U nás přehlížený japonský kompakt jako ojetina ohromuje spolehlivostí, přesto ho po letech koupíte levně

Není to zase tak staré auto, vyrábět se přestalo teprve před pěti roky, díky tomu je ale akorát staré na to, aby bylo prověřené časem. A přitom dost staré na to, aby nestálo majlant.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

U nás přehlížený japonský kompakt jako ojetina ohromuje spolehlivostí, přesto ho po letech koupíte levně

7.3.2023 | Petr Prokopec

U nás přehlížený japonský kompakt jako ojetina ohromuje spolehlivostí, přesto ho po letech koupíte levně

/

Foto: Toyota

Není to zase tak staré auto, vyrábět se přestalo teprve před pěti roky, díky tomu je ale akorát staré na to, aby bylo prověřené časem. A přitom dost staré na to, aby nestálo majlant.

Toyota je synonymem pro hybridní techniku. Jako první těžil z kombinaci spalovací a elektrické jednotky již v roce 1997 Prius, následně pak její technologie zamířily pod kapotu mnoha dalších japonských modelů. Mezi nimi figuruje i Auris, který se v podobně hybridního konceptu ukázal před čtrnácti lety. Výroba sériového provedení pak začala v roce 2010 v britském Burnastonu. Hatchback se tak stal vůbec prvním masově produkovaným hybridem v Evropě.

O dvě léta později Toyota přišla s Aurisem druhé generace, přičemž hybridní technika tentokrát byla dostupná od samotného zahájení prodeje. Ve srovnání s předchůdcem přitom nedošlo na výrazné změny, nikl-metal-hydridové baterie totiž nadále počítaly s kapacitou 6 500 mAh, zatímco 1,8litrový benzinový čtyřválec zůstal u 99 koní. Celkově pak se soustavou byl spojen 136koňový výkon, jenž vedl ke zrychlení na stovku za 10,9 sekundy a nejvyšší rychlosti 180 km/h. Obecně vzato si Auris zákazníky našel, hybrid je ale u nás zcela přehlíženým zbožím.

Hybridní Auris E180 lze dnes pořídit od asi 200 tisíc korun, což není mnoho na zhruba 9 let starý exemplář z vrcholu nabídky. V ten moment je třeba počítat s vyšším nájezdem, zrovna ten ale vůz moc netrápí. Toyota je považována za jednu z nejspolehlivějších automobilek, jejíž produkty jsou pomalu věčné. Auris pak sice měl na kontě potíže spojené s klasickou startovací baterií, šlo nicméně o omezenou produkci z let 2012 až 2014. Jakmile tedy sáhnete po verzích po faceliftu, jste takříkajíc v pohodě. Což platí také u dalšího problému, a to za předpokladu, že zvolíte hybrid. Ten totiž na rozdíl od dieselu neměl potíže s filtrem pevných částic.

Toliko k nekvalitám výroby, vše ostatní jde na konto předchozího majitele či jeho dětí. Stejně jako u všech dalších rodinných aut je totiž třeba zkontrolovat karoserii a litá kola kvůli oděrkám při parkování, stejně jako vnitřní čalounění a plasty, jenž se mohly stát uměleckým plátnem pro ratolesti. Jelikož však Toyota trvala na užití starosvětské techniky, jako je třeba mechanická ruční brzda, vše je robustní. I přes případné škrábance tak interiér nevrže.

Bát se ostatně nemusíte ani již popsané hybridní techniky, a to přesto, že u nejstarších baterií již nelze počítat s tovární garancí. Nicméně na degradaci má obrovský vliv rychlodobíjení, které v tomto případě není možné - namísto připojení do zásuvky se energie doplňuje při pohybu regenerací kinetické energie nebo během zpomalení vozu rekuperací té brzdné. I proto v rámci statistik hybridní verze stojí nad těmi čistě spalovacími.

Naši němečtí kolegové proklepli exemplář z roku 2015, u kterého se v podstatě zmohli na jediné, a to na konstatování, že vše je v ještě lepším stavu, než vůbec očekávali. Ve městě, kde pak na rekuperaci brzdné energie dochází především, přitom dosáhli čtyřlitrové spotřeby, jenž na okreskách vzrostla na 5,5 l/100 km. To je působivé, i přehlížené zboží zjevně může být zajímavou koupí.


U nás přehlížený japonský kompakt jako ojetina ohromuje spolehlivostí, přesto ho po letech koupíte levně - 1 - Toyota Auris Hybrid Mk2 ojetina ilustracni foto 01U nás přehlížený japonský kompakt jako ojetina ohromuje spolehlivostí, přesto ho po letech koupíte levně - 2 - Toyota Auris Hybrid Mk2 ojetina ilustracni foto 02U nás přehlížený japonský kompakt jako ojetina ohromuje spolehlivostí, přesto ho po letech koupíte levně - 3 - Toyota Auris Hybrid Mk2 ojetina ilustracni foto 03
Hybridní Auris druhé generace dokáže ohromit spolehlivostí i spotřebou. V případě zájmu sáhněte hlavně po vozech po faceliftu, který přišel v roce 2015. Foto: Toyota

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.