotky koncernu VW posledních let se dosud pohybovala v rovině obav, teď už je ale faktem. Litrovým tříválcům prosakují vstřikovače, a to zjevně už roky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Tříválce VW včetně těch ve Škodách se porouchávají, do servisů musí desítky modelů

21.8.2020 | Petr Prokopec

Tříválce VW včetně těch ve Škodách se porouchávají, do servisů musí desítky modelů

/

Foto: Pavel Janda, Autoforum.cz

Nespolehlivost nejmenší pohonné jednotky koncernu VW posledních let se dosud pohybovala v rovině obav, teď už je ale faktem. Litrovým tříválcům prosakují vstřikovače, a to zjevně už roky.

Již léta se říká, že každá mince má dvě strany. Platí to i v případě modulárních komponentů, které výrobcům přináší nemalé úspory z rozsahu. Je ovšem třeba počítat také s tím, že způsobit mohou i o to větší komplikace. Je totiž sice hezké, když automobilky nemusí vyvíjet pro každý vůz jedinečný motor, ovšem pokud tato jednotka má vadu, pak stejná potíž postihne daleko více aut. Přesvědčit se o tom nyní může koncern VW, který svolává do servisů vozy osazené přeplňovaným litrovým tříválcem.

Přesný rozsah svolávací akci není zatím zcela zřejmý, z dostupných informací víme o tisících aut prodaných v Německu s logy Volkswagenu, Seatu a Škody. Není to ale jistě konečný účet - problematická auta se prodala na všech trzích a ve výčtu mimo jiné chybí modely Audi. Na další informace zatím čekáme, z těch současných můžeme dodat, že formálním důvodem svolání je zvýšená produkce emisí během jízdy. Za tím ale stojí docela nepříjemný technický problém.

Mluvčí Seatu upřesnil, že problém způsobují vstřikovací ventily, u nichž dochází ke kritickému průsaku mimo povolenou toleranci. Docházet k tomu má zejména po vypnutí pohonné jednotky, a to i při použití systému start-stop, kdy se do spalovací komory dostává nespálené palivo, které tam nemá co dělat. Vše mají vyřešit zcela nové vstřikovací jednotky, které budou zákazníkům zdarma namontovány. Budou však kvůli tomu muset do servisu, přičemž oprava má zabrat dvě až tři hodiny.

Zmíněné značky již přišly i se seznamem modelů, kterých se svolávací akce týká. U Volkswagenu jde o Caddy, Golf, Passat, Polo, Sharan, Sportsvan, Touran, T-Cross, T-Roc a up!, zatímco u Seatu se bude opravovat Arona, Ateca, Ibiza, Leon a Toledo. V případě Škody pak dopis od automobilky mohou očekávat majitelé modelů Fabia, Kamiq, Karoq, Octavia, Rapid a Scala. Jde tedy o desítky různých modelů - snad všechny, ve kterých byly motory 1,0 TSI kdy použity.

Z výčtu české značky je pak evidentní, že problém nenastal letos, ale je dlouhodobějšího rázu. Přeci jen Rapid se již nějaký ten pátek v Evropě neprodává, naopak Scala je k mání relativně krátce. Vše by měla způsobovat série vadných komponentů, které se po nějaké době začínají popsaným způsobem porouchávat, jak jsme ale již zmínili, není zatím zcela jasné, kolik aut je problémem dotčeno. Pokud ovšem máte tento motor ve svém autě, nebuďte překvapeni, když vám domů dorazí dopis s výzvou k navštívení servisu.


Tříválce VW včetně těch ve Škodách se porouchávají, do servisů musí desítky modelů - 1 - VW 1.0 TSI 2020 svolavaci akce 01Tříválce VW včetně těch ve Škodách se porouchávají, do servisů musí desítky modelů - 2 - VW 1.0 TSI 2020 svolavaci akce 02Tříválce VW včetně těch ve Škodách se porouchávají, do servisů musí desítky modelů - 3 - VW 1.0 TSI 2020 svolavaci akce 03
Koncern VW povolává do servisů desítky modelů z posledních let s litrovým tříválcem, a to kvůli průsakům paliva. Bude jim muset vyměnit vstřikovače. Foto: Volkswagen

Zdroje: Focus, Kfz-Rueckrufe, Automobilky

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše