Luxusní korejské SUV lidé v bazarech přehlížejí, i když je spolehlivé a výkonné, o to levněji ho koupíte

Není to auto, které by naprostou většinu lidí napadlo v bazarech hledat, zůstává takříkajíc pod radarem. To ale ve výsledku znamená jen to, že je relativně dostupné, spolehlivostí, dynamikou, kvalitou jízdy i prostorem a komfortem uvnitř jen boduje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Luxusní korejské SUV lidé v bazarech přehlížejí, i když je spolehlivé a výkonné, o to levněji ho koupíte

1.2.2023 | Petr Prokopec

Luxusní korejské SUV lidé v bazarech přehlížejí, i když je spolehlivé a výkonné, o to levněji ho koupíte

/

Foto: Kia

Není to auto, které by naprostou většinu lidí napadlo v bazarech hledat, zůstává takříkajíc pod radarem. To ale ve výsledku znamená jen to, že je relativně dostupné, spolehlivostí, dynamikou, kvalitou jízdy i prostorem a komfortem uvnitř jen boduje.

Kia Sorento nikdy nebyla levným automobilem. V roce 2015, kdy do prodeje dorazila třetí generace, jste totiž na základní provedení 4,7metrového korejského SUV potřebovali 910 tisíc korun. Je sice pravdou, že v té chvíli jste pod kapotou mohli počítat s 2,2litrovým turbodieselem o výkonu 200 koní, to však byla jen slabá náplast. Konkurenční Škoda Kodiaq totiž v té době startovala na 677 900 Kč. A pokud jste u ní sáhli po dvoulitrovém turbodieselu naladěném na 190 koní, mohli jste jej společně s automatem a pohonem všech kol dostat již za 832 900 Kč.

Od té doby se mnohé změnilo. Kodiaq sice prošel jen lehčím faceliftem, za méně než 1 069 900 Kč jej nicméně dnes již nepořídíte. Sorento je pak sice ještě o 30 tisíc korun dražší, nicméně Korejci již od roku 2020 nabízí zcela novou generaci. Ta i nadále spoléhá na zmíněnou jednotku 2,2 CRDi, nově je však motor již standardně spojen s osmistupňovým automatem namísto předchozího šestistupňového manuálu. Kodiaq tak rázem působí dojmem příliš drahého vozu.

Problémem nicméně je, že ani jedno z velkých SUV již pro běžného smrtelníka není dostupné. Tedy jako zcela nový vůz. Na Sorento nicméně můžete narazit v autobazarech, kde se dá pořídit od 300 tisíc korun. To na šest až sedm let staré vozy není mnoho, zvláště když většina majitelů nezůstala u základní výbavy, ale místo toho zamířila na vrchol či se k němu alespoň přiblížila. Jelikož nicméně Sorento velmi často fungovalo jako součást firemních flotil, je třeba u nejstarších kousků počítat s nájezdem přes 200 000 kilometrů.

Dopřát si pochopitelně můžete i auta s méně než 100 tisíci najetými kilometry, ovšem v takovém případě se pochopitelně musíte smířit s vyššími cenami, ostatně Sorento generace UM se vyrábělo do roku 2020. A tak můžete u mnoha kousků počítat ještě se zhruba čtyřletou zárukou. A dobrou zprávou je, že největší množství nabízených kousků bylo vyrobeno právě v posledních dvou letech výroby.

Pozitivem je rovněž spolehlivost, Sorento dosahuje na 91procentní skóre. Víceméně jediná kritika míří na spojku u manuálních verzí, v jejímž případě se přesvědčte, že neprokluzuje či nezapáchá. Platí to zejména u aut, které jsou osazeny tažným zařízením. Vyjma toho se vyplatí i kontrola veškeré elektroniky, stejně jako spodku kvůli výletům do terénu a následné zanedbané péči. U třetí řady sedadel pak prověřte, že sklápěcí mechanismus funguje bez jakéhokoliv zádrhelu.

Naši kolegové z Německa otestovali právě vůz z posledních let výroby. Od první registrace v srpnu 2020 Sorento najelo méně než 25 tisíc kilometrů, považovat jej tak vlastně můžeme leda za dobře zajeté. Za sebou má přitom veškeré předepsané prohlídky, během nichž se nevyskytnul žádný problém. Výbava GT-Line pak zahrnuje opravdu velkorysý standard, jehož součástí je jak sada kamer, tak kožené čalounění, vyhřívaná a chlazená sedadla či audio systém Harman Kardon.

Právě fakt, že korejské SUV je plně vybaveno, málo ojeto a kromě dieselového motoru, jehož výkon překonává i současné provedení disponující „pouze“ 194 koňmi, se však spolu s osmistupňovým automatem projevuje na ceně. Auta z posledních dvou let výroby s nájezdy v nízkých desítkách tisíc km se ojetá prodávají za ceny od asi 600 tisíc Kč, což už pochopitelně není málo. Ve srovnání se stávajícím vrcholem, jenž v případě dieselu stojí od 1,37 milionu korun, jde vzhledem k minimálnímu opotřebení stále o slušnou úsporu.


Luxusní korejské SUV lidé v bazarech přehlížejí, i když je spolehlivé a výkonné, o to levněji ho koupíte - 1 - Kia Sorento 2018 ojetina ilustracni foto 01Luxusní korejské SUV lidé v bazarech přehlížejí, i když je spolehlivé a výkonné, o to levněji ho koupíte - 2 - Kia Sorento 2018 ojetina ilustracni foto 02Luxusní korejské SUV lidé v bazarech přehlížejí, i když je spolehlivé a výkonné, o to levněji ho koupíte - 3 - Kia Sorento 2018 ojetina ilustracni foto 03
Ojeté Sorento může představovat rodinný ideál, po které naprostá většina lidí do bazarů nemíří. Jen pár let stará auta tak lze pořídit za zlomek původní ceny i při nízkém nájezdu. Foto: Kia

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.