Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Megane RS 275 Trophy-R: odlehčená edice prolétla Ring za 7:54,36
16.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Notně upravený Megane vydobyl Renaultu zpět trůn Severní smyčky. Leon je o 4 s pomalejší.
Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvolnili nedávno a automobilky jakoby se na ní snad rozhodly okamžitě zareagovat. Invaze dále pokračuje, boje na Severní smyčce Nürburgringu jakbysmet. Renault nyní konečně zveřejnil čas svého pokořitele, kterým není verze 275 Trophy, ale ještě něco peprnějšího. Čas 7 minut 54,3 sekundy totiž zajel s o sto kilogramů lehčí edicí Trophy-R, která se navíc pyšní vylepšeným podvozkem.
Pokud nás čísla neklamou, měla by novinka vážit sympatických 1 281 kilogramů. Právě s ní testovací jezdec Renaultu Sportu zajele onen výtečný čas, kterým zdolal Seat Leon Cupra 280 téměř o čtyři sekundy a to přesně před měsícem. Nová verze Trophy-R vychází logicky z varianty Trophy, má tedy v základní výbavě samosvorný mechanický diferenciál, avšak navíc také adaptivní tlumiče Öhlins Road&Track a kompozitové pružiny Allevard na přední poháněné ose. Motor zůstává stejný jako u Trophy, jedná se tedy o dvoulitrový čtyřválec s turbem, který disponuje 275 koňmi a 360 newtonmetry, které se na přední kola přenášejí prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.
Řidič si může podvozek libovolně nastavovat tlačítkem z kabiny a to údajně ve 20 konfiguracích pro přední a dokonce 30 stupních pro zadní nápravu. Zároveň lze také regulovat kompresi pružin a aby se v tom nikdo neztratil, automobilka spustí na svých webových stránkách interaktivního průvodce, který pomůže s ideálním nastavením vozu. Pokud tápete nad tím, jak mohli na hatchbacku ušetřit metrák hmotnosti, pak vězte, že vůz byl zproštěn většiny izolačních a tlumicích materiálů (18 kilogramů) a zadní lavici (20 kilogramů) nahradila zpevňující vzpěra.
Dalších 10 kilogramů ubylo vyhozením rádia a klimatizace spolu s implementací zjednodušené středové konzole. 22 kilogramů ušetřila sedadla od Recara z jednoho kusu polykarbonátu čalouněná kůží a alcantarou, čtyři kila nakonec sundal i výfuk od Akrapoviče a kilogram chybějící zadní stěrač. Tak takhle nějak si představujeme skutečně ostrý hot-hatch. Na rekordním čase mezi předokolkami se částečně podílejí pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které slaví na vozidle s předním pohonem premiéru ve standardní výbavě. Navlečeny jsou na devatenáctipalcových kolech Speedline Turini, které snižují neodpruženou hmotnost o pět kilogramů ve srovnání se „standardní“ variantou 275 Trophy.
Řada dalších volitelných doplňků, které jsou k dispozici za příplatek, umožňuje budoucím majitelům dostat se se svým vozem na úroveň kusu, který zajel onen rekordní čas. Mezi ty patří například vysokovýkonná brzdová soustava Brembo s o deset milimetrů většími kotouči (vpředu mají průměr 350 milimetrů) uloženými na hliníkových osách, což snižuje neodpruženou hmotnost o další tři kila. Zároveň klesne provozní teplota kotoučů o 100 stupňů Celsia. Automobilka tvrdí, že s těmito brzdami může majitel decelerovat konzistentněji a s větším citem.
Mezi příplatky najdeme i lithium-iontový akumulátor, který oproti standardnímu přinese úsporu dalších 16 kilogramů. Nejlepší tedy bude zvolit rovnou celý paket Nürburgring, jenž čítá nejen zmíněné brzdy a akumulátor, ale také šestibodové bezpečnostní pásy Sabelt. Co se týče omezenosti dané série, 30 kusů verze Trophy-R bude určeno pro Velkou Británii, přičemž každý vyjde minimálně na 36 430 liber, což je zhruba 1 250 000 korun. Celkem vznikne 250 kusů a my pevně věříme, že Česká republika bude jedním z patnácti trhů, na kterých bude tento král hot-hatchů k dispozici - ještě letos ke konci roku.
Poznáte ho podle dvoubarevného provedení karoserie, které sestává z bílého perleťového laku, černé střechy a bočních charakteristických červených polepů a stejnobarevných kol. Nápisy Trophy-R najdeme nejen na bocích, ale také na výplni předního nárazníku. Rekordní kolo pečlivě prozkoumejte na přiloženém videu, je z něho totiž patrné, že by šlo jet ještě čistěji, čas by tedy mohl být ještě o nějakou tu sekundu lepší. Řidič do letmého kola najel pomaleji, než mohl, přinejmenším jednou netrefil rychlost, pocuchal omezovač otáček, v pár pasážích byl příliš rozevlátý... Je pravdou, že zajet na tak dlouhé a záludné trati celé kolo bez jediné chyby je takřka nemožné, na druhou stranu bychom čekali, že si Renault „s tím rekordním” vyhraje a nechá v něm jen minimální prostor pro další zlepšení čisté jízdou.
Tak jako tak jde ale o auto rychlé jako střela, posuďte sami.
Renault Mégane RS 275 Trophy-R zajel rekord mezi předokolkami, jeho nízká hmotnost nás fascinuje a možnost dostat stejný vůz, jako je ten rekordní stejně tak
Video s rekordní jízdou na Nürburgringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Sebastian Vettel v Imole protáhl Sennův McLaren, konečně dokončil to, co plánoval udělat sám Ayrton
21.5.2024 - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
20.5.2024 - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Premiérové Hořice Maxe Zanášky včera 21:54
- KTM 990 RC R: prototyp sportovního silničního motocyklu včera 16:13
- Circuit de Barcelona-Catalunya: Časový program MotoGP 2024 včera 11:25
- I toto jsou závody v Hořicích 21.5.2024
- Statistiku crashů vedou Binder a Miller 21.5.2024
Nejčtenější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
23.4.2024 - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
24.4.2024 - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
24.4.2024 - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
24.4.2024 - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
24.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.23. 05:47 - řidičBOB
- Suzuki obecně 05.23. 01:36 - Kavis
- Škoda Auto obecně 05.22. 23:44 - mattonecz
- VZKAZY 05.22. 16:45 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.22. 15:58 - rutak11
- BMW Divize 05.22. 15:40 - pavproch
- GTD + STI 05.22. 11:08 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 09:12 - Vrooom