Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Nissan GT-R: továrna na rychlost
31.12.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) GT-R je pro automobilové puristy noční můrou. Jedno mu ale upřít nelze - vzhledem ke svým parametrům i ceně je až nepochopitelně rychlý.
Přehled kapitol
Svým způsobem fascinující
I poté, co jsem měl možnost GT-R poznat prakticky ve všech myslitelných jízdních režimech, zůstává jeho daleko největší předností rychlost. Ne jen v přímce, ale prakticky ve všech režimech. Co na tom, že se občas musíte podívat na tachometr nebo na stopky, abyste pochopili, jak rychlé dokáže GT-R na tom či onom místě nebo na té či oné trati být, ale je to zkrátka tak.
Docela chápu, pokud tomu nebudete věřit, dokud to sami nepoznáte. Nissan ale v případě GT-R dokázal spojit vysoký výkon s velmi chytrým fungováním jeho přenosu i podvozku jako takového, a to tak moc, že to přebije i nespornou nadváhu vozu. Auto by mohlo pocitové lehčí, čitelnější, ovladatelnější, ale i bez toho dokáže fascinovat tím, co dovede. A to zvláště s ohledem na to kolik stojí - cenově je to sporťák střední třídy, časy z okruhů jej ale pasují mezi ty nejrychlejší supersporty vůbec. A to samozřejmě má svou hodnotu.
Přesto musím říci, že mně osobně ani napodruhé u srdce nevzalo. Jednak asi nedovedu ocenit rychlost, kterou je možné prožívat jen v extrémech, nejvíce je mi ale nakonec proti srsti jakýsi dvojjaký charakter GT-R. V některých ohledech se projevuje jako nekompromisní sporťák, který příliš nehledí na věci kolem (fungování podvozku, projev převodovky, diferenciálu, zpracování interiéru), na druhou se ale podobně nekompromisnímu autu v mnohém vzdaluje (vysoká hmotnost, omezená čitelnost, jakási těžkopádnost). Být jedním, nebo druhým, byl by skvělý, takto mi přijde být rozkročený mezi protiklady, které nedokáže skloubit tak, aby neobtěžovaly tak či onak orientované řidiče.
Ale můžete sami zkusit, jak moc vám GT-R sedí, tento test ostatně píši i proto, že taková možnost je dnes dostupnější než kdy dříve. A konec konců, i kdyby vám nesedl, stojí za to se s ním svézt - podobnou rychlost si můžete tak snadno dopřát jen v několika málo autech světa.
Poznejte testovaný vůz klidně i sami, na vlastní kůži. Půjčte si jej v půjčovně sportovních a luxusních aut DRIVE IT! - alespoň na chvíli může být váš za ceny od 10 900 Kč.
Proč ho chtít
Je to jeden z nejrychlejších supersportů schopný konkurovat tomu nejlepšímu od Porsche či Ferrari, cenou přitom míří mnohem níže. Dokáže také vyvinout mimořádnou rychlost s relativně malým úsilím, jakkoli v extrému to žádný beránek není.
Proč ho nechtít
Puristům nemá co nabídnout a stejně tak nebude po chuti těm, kteří u auta za miliony korun automaticky očekávají vrcholnou kvalitu a luxus. Nissan si na něj hraje, špičkovým konkurentům se ale v tomto směru nedokáže rovnat. Co opravdu umí je rychlost za skvělou cenu, více nečekejte.
Cena
Základní cena testovaného vozu (GT-R): 2 411 550 Kč
Cena pronájmu na 24 hodin: 10 900 Kč (kompletní ceník)
Cena pronájmu na víkend: 32 900 Kč (kompletní ceník)
Technické údaje
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 799 ccm
Největší výkon: 353 kW (480 k) při 6 400 ot./min
Největší točivý moment: 587 Nm při 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 310 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: -
Mimo město: -
Kombinovaná: 12,5 l
Objem palivové nádrže: 71 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 655 mm
Šířka: 1 895 mm
Výška: 1 370 mm
Rozvor náprav: 2 780 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 805 kg
Užitečná hmotnost: - kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 315 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 8 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 4 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 5 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 7 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 8 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Politický koutek 05.18. 13:48 - řidičBOB
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB