Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně

Jeho pokus uhranout větší množství zákazníků v pozici nového vozu nebyl úspěšný a nedá se říci, že by byl bůhvíjak žádaný jako ojetina. Aspoň lepší verze si ale cenu drží, stojí podobně jako stejně staré limuzíny Mercedesu třídy S.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně

15.2.2023 | Petr Prokopec

Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně

/

Foto: Volkswagen

Jeho pokus uhranout větší množství zákazníků v pozici nového vozu nebyl úspěšný a nedá se říci, že by byl bůhvíjak žádaný jako ojetina. Aspoň lepší verze si ale cenu drží, stojí podobně jako stejně staré limuzíny Mercedesu třídy S.


V roce 2013 vstoupila na trh šestá generace Mercedesu-Benz s kódovým označením W222. Za tuto limuzínu jste v základu museli zaplatit něco okolo dvou milionů korun, většina zákazníků nicméně zabrouzdala i na pole příplatkové výbavy. I základní dieselové provedení S350d tak bylo možné vyšňořit přesně dle vašeho vkusu. V takové chvíli ovšem z vašeho bankovního účtu mohlo zmizet klidně i dalšího 1,5 milionu.

Dnes nicméně můžeme již neprodávanou třídu S považovat za jednoho z králů ztráty hodnoty, nejstarší kousky lze totiž pořídit pod půl milionu korun. Opravdu přitom nejde o žádné holobyty, místo toho můžete počítat s výčtem všeho, co je k luxusnímu životu třeba. Jen musíte počítat s tím, že počet najetých kilometrů může být vyšší než cena. Jakmile pak navíc dojde na větší technický problém, servis již příliš nezajímá, že jste vůz kupovali jako ojetý. Jednou jste zkrátka členem klubu třícípé hvězdy, platit tedy musíte i vyšší poplatky.

Za danou částku, tedy za méně než půl milionu korun, nicméně můžete mít i jiný podobně starý vůz, a sice Volkswagen Beetle. Také ten se dnes již nevyrábí, na rozdíl od Mercedesu nicméně do showroomů nedorazil nástupce. Zájemce o kupé se tak značka snaží oslnit modelem Golf, zatímco za otevřené provedení má zaskočit T-Roc Cabrio. Nejsme si nicméně jisti, zda se to jednomu či druhému vozu daří. Na první zmíněný se totiž valí spíše kritika než chvála, o druhém se pak mluví snad jen kvůli vysoké ceně (od 872 900 Kč).

Beetle je ve srovnání s tím legendou, o které si lidé nejspíše budou vyprávět ještě dlouhá léta, jakkoli je třeba říci, že jeho poslední iterace odešla z trhu s nepořízenou jako propadák, který se nedočkal nástupce. Zájem o ní nebyl a není, pokud se ale rozhodnete „Brouk“ pořídit levně, musíte se zaměřit na jinými nechtěné tuctové verze. Když totiž kolegové z Auto Bildu otestovali exemplář z ledna 2014, jehož přední kola roztáčel přeplňovaný dvoulitr, nemohli věřit vlastním očím. Se 73 962 najetými kilometry je totiž vůz po prvním majiteli nabízen za 16 950 Eur (asi 403 tisíc Kč).

Ve srovnání s třídou S tedy nedošlo na tak extrémní propad, byť původně stál vůz (tehdy) ne zrovna nízkých 32 415 Eur (cca 770 tisíc Kč). Je to ale je verzí. Díky pohonnému ústrojí se o něm dalo uvažovat jako o jakémsi stylovém ekvivalentu Golfu GTI. Dopředu totiž mířilo 220 koní, které 4,3metrový vůz se zavazadelníkem o objemu 310 až 905 litrů rozpohybovaly za 7,3 sekundy. V zatáčkách se „Brouk“ mohl opřít o sportovní podvozek, na dálnici pak mohl zvládnout i 229 km/h.

Beetle je přitom spojen rovněž s vysokou spolehlivostí, zvláště k verzi 2,0 TSI spárované s manuální převodovkou nemíří prakticky žádná kritika. Platí to i pro ostatní verze, poslední Beetle je obecně mezi nadprůměrně spolehlivými vozy, když ale sáhnete po verzi s jedna-dvojkou TSI (105 koní) či jedna-čtyřkou TS (160 koní) lze tohle auto mít už od nějakých 180 tisíc Kč. To není mnoho, snáze se tak lze smířit s horší dynamikou, pro sportování se ostatně Beetle zrovna nenarodil.

Jak jsme již zmínili, vůz patří mezi ty lépe hodnocené vozy značky v TÜV Reportu. Stáří ale nezapře, a to si vždy vybírá svou daň. V případě zájmu proto zkontrolujte vše gumové, tedy hadičky, objímky či silentbloky, zvláště pokud tu mluvíme o desetiletých vozech. Výfuk by ale měl vydržet i takovou dobu, stejně jako pružiny či tlumiče. Na brzdy se pak zaměřte zejména ve chvíli, kdy vám v hledáčku utkví onen dvoulitr - velmi slušnou akceleraci bylo třeba také krotit, což se bez opotřebení neobešlo.


Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně - 1 - VW Beetle 2012 ojetina ilustracni foto 01Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně - 2 - VW Beetle 2012 ojetina ilustracni foto 02Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně - 3 - VW Beetle 2012 ojetina ilustracni foto 03Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně - 4 - VW Beetle 2012 ojetina ilustracni foto 04Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně - 5 - VW Beetle 2012 ojetina ilustracni foto 05Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně - 6 - VW Beetle 2012 ojetina ilustracni foto 06Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně - 7 - VW Beetle 2012 ojetina ilustracni foto 07Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně - 8 - VW Beetle 2012 ojetina ilustracni foto 08Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně - 9 - VW Beetle 2012 ojetina ilustracni foto 09
Beetle vyráběný v letech 2011 až 2019 je spolehlivým vozem, se slabšími motory jsou spojeny i velmi nízké ceny. S dvoulitrovým TSI ani ne. Ilustrační foto: Volkswagen

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.