Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Univerzální, úsporný a skoro nezničitelný VW Passat 2,0 TDI lze i zánovní koupit levněji než základní Fabii
1.7.2027 | Petr Miler
Chcete-li v této nejisté době koupit auto, které vám poslouží ke všemu myslitelnému, a přitom vás nestáhne z kůže svou spotřebou ani servisními náklady, Passat 2,0 TDI je rozumná volba. Bývá drahý a nebo dávno odjetý, tento kousek je pozoruhodnou výjimkou.
Možná si vzpomenete na VW Passat B8, který jsme vám ukazovali před pár lety. Byl v tu chvíli jen dva roky starý a přesto ujel 544 573 km - neděláme si legraci, pořád se na něj můžete podívat. Byl to extrém svého druhu a ukazuje, co také může auto za tak krátký čas najet. A abychom měli mozaiku kompletní, ukážeme vám dnes i to, co auto téhož typu může naopak za mnohem delší čas „nenajet”. VW Passat, na který se díváte nyní, je 13 let starý. A za celou tu dobu najel tolik kilometrů, co výše zmíněný exemplář asi za 8 týdnů. Tomu se říká kontrast...
Jde logicky o starší kousek, tedy Passat generace B6 (tedy v podstatě jen o generaci starší vůz, neboť typ B7 byl faceliftem B6), jinak ale znovu exemplář s dvoulitrovým dieselem pod kapotou. Taková auta obvykle jezdí a jezdí, tento stroj to ale do značné míry minulo. Přitom je to verze Sportline, žádný sportovec se z ní ale nevyklubal, maratonský běžec tedy rozhodně ne.
Výbava je tedy slušná, jakkoli nečekejte žádný luxus. Jsou tu věci jako automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, xenony, autorádio s CD přehrávačem a zásadní bezpečnostní prvky jako hromádka airbagů či ESP. A to je skoro všechno, ze zbytku stojí za zmínku snad leda zadní parkovací senzory. Výbava neurazí, nenadchne, přednost tohoto vozu je jinde.
Jeho dosavadní majitel jej zkrátka nevyužil, to se jinak nedá nazvat. Auto jezdilo, pouhých 44 tisíc km za 13 let je ale na Passat 2,0 TDI něco jako nic. Navíc se mu dostávalo pravidelné péče, takže vypadá opravdu netknutě - podívejte se třeba na nepoškozenou karoserii, nevysleplá světla, neprosezené sedačky... Je to skutečně stále zánovní auto a podle prodávajícího jako nové prý stále i voní.
Leckdo by mohl čekat, že takový vůz bude drahý, protože dnes je skoro každé ojeté auto drahé a u tohoto k tomu alespoň existuje důvod. Jenže ono zase tak drahé není. Přijde na 9 900 euro, tedy asi 245 tisíc Kč. Takové peníze za Passat TDI s perspektivou asi 950 tisíc ujetých km? Nechali bychom si říci, zvlášť dnes, kdy základní Fabie s motorem 0,0nic a podobnou výbavou stojí skoro o 100 tisíc víc. Je to auto, které poslouží absolutně pro všechno, platí za jeden z největších držáků mezi moderními ojetinami jeho 4,5 litru nafty mimoměstské spotřeby není něco jako nesplnitelný sen.
Samozřejmě, je to pořád Passat B6, něco takového se ale zkrátka nenabízí každý den, spíše se to nenabízí skoro vůbec. Takže pokud nutně potřebujete 2,0 TDI, nemusíte mít nejnovější generaci a oceníte minimální nájezd, tohle může být skvělá koupě. S vědomím toho, co Passaty také ujedou, to může být auto na opravdu hodně, hodně dlouho. Kdybyste měli zájem, auto stojí v německém Backnangu.
13 let starý Passat Variant 2,0 TDI s tak malým nájezdem je vážně rarita. Zvláště měl-li veškerou péči a vypadá podle toho. Jeho cena je na dnešní dobu velmi zajímavá. Foto: Carpoint Backnang, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera