Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
U nás přehlížený japonský kompakt jako ojetina ohromuje spolehlivostí, přesto ho po letech koupíte levně
7.3.2023 | Petr Prokopec
Není to zase tak staré auto, vyrábět se přestalo teprve před pěti roky, díky tomu je ale akorát staré na to, aby bylo prověřené časem. A přitom dost staré na to, aby nestálo majlant.
Toyota je synonymem pro hybridní techniku. Jako první těžil z kombinaci spalovací a elektrické jednotky již v roce 1997 Prius, následně pak její technologie zamířily pod kapotu mnoha dalších japonských modelů. Mezi nimi figuruje i Auris, který se v podobně hybridního konceptu ukázal před čtrnácti lety. Výroba sériového provedení pak začala v roce 2010 v britském Burnastonu. Hatchback se tak stal vůbec prvním masově produkovaným hybridem v Evropě.
O dvě léta později Toyota přišla s Aurisem druhé generace, přičemž hybridní technika tentokrát byla dostupná od samotného zahájení prodeje. Ve srovnání s předchůdcem přitom nedošlo na výrazné změny, nikl-metal-hydridové baterie totiž nadále počítaly s kapacitou 6 500 mAh, zatímco 1,8litrový benzinový čtyřválec zůstal u 99 koní. Celkově pak se soustavou byl spojen 136koňový výkon, jenž vedl ke zrychlení na stovku za 10,9 sekundy a nejvyšší rychlosti 180 km/h. Obecně vzato si Auris zákazníky našel, hybrid je ale u nás zcela přehlíženým zbožím.
Hybridní Auris E180 lze dnes pořídit od asi 200 tisíc korun, což není mnoho na zhruba 9 let starý exemplář z vrcholu nabídky. V ten moment je třeba počítat s vyšším nájezdem, zrovna ten ale vůz moc netrápí. Toyota je považována za jednu z nejspolehlivějších automobilek, jejíž produkty jsou pomalu věčné. Auris pak sice měl na kontě potíže spojené s klasickou startovací baterií, šlo nicméně o omezenou produkci z let 2012 až 2014. Jakmile tedy sáhnete po verzích po faceliftu, jste takříkajíc v pohodě. Což platí také u dalšího problému, a to za předpokladu, že zvolíte hybrid. Ten totiž na rozdíl od dieselu neměl potíže s filtrem pevných částic.
Toliko k nekvalitám výroby, vše ostatní jde na konto předchozího majitele či jeho dětí. Stejně jako u všech dalších rodinných aut je totiž třeba zkontrolovat karoserii a litá kola kvůli oděrkám při parkování, stejně jako vnitřní čalounění a plasty, jenž se mohly stát uměleckým plátnem pro ratolesti. Jelikož však Toyota trvala na užití starosvětské techniky, jako je třeba mechanická ruční brzda, vše je robustní. I přes případné škrábance tak interiér nevrže.
Bát se ostatně nemusíte ani již popsané hybridní techniky, a to přesto, že u nejstarších baterií již nelze počítat s tovární garancí. Nicméně na degradaci má obrovský vliv rychlodobíjení, které v tomto případě není možné - namísto připojení do zásuvky se energie doplňuje při pohybu regenerací kinetické energie nebo během zpomalení vozu rekuperací té brzdné. I proto v rámci statistik hybridní verze stojí nad těmi čistě spalovacími.
Naši němečtí kolegové proklepli exemplář z roku 2015, u kterého se v podstatě zmohli na jediné, a to na konstatování, že vše je v ještě lepším stavu, než vůbec očekávali. Ve městě, kde pak na rekuperaci brzdné energie dochází především, přitom dosáhli čtyřlitrové spotřeby, jenž na okreskách vzrostla na 5,5 l/100 km. To je působivé, i přehlížené zboží zjevně může být zajímavou koupí.
Hybridní Auris druhé generace dokáže ohromit spolehlivostí i spotřebou. V případě zájmu sáhněte hlavně po vozech po faceliftu, který přišel v roce 2015. Foto: Toyota
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva